torsdag 30 december 2010

Förberedelser

Det är väl hääärligt att åka kollektivt!!
När det funkar ja!!
Tåget hem tar 14 minuter och bussen ca 40 minuter.
Igår när jag skulle åka hem 17.26 var tåget inställt! Och här på Botniabanan går inte tåget så där jätte ofta, så det blev till att vänta på ersättningsbussen. Vänta….och vänta….
...och 1 timme försenad kom den förbannade bussen!! Jag var hemma 1½ timme senare än vanligt!!
Idag skolkar jag bara för det!!
Eller nja…inte bara för det utan för att jag ska slakta oxen och putsa filén innan nyårsafton.
Men herre gud vad jag hittar på!!
Inte skolkar jag bara för det! Utan för att jag vill vara ledig för att förbereda för nyårsafton!
Jodåsåatt.....

25 kommentarer:

  1. Tar bussen 40 minuter på sig ifrån Övik???? Det var en väldigt lång busstur det....
    Ha en fin nyårsafton!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning. Ser att julen har varit till belåtenhet. Att pendla med buss o tåg i dessa tider är inte roligt, därför är jag glad att jag har mitt jobb bara 3-4 min gång från där jag bor. Ha nu en riktig fint GOTT NYTT ÅR. Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Jag minns med fasa pendeltågselendet i Stockholm... Fy sjutton vad LESS man blir!

    SvaraRadera
  4. ja, och så¨vill de att alla ska åka mer kollektivt - grrr
    slakta och putsa du :)
    ha det gott - kramar

    SvaraRadera
  5. Att vänta är vidrigt tråkigt. På något sätt är det så respektlöst att låta människor vänta...som om inte hade något att göra med sin tid, som om man inte var så viktig. Jag blir galen på sånt.

    SvaraRadera
  6. Det gör du förbaskat rätt i. Det finns mycket som är trevligare än väntans tider.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag är så lyckligt lottad att jag bara behöver handla ingredienser till maten imorgon, sen tar min personlige kock över;))

    Skönt med en "ledig" dag, från jobbet alltså!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Trist.
    Här måste jag ut och fånga en fisk till i morgon kväll!
    Ha det bra.
    Agnea kram

    SvaraRadera
  9. Så tråkigt när det inte fungerar.... :(

    SvaraRadera
  10. Verkligen hatar när inte sådant fungerar. Morrar gärna med dig.

    SvaraRadera
  11. Ha nu en härlig skolkardag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag fattar inte hur de vill få folk att åka mer kollektivt när det strular som det gör. Och det är inte bara på vintern, även sommaren är där en hel del förseningar. Och förseningar leder till jätte mycket folk. En gång var det så fullt att Batman blev utknuffad på en ödestation av folkmassorna på tåget. Sjukt.

    SvaraRadera
  13. Vill komma och önska dig ett gott nytt år!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Jaha..då vet jag vad vi ska få för mat i morgon :)
    Spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Det är hopp om livet, när man kan se på saker utifrån, som du har en förmåga att göra!
    Såå roligt - igen!
    Jag får önska dig lycka till med filén!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Klart att man måste slakta en oxe för att få en oxfilé! Var skulle man annars få tag på den? Ica? Nääääeee.. ;) Gott nytt på dig!!

    SvaraRadera
  17. Att åka kommunalt har sina för och nackdelar. Tågtrafiken har inte funkat det minsta här i skåneland i vinter. Massor med förseningar...
    Du gör nog klokt i att stanna hemma och putsa filen:-)

    Önskar dej ett riktigt gott 2011!!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Gaaaahhhhh, min kommentar försvann, lika irriterande som när tågen är försenade;)

    Men du vännen, nu önskar jag dig en härlig nyårshelg;)
    Nyårskramar på dig;)

    SvaraRadera
  19. Ja, man ser på bilden hur arg du är ;)
    SV: tror knappt det e sant att jag ska iväg, jippie!!!!!
    GOTT NYTT ÅR NU o kram

    SvaraRadera
  20. Sv: Det är bara för att jag har pengar till att shoppa som jag inte hittar något. Murphys lag.

    SvaraRadera
  21. Ibland är man nästan glad över att det inte går några bussar alls hit ut........Det är liksom bil som gäller vare sig det är plogat eller inte.

    SvaraRadera
  22. Jag trodde det bara var här söderöver som vi hade tåg som ställs in på löpande band.

    SvaraRadera
  23. Aja irriterande! Jag har stått och väntat på ett antal ersättningsbussar i mina dar, och roligare kan man verkligen ha... Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  24. Är inne snabbt och önskar dig Gott Nytt År!
    Kram/Mia

    SvaraRadera
  25. Kikar in för att önska dig ett gott nytt.

    SvaraRadera