måndag 18 maj 2009

Värdefull sten?

Tobias försöker fånga gäddan.
Kedja fast cykeln kan jag förstå. Men vad är detta? Är nån rädd om stenen? Den är ju inte ens snygg!
Det ska visst vara rätt tid att få en gädda på kroken. När björklöven är som musöron då är det läge. Antingen är det för tidigt, för sent eller så vet inte gäddorna om att det är dags. För det blev inte ens ett litet napp när grabbarna gjorde ett försök i dag. Själv fick jag napp. Jag plockade några fina stenar att ha i rabatten mellan blommorna. Det fanns några som inte var fast kedjad :)

2 kommentarer:

  1. Jaha, glömde jag kedja fast några.
    Jag förstod att du skulle dit och norpa lite stenar så jag tog med mig kedjorna så att du skulle förstå att dessa stenar var fridlysta.
    Skämt och sido: Du vann på pappas bildfråga så du har en tia lott att hämta hos famijen Sjöström på Ringvägen.
    Grattis!

    SvaraRadera
  2. ...och du, det heter familjen och inte famijen som jag skrev.

    SvaraRadera