tisdag 28 januari 2014

Det tar sig...

... sa pyromanen då plåttaket brann.
Gäststugan är ju klar invändigt,
så nu återstår bara det roliga "piffet"
Vi köpte en säng i fulfuru.
Men med lite färg så var det åtgärdat.
Se så fint jag har sorterat skruvarna.
Det är inte klokt så mycket skruvar det går åt till en säng.
Men allihop gick åt! Tur det! Jag tror inte det är så bra om det blir nån över...
Hopskruvad med alla skruvar, så står den nu där och väntar på sina nattgäster. 
Om man vill, finns det dynor och sängkläder att tillgå...

Dagens kloka…
Med pengar kan man köpa en säng,
men inte sömn

19 kommentarer:

  1. Kan nog vara att föredra! Så fint det kommer att bli :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att se det färdiga resultatet, ni har jobbat på bra!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Jag, som inte ens klarar att montera fyra ben på ett bord, är djupt imponerad av dina talanger!!
    När fakiren har sovit över och lämnat stugan får du gärna bädda till mig med nåt somrigt motiv :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Pax för nederslafen! :-)

    Jag är djupt impad av dom fint sorterade skruvarna, jag vet hur svårt det är sen vi monterade möblerna från Jysk.
    :-)

    SvaraRadera
  5. Fin säng & du har dina riktiga Rosa "arbetsbyxor" - Snyggt <3

    /Kram

    SvaraRadera
  6. Det gäller att vara på den säkra sidan och hålla reda på varenda pinal. Perfekt med en sån familjesäng i gäststugan. Har du korta gäster kan det ju få plats rätt många där nere...
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Men det kostar extra eller? ;)
    Pax för understa delen, den vill jag alltid ha... speciellt nu när den är bredast. Haha!

    SvaraRadera
  8. Sv: Meh, nä! Den med störst häck får bredaste sängen! Alltså jag. Ama kan få sova på överslafen, om hon inte snarkar... då får hon sova på gräsmattan. ;)

    SvaraRadera
  9. Perfekt säng och snygg blev den
    kram Rosa

    SvaraRadera
  10. Det ser riktigt inbjudande ut och blir säkert ännu mer lockande med sängkläder...
    Du är duktig du! Och gullig i dina rosa arbetsbyxor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Men oj så skönt det såg ut!
    Jag tror med all säkerhet att jag skulle kunna ta mej en tupplur i den! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  12. va bra säng å fint med nymålat i vitt:)

    SvaraRadera
  13. Ååå va skoj, bara det roligaste kvar. Älskar piff

    SvaraRadera
  14. Så tjusigt så!! Lite mer piff bara så är saken biff.

    SvaraRadera
  15. Så fint! Spännande att få se bilder på den färdigpiffade stugan sen :)...

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Dynor och sängkläder tillgängliga -
    för en viss avgift, givetvis!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  17. Det ska bli kul att se resultatet någon gång framöver. Säkert jätte tjusigt!

    SvaraRadera
  18. Duktig du är! En händig kvinna! Förstår att ni längtar till vår och sommar och ert fina sommarställe.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  19. Bra jobbat, C!!

    / Miss J

    SvaraRadera