torsdag 30 januari 2014

TV

Onsdagskvällar är en tv-kväll för mig.
Jag följer både Sveriges Mästerkock och Mia på Grötö plus att igår var det även Modo-match.
Ja, shit vad det kör ihop sig ibland! Dessutom så hade vi nattare APT. Vi brukar köra varannan gång på kvällen, eftersom det alltid är tre av oss som har jobbat och sover på dagtid. Men nu blev jobbmötet inställt igår kväll
(det gjorde inte alls ont om du frågar mig)
så då var tv-kvällen räddad!
Ni som känner mig fattar nog vad jag prioriterade att se...
det andra får jag se i efterhand.
Tack och lov för Tv4 play!
Fantastisk uppfinning! Nästan som hjulet ju!

Dagens kloka…
Ibland blir det inte som man tänkt,
ibland kan det bli bättre

15 kommentarer:

  1. Kollade precis på samma sak ikväll, gillar kockprogrammet.
    Och Mia Skäringer är ju bara så skön, gillar hennes humor och hennes program, men ikväll skar det sig lite eftersom jag INTE gillar Carola.
    Nej hualigen, är nog därför jag inte får sova inatt !!!!
    Sen gillar jag ju att följa Project runway.

    Annars ser jag inte mycket på tv, jo deckare förståss.

    Tjingelingen från Nattmaran.

    SvaraRadera
  2. Jag nöjde mig med Sveriges Mästerkock för sedan så kallade plikterna :-)

    God morgon!

    SvaraRadera
  3. Jag ser inte ett enda av de program du nämner - inte ens hockeymatchen.
    Och alla dessa matprogram bojkottar jag.
    Vad såg jag istället? Hm, förmodligen nån mordutredning eller sjukhusdokumentär på TV4 fakta.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart att du kollade på hockeyn! Vad vann jag?
    :-)

    Jag kollar alltid tv4-programmen i efterhand, för jag betalar för att slippa reklamen. Så skönt :-)

    På lördag, då blir det direktsändning (på en annan kanal dock), du kan ALDRIG gissa vad jag ska se då :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt av dig! Självklart valde jag hockeyn! Du vann tyvärr inget men Modo vann, tjoohoo!! :)

      Radera
    2. Ok. Du hade också rätt på din gissning angående programmet. Men eftersom jag inte vann nåt, så gjorde inte du det heller! Pilutta dig! :-)

      Radera
  5. Sveriges Mästerkock gillas här ...
    /Kram

    SvaraRadera
  6. Här är en till som ser både Mästerkocken och Mia på Grötö. Mysiga program båda två!
    Men hockey missar jag gärna...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Vi har en inspelningsbar digitalbox, väldigt bra när man inte hinner med att se sina måsten. :)

    SvaraRadera
  8. Ujuj, valde du hockeyn?? Hu, det passar väl bäst att se på text-tv???

    SvaraRadera
  9. hahaha,,, jag tror att du valde något som har med en pucka att göra :-)
    Vilken tur du hade med dit inställda jobbmöte, ibland ska man ha lite tur också.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Här blev det mästerkocken, men jag han faktiskt somna så jag vaknade till slutvinjetten, gick upp och borstade tänderna utan att se Grötö... Så ikväll tar jag och satsar på netflex, då kan man se om det man ser om man somnar ;-d KRAM

    SvaraRadera
  11. Jag har inte riktigt kommit in i det där med att titta på TV i efterhand... Resulterar i att jag inte följer några program då jag alltid missar en massa.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Just nu är jag inne i en period då jag inte följer något på tv mer än på spåret! Vad bra att du fick dej en tv-kväll istället för ett möte:)

    SvaraRadera
  13. Vi har våra nattmöten kl 15.30-17. Det funkar bra. Vår personal hinner sova ut ifall de jobbat, och de hinner hem om och vila ett par timmar om de SKA jobba.

    / Miss Juni

    SvaraRadera