torsdag 24 oktober 2013

Ljus i mörkret

Nu är det mörker!
Nu framöver då jag har mina nattpass så är det mörkt då jag åker på jobbet, mörkt då jag åker hem och mörkt då jag vaknar på eftermiddagen. Då är det lite tungt att vara nattuggla.
Men ljuset i mörkret idag är då jag vaknar efter skönhetssömnen, eh... nåja... efter sömnen, så kommer mina norrländska "systrar" och min skånska "syster" på middag.
Japp! Det är dags för Norrland möter Skåne igen.
 
Dagens kloka…
Bättre att tända ett ljus,
än att förbanna mörkret

23 kommentarer:

  1. Det där eviga mörkret skulle jag ha svår att stå ut med. November är värst. När snön kommer, ljusnar även mörka dagar - lite´ grann iaf.
    Härligt att du har nåt extra trevligt att se fram emot.
    Menar du, att en skåning ger sej så långt norrut så här års?

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  2. Kikar in och säger God morgon.

    SvaraRadera
  3. Ge Carina en kram från mig!!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. Mörkt här också men det ljusnar snart. Jag bor i skogskanten och inga stadsljus lyser upp.

    SvaraRadera
  5. Så härligt! Hoppas ni får det riktigt bra men det vet jag ju att ni får :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nu får vi sol i några dagar. Även om inte solen skiner ute kommer den att skina inne :)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vet inte om det är nån tröst men även för en dagjobbare är det mörkt när jag vaknar, mörkt när jag åker till jobbet och nästan mörkt när jag kommer hem. Undrar när det är ljust...?

    SvaraRadera
  8. Ta väl hand om varandra de här dagarna, med allt vad det innebär!
    Kanske får jag/vi vara med på ett hörn även denna gång?!?!
    Puss o kram!

    SvaraRadera
  9. Att vara nattuggla kan itne vara lätt, du får köpa dig en sådan där sollampa som ger dagsljus/D-vitamin :-D Å ha så skoj när ni träffas! KRAM

    SvaraRadera
  10. Önskar er den allra bästa helgen. Kram

    SvaraRadera
  11. Den här tiden är det nog tungt att vara en nattuggla.
    Har du tur att vara ledig i helgen när klockan ställs om? Annars blir det en till jobbtimme.
    Vad kul att ha en blogggträff! Önskar er många glada skratt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. Vad härligt!! Ja inte mörkret men att ni får skånebesök:-) Ha det så trevligt!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  13. Det var ju verkligen ett ljus i mörkret! Så roligt!
    :-)

    SvaraRadera
  14. Jag minns när jag arbetade som mest då var det mörkt hela tiden jag var hemma men det var väldigt bra för då slapp jag se fönstren som behövde putsas.......
    Kul med besök!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Helt rätt att hitta ett eget ljus när det där ute sviker. Ha det så skoj!!

    SvaraRadera
  16. Det känns inte så länge sedan ni sågs sist...
    Ha det så himla kul!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Hejsan! hoppas ni får en kanon träff ;=) kraaam Jessica

    SvaraRadera
  18. Önskar er systrar en fin helg :)
    Kramen på er♥

    SvaraRadera
  19. Härligt att norrland möter skåne igen <3
    /Kram

    SvaraRadera
  20. Hoppas ni får det kanon trevligt!

    Ha de riktigt gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Så mysigt !!
    Hoppas ni får det bäst !!
    Tack finaste för boktips !!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Så kul! Va ni håller på att träffas! Kom till Karlstad nån gång vettja ;)

    SvaraRadera
  23. Skriver som Yvonne kom hit hela gänget så ska vi visa er vår vackra stad, usch förstår att det måste vara jobbigt den här mörka årstiden att vara en nattuggla..men nu får ni njuta av en härlig helg med skåningen :) ha det toppen

    SvaraRadera