tisdag 7 januari 2014

Filmtips

Filmen igår var rolig! Klart sevärd!
Jag är ingen stor fan av Robert Gustavsson, men rollen som "Hundraåringen" gjorde han bra.
Några andra filmer jag nyligen sett och måste tipsa om är
"The Notebook"
Mr påstår att jag sett den förut,
men det har jag inget minne av
Dottern har sett den typ 5 gånger. Hon och jag satt och "snörvlade" i varsitt soffhörn.
Gillar ni romantiska berättelser, se den!
En annan bra film med en fin story är "Safe haven"
En Lasse Hallström film och ja...
lööööve även i den
 
Dagens kloka…
Människor är som två pusselbitar,
det finns alltid två som passar ihop

17 kommentarer:

  1. Fast man undrar ibland, när man lägger pussel...
    Men romantiska filmer gillar jag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Dom där filmerna vill jag se. Älskar ju love :)
    Hundraåringen var verkligen bra.
    Kärlek de lux, hette filmen, som vi ville se :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åhhh har sett båda de där kärleksfilmerna!! Men The notebook är ju så bra!!! vilket snörvel men åhh så bra!!

    SvaraRadera
  4. Dom vill jag se! Huruvida Anders vill kolla är dock mer tveksamt... Han brukar mer sitta och sucka än snörvla. Han suckar inte ljudligt - han suckar faktiskt inte alls - men jag HÖR det ändå :-)

    SvaraRadera
  5. Frugan och jag ska försöka komma iväg och se 100 åringen

    SvaraRadera
  6. Tack för Filmtips :)
    /Kram Kram

    SvaraRadera
  7. TACK för film-tipsen.

    Ha en bra dag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  8. Tack för tipset, öven om jag inte gillar kärleksfilmer!! Nä, mord o blod ska de va!! ;)

    SvaraRadera
  9. Perfekt filmtips för mig.. något jag kan se när M är på jobbresa. Han är inge vidare intresserad snörvel filmer, men de är jag!

    Ha en fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Kul att du gillade filmen!
    De andra du tipsade om gissar jag att mannen inte direkt skulle uppskatta... ;)

    SvaraRadera
  11. Kom precis på ett filmtips till dig om du inte sett den... "Älska mig igen" med Channing Tatum!! Oxå en snyftare ;)

    SvaraRadera
  12. Finns ingen bättre film än the Notebook! GRYM!!!!
    Att vila ögonen på Ryan Gosling gör inte ont heller... ;-)

    SvaraRadera
  13. Tack för filmtipsen! Kan behövas lite kärlek nu i soffhörnan när vädret är så trist. Jag älskar snörvelfilmer.
    Vi ska kolla på hundraåringen nästa vecka. Jag har hört att många gillar filmen.
    Min ena dotter och jag brukade ha filmkvällar förut men nu så när hon jobbar mycket och lilla Natasha kräver sin tid så blir det inte så ofta.
    Ha en go fortsättning på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  14. ah alltid gott att få filmtips! jag älskar bra film och hundraåringen var ju just en sån film. bra!
    Däremot så har jag inte sett de andra. Mysfilmer. Kan inte tänka mig att se pangpangfilmer. Tack för tips :)
    kramis
    Fia

    SvaraRadera
  15. Kul att 100åringen var bra måste med kolla den, å tack för filmtips alltid bra, kram

    SvaraRadera
  16. Tror inte jag sett någon utav dom, men jag har ju som sagt...alzheimers! Minst!
    Kanske notebook nå´nting...är det den med ett ungt par som är tokförälskade, krockar oxå tappar hon minnet och han jobbar på att få henne kär i honom igen??

    SvaraRadera