måndag 27 januari 2014

3-rätters

Jag är ingen stor fan av matlagning.
Men vissa dagar är lättare än andra, att fixa middagen. 
Igår var en sån dag, då det var lätt att fixa maten.
Lätt som en plätt!
Minifärsspett med vitlöksbröd och tzatziki.
Pepparstekt fläskfilé med bresaolarosor,  st-agur och pepparsås med klyftpotatis.
Hallontårta med skogsbärsspegel.
Lättsamt och gott är en jädra bra kombo om du frågar mig!

Jaa... det kan hända att vi åt på restaurang...


Dagens kloka…
Maten är halva födan

15 kommentarer:

  1. Det lät ju jättegott!
    Jag tror med all säkerhet att du kan fixa en sån måltid. Jag har nog ätit hos dej....;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som precis skulle be om receptet ;-)

    Nåja, gott lät det verkligen!

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  3. Där lurade du mig allt...;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. Ja det lät ju både enkelt och såg äckligt ut.....:O
    Bästa presenten att få serverad färdiglagad god mat!
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja restaurangmat är enklast att laga - och dessutom slipper man disken :-)

    SvaraRadera
  6. Klockrent!

    Ha en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Där fick du mig att skratta. Kul inlägg.

    SvaraRadera
  8. Men, åh, så gott det lät! Och enkelt! Nästan så att det skulle gå att fixa här med...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Sånt kallas lyx :)) och du! det ser väldans gott ut!! kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Hahaha! Tack för ett härligt inlägg! Grå måndagar i januari med snålblåst, snö och minusgrader drar man ju inte på munnen i onödan precis.
    Tänkte helt rätt när jag kikade in på din blogg! Visste väl att jag skulle få le ordentligt!!!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  11. Jag höll på att sätta kaffet i halsen "jag är ingen fena på matlagning" och sen rabblar du upp världens meny. Vilken himla tur att du förklarade där på slutet :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Haha.....kul du skriver :)
    Gott ser det ut. Och äta på restaurang är alltid trevligt.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Restaurang eller ej, det viktigaste är att man får i sig mat! ;)
    Det ser smarrigt ut!

    SvaraRadera
  14. Lyxlirare där! ;o)

    / Miss J

    SvaraRadera