tisdag 29 oktober 2013

Varmt om fötterna

Kommer ni ihåg det här?
Hur jag höll på att packa ner lite för mycket då jag/vi skulle resa hem från Skåne i somras. Jag blev ju så kär i Afrodites tossor/ludder. Nu när hon kom upp och hälsade på oss så hade hennes snälla mamma gjort oss varsitt par.
Hur gulligt är inte det på en 10-gradig skala?
756 skulle jag vilja påstå...
Ett fint doftljus fick vi också

*Afrodite kom sig hem igår, men några timmar försenad p.g.a. stormen Simone som härjade i södra Sverige*
 
Dagens kloka…
Med båda fötterna på jorden,
kommer man inte långt

19 kommentarer:

  1. Men vad snällt!!
    Men några luddor kan ni inte ha fått från en skåning... ;)

    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Snygga. Och sköna förstår jag. Skåne drabbades rejält av stormen. kram

    SvaraRadera
  3. ~ Underbara ~
    & så snällt/Kram <3

    SvaraRadera
  4. Så snällt! (läs: snyggt tiggt... ;-) )

    Vad skönt att hon kom hem ordentligt, trots den där dumma Simone.
    :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefina tossor! Vad gjorde man utan mammor?
    Ja, nu är den värsta stormen över och jag ska strax gå ut och kolla, men det verkar som de flesta löven har blåst iväg någon annanstans! heja Simone!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Men så omtänksamt på alla vis :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så även Afrodites mamma förstår norrländska!?!?
    En variant på dagens kloka: "har man båda fötterna på jorden är bilen förmodligen på verkstad".
    Slutet gott - allting gott
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Och så matchar det i färg också! Väldigt rar väninna!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så snällt att få så finfina och varma luddar nu när vintern kommer och man vill mysa till lite och inte vill ha kalla fötter.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  10. Vilka goa tofflor du fått och doftljus kan man inte få för många. Kul att de hade matchande färg också. Valda med omsorg.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Vad gott med varma tofflor! Snällt folk det finns. =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Mamma var så glad över att få göra något till er! ♥
    Och jag är så glad att jag får vara med er några dagar! Tack för att ni finns! ♥
    Japp, jag kom slutligen hem. Jävligt skakigt blev det, men till slut kunde kaptenen sätta ner oss på landningsbanan med båda fötterna...eller jag menar hjulen, på stadigare mark! :)

    Kram fina du!

    SvaraRadera
  13. Åh "ludder"...det uttrycket hade jag glömt sen barndomen. Min mormor virkade ludder. Nu vart jag lite förälskad i det ordet :)))
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  14. Åhh, nåt liknande stickade min farmor till alla oss barnbarn (och vi är 25 st). Jättemysigt1

    SvaraRadera
  15. Hihi det namnet hade jag inte hört förut på tossor,är det skånenamn för dem tro? Vad gulligt av hennes mamma att ge dej ett par,,,kram

    SvaraRadera
  16. De var jättefina!
    Och ljuset prydde sin plats och inte att förglömma; diskborsten!! ;)

    kram

    SvaraRadera
  17. Just vad jag behöver. Det känns som om jag hade fötterna i en ishink.
    Härligt med omtänksamma vänner.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  18. Så fina! De ser varma och goa ut!
    Kram

    SvaraRadera