måndag 7 oktober 2013

Tak

View from the roof, hade vi i helgen.
Från morgon till sena kvällen har vi jobbat med att lägga taket på gäststugan. Vi har varit sååå flitiga, om jag får säga det själv. Och det får jag!
Vädergudarna har varit med oss, förutom på lördagkväll nån timme innan vi skulle göra kväll. Då började dom dj#¤*#a vattendropparna drippa för att sedan droppa för att slutligen vräka ner. Inte enligt planen kan jag säga!
Planeringen framöver, vad gäller väder är :
inget regn, blåst eller snö! Tack! 
 
Dagens kloka…
Alla moln ger inte regn

17 kommentarer:

  1. Då hoppas vi att vädergudarna skärper till sig och lyssnar! Men oddsen känns väl så där...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhhhhhhhhh, vilken utsikt!
    Underbart!
    Ja,instämmer, ingen snö, ingen blåst och helst inget regn heller...

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga ni är!!
    Vädergudarna är med er idag i alla fall:)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. Vädergudarna lyssnade på din bön :)
    Hoppas ni hinner det ni ska innan vintern!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna för att vädergudarna är med er så ni kan fortsätta att vara sådär duktiga :-)

    SvaraRadera
  6. Wow...Så vackert <3
    /Måndagskramen

    SvaraRadera
  7. Vacker vy! Skulle göra mig en altan däruppe, jag!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Öh... det är höst. Då regnar det. Om nån vecka har väl ni vinter och då snöar det...
    Men er utsikt är fantastisk! Ni går göra en terras uppe på gästhustaket!
    Det kommer att bli det ultimata stället för bloggträffar va?

    God morgon!

    Sv: Bara en till bloggar, resten fotar bara. :)

    SvaraRadera
  9. Utsikten är magnifik men jag ser inga av era berömda berg... Trodde de fanns öööööööverallt...
    Håller tummarna och hoppas vädret håller i sig ett tag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ni har lite pyssel ser jag. Skönt med nytt tak, så att man slipper alla hinkar inne, när det ösregnar ute och droppar in.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  11. Oj vad ni är duktiga.
    Min gubbe har faktiskt också lagat vårt tak på huset.
    Det var bara en lite plåtbit som släppt, under vintern, men nu är det tätt igen. Dock har jag ställningen kvar på altanen.

    Ha en skön ny vecka.
    kram

    SvaraRadera
  12. När man är beroende av att det ska vara finväder, så blir det extra påtagligt när det blir fulväder......!
    Inge kul att vara beroende av något.
    Ha en skön vecka // kram
    Fia

    SvaraRadera
  13. Men oj vilken vacker utsikt du har haft där från taket i helgen! Kan inte annat än hålla med Diana; en takterass och du har världens ställe för en bloggträff!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Nä, värme vill vi ha! 18 grader var det här idag! :)

    SvaraRadera
  15. Hej, nu är jag hemma igen och har lästa ikapp i din blogg! Hoppas att ni får fint väder, så att taket blir färdigt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Så fin utsikt, å skönt för er att få på taket kan jag tro. Bra jobbat! Å trots jag är julfreak föredrar jag kottar framför kulor i granen... KRAM!

    SvaraRadera