fredag 17 december 2010

HTC mobil

Min käre man har köpt en ny mobil.
Men hur fånig får man va??
Han gick omkring här med mobilen som en ratt framför sig och testade den inbyggda GPS:en…
70 meter….60 meter…. sa den inbyggda människan rösten.
En fördel är att det verkar vara enklare att skicka sms.. Jag har nästan aldrig fått sms av honom förut.
I bästa fall bara korta, såsom: ok… eller bra… eller puss…
Häromdagen fick jag ett sms som innehöll 17 ord!! Ja men ni fattar att jag blev chockad!
E-post har han också skickat till mig samt läst min blogg.via telefonen.
Från att ha varit totalt ointresserad av mobiler till värsta mobilnörden….
Helt Total Crazy alltså….
- ”kolla här”! sa maken ”den säger till om man kör för fort när man kör bil”.
- ”men vad jobbigt för dig! sa jag ”Nu blir vi två som säger till dig”…..

14 kommentarer:

  1. :D Husse köpte ny mobil i veckan men har inte hunnit testa GPS:en. Nu vet jag alltså vad som väntar. Hoppas han kan använda den i kväll när han ska på julbord ;-)

    Ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  2. Kul för honom att han tycker om sin nya leksak. Här har vi ingen make som är förtjust i datorer eller mobiler. Nix.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, visst är det lustigt vad karlar kan bli imponerade av en liten mobil;)Min var helt okontaktbar när han fick hem sin Iphone;)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Va!
    Finns det människor som kör för fort med bilen? ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Anders har också nån sorts "surf-mobil". När han surfar med den här hemma så slås vårt trådlösa nätverk ut. Jag funderar på att "tappa" den från balkongen...
    Fast inte just idag, kanske. Det är för mycket folk nedanför.

    SvaraRadera
  6. Det där känner jag igen när maken köpte sin GalaxyS jisses vad han grejade och jag likadan med min Iphone ;D men det talar vi tyst om

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Haha, här finns heller ingen som har mobil förutom jag.

    SvaraRadera
  8. Äsch, den är nog bara rolig i några dagar sen har du din gamle vanlige gubbe igen. ;)

    SvaraRadera
  9. Jo, sådana är dom, gubbarna! Blir aldrig mer än 8 år när det gäller sådana "leksaker"!
    Ha det så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Vill önska dig en trevlig helg!
    PS. Glöm inte min utlottning! DS

    SvaraRadera
  11. Ja se karlar o teknik. Ha en underbar fredagskväll, Kram Madde

    SvaraRadera
  12. Hihi, tänker på min käre gube, han har en stenåldersmobil på grund av att han är totalt ointresserad, men frågan är om han visste detta.......då skulle han säkert rusa till butiken;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Jag förstår verkligen din chock. Jag får också bara korta sms, typ: ok, ja, nej eller puss...Fast jag kommer nog inte få längre heller för maken har redan en HTC och inte blev sms:en längre för det :(

    SvaraRadera