fredag 3 december 2010

Kungabebis

Det stod i tidningen igår, att om statistiken stämmer så får Viktoria och Daniel en bebis den 17 oktober nästa år.
Jag vet inte hur dom kommit fram till det. Kanske dom får nån ”insider information” från Haga, om hur ofta V & D har "rajtantajtan" under det kungliga täcket. Sedan har dom kanske nån formel med x och y + och – ägglossning….vad vet jag!!
Fast om statistik säger jag så här :
43% av all statistik är värdelös.
90% av all statistik är påhittad.
Alla sannolikheter är 50%. Antingen så händer det, eller så händer det inte.
Den 100%-iga svensken är en 99%-ig idiot.
Denna mening är felaktig med sannolikheten 0.5.
Det finns färska siffror som visar att statistiken talar sitt tydliga språk.
En statistiker kan förklara med en massa siffror varför den förra statistiken inte höll.
Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.
Så det så!!
Idag är det fredag. Efter torsdag och före lördag så är det fredag.
Statistiskt sett är det så i alla fall…

18 kommentarer:

  1. Barn kommer när baarn vill har jag lärt mig!

    God morgon!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas för deras skull att de inte får några problem med att få barn, jösses vilken jobbig sits det hade varit för det är ju inte alls så att de har någon som helst press på sig...
    God morgon!

    SvaraRadera
  3. Där kollrade du bort mig totalt, men att det är fredag förstod jag;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. TÄNK vilken press de har att få barn! Tänk om de inte skulle kunna få?! Fy fasen säger jag.. Tur att man in har blått blod i sig utan är en vanlig svenne!

    SvaraRadera
  5. Statistiker hit och statistiker dit...
    Som sagt...det är i alla fall fredag :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. VA???!!
    Kan du ta det en gång till?
    Min hjärna är lite trög på morgonen! ;)
    Kram & go morgon!

    SvaraRadera
  7. *ASG* detta är iaf ett 100%igt klockren t inlägg :-D KRAM

    SvaraRadera
  8. Denna statistik :). Ha en toppen fredag. Kram Madde

    SvaraRadera
  9. Stackars Vickan och Daniel... Snacka om press från pressen!

    SvaraRadera
  10. ... men statistiken säger att fredagen bara upprepar sig en gång i veckan ... tror jag :-)

    SvaraRadera
  11. Fredag. Just det! Trevlig helg, på dig. Förresten tittar jag in en stund senare. Måste kolla lucka 3.
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  12. Det är nog noga uträknat vilken tid också! :D))) Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  13. Ja så är det med det!
    Tage Danielsson hade väl något klurigt att säga om saken. Sannolikheten, handlade det om.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hej! Nu har jag läst "ikapp" alla de 17 (!) inlägg du gjort medan jag varit borta! Alltid lika roliga och underhållande! Är du alltid på så bra humör?
    Ha nu en riktigt skön andra-adventshelg!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Hej! Statistik.. hmm, ja du vet hur det är.
    Sköt om dig och ha en riktigt fin advent. Kram Ann

    SvaraRadera
  16. .....betyder det då att det är lördag imorgon.......;)

    17 oktober, hihihi, då föds det på vår bröllopsdag;)
    Kramizzzz

    SvaraRadera