tisdag 21 september 2010

Alkoholist

Jag har kanske nämnt det förut, att i vår familj finns två alkoholister.
Sedan har vi periodare också, och naturligtvis medberoende.
Ganska jobbigt kan tyckas men det är som det är.
Det är nog ganska vanligt tror jag, och förekommer nog i fler familjer.
*
*
*
*
*
Diskmaskinen och…
…sophinken är dom värsta. Full så gott som dagligen!
Sedan har vi
tvättkorgen och
tvättmaskinen, som inte ville vara med på bild, och deras medberoende
klädstrecket. Dom är som ett gäng som påverkar varandra.
Sedan finns det periodare. Som inte är fulla så ofta.
Som tex.
skottkärran. Han var full i lördags men innan dess var det länge sedan.
Det finns säkert fler också men dom är anonyma.

21 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du Carina :-) Det är precis sådana där inlägg man behöver när det är fyra arbetsdagar kvar på veckan :-)
    Gomorron

    SvaraRadera
  2. Men jag ser att några är på "torken" ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Haha, du skrämde mig där i början! Var ju beredd på ett seriöst inlägg. ;)

    SvaraRadera
  4. Jag trodde inlägget skulle vara seriöst, men haha, skönt att det inte var det;) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar dina inlägg, går nästan alltid härifrån med ett leenden på läpparna.

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  6. hahaha - där fick du allt till det
    kramar

    SvaraRadera
  7. Sånt där är aldrig roligt, fulla saker. Men i det här fallet... pust, skönt att det inte var på allvar :)

    SvaraRadera
  8. Vilken vinkling, du borde bli journalist! Och Camilla som fick till det med torken! Så roliga alla är idag! Fyndigt!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hahaha, fyndig du är du!

    Och dessutom tyckte jag du hade en SNYGG tvätt"korg"!!

    SvaraRadera
  10. Alla fina familjer har nog sina lik i garderoben ;-)

    SvaraRadera
  11. Vad ser jag!! Källsorterar inte du? Men, men.... Hihihi
    Kramis

    SvaraRadera
  12. Sv: Ojoj, då får jag passa mig! Denna var så liten att den hade kunnat flyga in genom ena örat och ut genom det andra.

    SvaraRadera
  13. Haha, så kan man också se det. =)

    SvaraRadera
  14. Sååå underbart..vilka liknelser :)
    Då har vi oxå en del fullisar här hemma :)

    ha en skön kväll
    kram

    SvaraRadera
  15. Då kan ni ha möte ibland då! :D Anonyma Hushållskärl ;) (Barnen är inte barnbarn, utan systerdotterbarn... :)

    SvaraRadera
  16. hahaha..du är ju för rolig! Min första tanke var att nu så kommer något roligt. Tack för att jag hade rätt :-). Vet inte varför jag inte inte tog det seriöst. Mycket kul inlägg , hahaha....
    :-)

    SvaraRadera
  17. HAHA HA!! Du är bara så jäkla härlig! Vilket inlägg! =) Tack för ett gott skratt vännen!
    Kramelikram och godernatten!

    SvaraRadera
  18. haha du är så rolig :-D

    SvaraRadera
  19. Hahaha! Du är galen du :-)
    Kanske lika bra att jag inte har en diskmaskin, om det är vanligt att den har alkoholproblem, menar jag ;-)

    SvaraRadera