fredag 24 januari 2014

Frufridagen

Asså, fatta vilken tur att jag råkade "ramla över" det här på nätet igår. En dag som idag vill man ju inte missa!
Nä, idag ska det firas rejält!
"Frufridagen infaller den 24 januari varje år och introducerades i början av 50-talet av tv-legenden Lennart Hyland. På frufridagen är det männen som ska göra allt ”kvinnogöra”, männen ska denna dagen laga mat, tvätta och så vidare vilket på 1950-talet främst sköttes av kvinnor"


Trevlig helg!

Dagens kloka…
En kvinna störs av vad en man glömmer, en man av vad en kvinna kommer ihåg



18 kommentarer:

  1. Ja, den dagen minns jag! Passar bra att man är bjuden på middag i dag då :-) Så låt dig nu passas upp!

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  2. Ååå DETTA ska jag visa Gubben! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har informerat Batman om detta.
    Han ynkar sig i soffan "jag har ju redan åkt på att laga mat och handla". Stackars man. ;)

    SvaraRadera
  4. Hoppas. Hoppas verkligen inte att min fru läser eller hör talas om detta idag. Jag som hade sett fram emot... ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar dag!!! Den ska jag bums påtala för maken. Och sedan inta soffläge och invänta praliner, champagne, fotmassage etc ;-D KRAM och trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Aha, är det därför inte Sigge svarar i telefon!
    Får njuta av dagen här på jobbet istället...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Weehooo! Jag har gjort misstaget att ha satt igång en tvättmaskin. Tur att jag läste här innan jag gör nåt mer fel.
    :-)

    SvaraRadera
  8. Min man dammsuger just nu - och han vet inte ens om att det är fru-fri-dagen!
    Ha en fin helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Härligt! Mycket bra dag, väl värd att firas med storstädning :-)

    Sv; jag gillar inte heller när det blåser, man skulle vänja sig, men det har inte gått så bra för mig.

    Ha en fortsatt finfin frudag :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Vi har en temadag-bok på jobbet och den är jättekul att kolla i! Frufridagen kände jag till även om jag inte var född då, 1954. Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Haha, den dagen uppskattas!

    SvaraRadera
  12. Aj aj… missade att det var frufridagen igår…
    Kramisar
    M.E

    SvaraRadera
  13. Grattis till dig , hehe :)
    Har du sett Max-klippet? Det kanske är gammalt , men det är nytt för mig och jag visste inte vad jag skulle ta vägen när jag såg det första gången , skratta eller gråta ? :'D

    SvaraRadera
  14. Amen! Varför visste jag inte det igår?? Fast...å andra sidan, mannen lagade middag. Om nu det anses som kvinnogöra...Fast det gör han å andra sidan nästan varje dag... :)

    SvaraRadera
  15. Det ska jag nog påpeka här hemma...vilken synd att inte uppmärksamma just denna dagen..
    Ha en skön söndag
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  16. Hoppas du hade en underbar dag och bara njöt av att vara kvinna ... Av idag hihi

    SvaraRadera
  17. Jo men tjena!
    Tro hur många hungriga fruar det finns ute i landet idag?
    Och hur många tvättar som måste tvättas om... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  18. Så synd att jag läste ditt inlägg nu när kvällen hade ramlat över oss...
    hade ju kunnat utnyttja denna dag.
    Men jag är sällan på datorn när jag har besök av barn eller barnbarn.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera