lördag 18 december 2010

Triss x två

Triss i trettonåriga grabbar och triss i sextonåriga tjejer och så vi, två vuxna i 25-års åldern *host* runt middagsbordet. Sedan innebandyturnering för trettonåringarna och vi övriga i hejarklacken på läktaren. Det var fredagskvällen…
Att vakna till vid sex tiden på lördagsmorgon och sedan komma på att det är helg och vända sig om och somna om igen är en obeskrivligt skön känsla.
Mr och junior i huset har åkt iväg på "långtborta" match medan dottern och jag tänker pyssla lite.
Få fram lite julsaker, kanske klä granen…

Vad pysslar ni med idag?

16 kommentarer:

  1. Ingenting ännu så länge (om man nu räknar bloggandet till "ingenting").
    Men vi ska åka ut och shoppa lite senare - det är skittrist gråväder här, nämligen... Därför ÅKER vi. Annars hade vi gått :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt det låter! Här ska vi också klä granen idag, d.v.s om vi kan få in den från förrådet... det har snöat mycket här i natt!
    Sen måste jag göra fler julköttbullar också!
    Det blir nog ingen promenad idag, det snöar hela tiden!
    Ha en fin sista advent, kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Hallo där.
    Hoppas att lördagen blir bra. Jag börjar sakta men säkert komma igång igen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. De (killarna) tyckte det var bra att de slapp gå hem till er från skolan igår!! Gulliga pojkar:)
    Här klär vi granen och lyssnar på julmusik, SÅ himla mysigt!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Mysigt,ska oxå klä granen när den anländer kram

    SvaraRadera
  6. En riktig myspysdag så här innan jul då! Jag ska fira mig och äta gott, hehe.

    SvaraRadera
  7. Granen....den har ju varit klädd sedan Lucian ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Det var längesen jag var så aktiv som idag, se bloggen. Har alldeles för mycket på jobbet men snart ska jag vara ledig, så underbart:)

    SvaraRadera
  9. Vi har städat och granen har tagits in. Dock är den inte klädd men det ska nog hinnas med...

    Ha en fin lördagskväll!

    SvaraRadera
  10. Det låter som att du haft en perfekt start på helgen! Härligt det måste vara med barn som sover på morgonen. Jag längtar!

    Ha en fortsatt trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  11. jag har lagat julmat och pyntat lite
    Sv: nej, Nemo tyckte inte att det var hundgöra :)
    ha en fin lördagkväll du också
    kramar

    SvaraRadera
  12. Städat och styckat kött. Nu till kvällen blir det Robinson för hela slanten tror jag :D
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  13. Låter som en skön dag. Jag har bakat=D
    Kram

    SvaraRadera
  14. Här har vi bakat en massa och jag har sett olyckor ute på dem hala vägarna ....

    Låter som att ni har det mysigt...
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Har varit på julmarknad, har gått lite med hundarna, har sytt gardiner till sovrummet och pysslat lite, pratat i telefon med långtbortavänner!
    Nu tittar jag på bliggisarna!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Varit parkerad i köket mesta tiden idag, mysigt tycker jag, levande ljus överallt o en guben som tassar runt med olika påhitt.

    SV.Skär ett snitt i kycklingfilén och peta i en skiva cambozola (eller om du vill ha nån annan god ost), ta ett par baconskivor o linda runt, lägg de på en plåt o skjuts in i ugnen på ca 225 grader i ca 30 min, jag brukar snitta till de för att se om de är klara o sen brukar jag dela dom - valfritt - den yngre modellen av barnbarn brukar tycka att en halv räcker;)) Valfri sås till o en god sallad;)
    kramizzzz

    SvaraRadera