tisdag 15 oktober 2013

Bloggträff

Jag fick äran att guida min bloggvän från Sundsvall igår. Hon var sugen på en shoppingdag i Ö-vik. Främst i inredningsbutiker, och det ställer jag ju gärna upp på. Vi hade en trevlig dag tillsammans, lunchade, shoppade, fikade och surrade en massa.
Jag visade, för vi råkade gå förbi, Ö-viks nyaste hyreshus.
Om det råder det delade meningar om.
Sedan visade jag, för vi råkade gå förbi, Ö-viks nyaste hotell som för övrigt Foppa har en del i.
Hotellet råder det också delade meningar om.

Jag visade lite inredning...
och så visade jag lite inredning...
och så visade jag lite till inredning, och lite till och sedan gick vi och tog en fika på Reutersdahls cafe&bar. Ett ställe med gammeldags inredning som gör att det känns som om tiden stått stilla.
Fast tiden stod inte stilla utan dagen gick jättefort!
Jo, vi hann ju luncha också, konstigt med tanke på hur fort tiden gick.
Och ganska fort upptäckte vi hur lika vi är.
Kan kanske bero på att vi är födda på samma dag. 
 
Tack fina Marie för att jag fick göra dig sällskap!
 
Dagens kloka…
Omge dig med saker som du själv tycker om

22 kommentarer:

  1. Mäh jag hade ju också velat träffa Marie;)!
    Bra där att du visade våra sevärdheter, då tänker jag främst på inredningsaffärerna!
    Sov gott//kram♥

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni haft en kanondag.
    Jag tycker att hyreshuset har en häftig design.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga butiker! Husen förstår jag att det råder delade meningar om. Hotellet är inte så vackert... Om någon frågar mig ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såna där hyreshus finns det en hel del i Holland, arkitekterna som var med på resan var lyriska. Själv var jag mest livrädd för att få en balkong i skallen...
    Foppa?? Är det han som designar tofflor (och hotell)?
    Fika med bloggvänner är inte alls dumt - DET vet jag!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Härlig dag med med bloggvän, fika och rundtur i Ö-vik. Toppen dag ser ni ut att haft. Kram Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att träffa en bloggkompis, och ni verkade ju inte ens gå vilse :-)

    Liiite mycket insyn på dom där balkongerna (eller vad man ska kalla det) för min smak. Men det ser rätt häftigt ut :-)

    SvaraRadera
  7. Mysig inredning <3
    /Kram

    SvaraRadera
  8. Trevlig dag hade ni!
    Och jag älskar sådana moderna byggnader som inte ser ut riktigt som vanligt, jättehäftiga båda två!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig dag! Och vilka roliga hus! Ibland verkar det, som om arkitekterna bara MÅSTE göra något nytt, sen gör det inte så mycket hur... (min man är arkitekt...)
    Men era nya hus är riktigt fina, tycker jag!
    Sv: Tack för ditt gulliga erbjudande om guidning, det kanske kan bli av, man vet aldrig...
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Nej, det där huset var inte snyggt!! Men kanske populärt ändå. Inredningsgrejerna såg däremot mycket snygga ut! =)

    SvaraRadera
  11. Kan tänka mig att det var en trevlig dag ni hade.
    Helt allvarligt så vet jag inte vad jag ska tycka om dessa hus. Fula,men ändå roliga. Annorlunda, kanske man kan säga ;)
    Och så är du på stan idag igen?
    Fasiken vad ränner ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Jag anmäler mej direkt!! Till din nästa guidade visning!! :o)

    SvaraRadera
  13. Så kul! Hade ni träffats förut? Inredningsaffärer är väl inte riiiiktigt min grej....

    SvaraRadera
  14. Fint ordspråk! Som jag dessutom snart tar riktig fasta på! Jag ska ju nämligen omge mig med ER, Norrlandsbrudar ånger tre!!! :D Gillar't!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  15. *gånger* tre...

    SvaraRadera
  16. Sv: Nä,jag vet inte hur den smakar. Tänkte öppna den då Afro kommer :)

    SvaraRadera
  17. Vad roligt att träffa en bloggvän.
    Vilka mysiga inredningsaffärer ni har. Dom hade jag gärna besökt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Å vad roligt att träffa en bloggvän, det är så kul att man fått vänner för livet genom bloggarna, kramen å vad roligt att kolla in de fina affärerna.

    SvaraRadera
  19. Där hade jag velat vara med och se lite inredning och inredning och lite mer inredning..jag gillar inredning. :)
    Ha en go dag !
    Kram

    SvaraRadera
  20. Det är jag som ska tacka för din tid och trevliga sällskap!
    Hoppas det blir flera gånger :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Ah, det var en riktigt bra guidad tur! Blev det nåt fyndat?
    Det där legoklosshuset är skitfult... Men hotellet är helt okej.

    SvaraRadera
  22. Övik är en mysig shoppingstad med många mysiga butiker, men nya hyreshuset såg ut som en överbefolkad fågelholk vid första anblick ;-P Å du, fick hjärtat i halsgropen då jag såg din blåning, min första tanke vara att du ramlat ner från taket i samband med bytet av tak...
    Önskar dig en fin kväll <3
    KRAM

    SvaraRadera