torsdag 18 augusti 2011

Plåtburkar

Jag fick några gamla plåtburkar som fanns hos mammsen och pappsen i deras förråd.
När jag googlade på Dr brandreth’s piller så fick jag upp att det var ett avregistrerat läkemedel och att Lucullus var en romersk militär och politiker född år 117 f.Kr., död 56 f.Kr.
Ni antecknar väl nu?
Jag hittade även namnet Lucullus i mitt kylskåp.
Det står så på sambal oelek burken.
Ett synnerligen intressant inlägg va?
Vill ni ha en repris så scrolla bara upp och läs igen tongue smileys

Dagens kloka…
Till slut är det inte åren i ditt liv
som räknas -
det är livet i dina år

31 kommentarer:

  1. Du vet ju att jag gillar burkar, så jag scrollar gärna upp och ner;)
    Kram♥ och god morgon kära granne

    SvaraRadera
  2. Du är "bara" för härlig!!! Kul Inlägg.
    Ha en bra dag & var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga burkar! Fin blogg!
    (jag scrollade säkert åtta gånger för att verkligen njuta av ditt inlägg...)
    ;)
    God morgon!

    SvaraRadera
  4. Jag hittade några gamla plåtburkar när jag städade ur pappas stuga nu inför försäljning. Jag sparade dem också, kanske skulle göra ett inlägg om dem en dag :-)

    Sol hos mig!

    Kram på dig :-)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar burkar, är en burkoholic, så du må tro att jag scrollat å tittat om och om igen ;-D KRAAAM

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Är det "de intilligenta bloggarnas dag" idag?! ;)
    Jag hade också ett väldans intressant inläggidag!) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu har jag läst 10 gånger. Kostar det extra?
    :-D

    SvaraRadera
  8. Och lukullisk måste väl komma av Lucullus - nu får jag googla! Kram

    SvaraRadera
  9. Oj skitt så fina burkar.. syrran i Märsta skulle bli GRÖN av avund om hon såg dem.. hon samlar på burkar!::

    SvaraRadera
  10. Jag vet... jag vet... jag har återigen fallit tillbaka till min jätte lååånga blogg-semester och har varit urdålig på att både blogga och kika in i din och alla andras härliga bloggar. Men nu ska jag försöka ändra på det så fort sommarlovet är över och vi börjar komma in i vanliga rutiner igen... hi hi !

    Gamla plåtburkar är skoj även om jag inte själv samlar på sådana. Men det ger en viss nostalgikänsla när man ser något man känner igen och det kan vara roligt.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Vilka fina plåtburkar :) Jag älskar sådana där gamla burkar - det ligger mycket historia bakom dom. Kram

    SvaraRadera
  12. Gamla burkar är vackra tycker jag.
    Kram Madde

    SvaraRadera
  13. HAHAHA - vad underbar du är :-) Jag gillar verkligen sådana här inlägg - fulla av självironi och självdistans!
    Kram på dig :-)

    SvaraRadera
  14. Sådärja, så fick man skratta idag också! Tack för det!
    Jag älskar din humor, verkligen!
    Storkramen, Monica

    SvaraRadera
  15. hahaha - men burkarna är lika fina ändå
    kramar

    SvaraRadera
  16. Skrattade när jag såg din burkar. Min mamma har exakt samma. Lucullus burken har hon ute i farstun, där hon har sin hantverksbutik och pillerburken har hon på ett bord tillsammans med några andra burkar. =)
    Gillar dagens kloka.
    Ha det gott.
    Kram Annalena

    SvaraRadera
  17. Hallå jo visst vågar du, det var hur mysigt där uppe som helst. Lugnet infann sig så fort man lämnade båten.
    SÅÅ coolt, hihi.
    Fast jag var lite rädd att tappa kameran med alla semesterbilder,,,,
    Men det gick ju bra;)
    Vilka fina burkar. De är väldig dekorativa att ha framme tycker jag:)
    Ha en skön kväll<3
    Kramrkam / nettan

    SvaraRadera
  18. Gamla burkar är fint :)
    jag har oxå några gamla burkar...

    Var rädd om dig fina du <3
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  19. Fint med gamla burkar! Bra att kolla upp innehållet så att de gamle inte håller på med något fuffens. Ha det så bra och trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Det smakar plåt om detta inlägg. ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  21. Intressant eller ej, fina burkar i alla fall! :)

    SvaraRadera
  22. Jag tog dig på orden å slukade till och med två tårtbitar, en av vardera tårtan, å så slinker jag in här igen å suktar på dina burkar, men nu ropar Ernst på mig igen ;-) KRAM

    SvaraRadera
  23. å gamla burkar är så fina!må så gott

    SvaraRadera
  24. Kul med gamla burkar.
    Apropå sambal oelek så hade jag en sån burk i mitt kylskåp nyss , som hade fått en svart läskig luddig kant . Den var tydligen gammal men inte kul.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  25. Haha, klart man måste få en repris;)
    Gillar faktiskt burkar, men det ska vara fina kakburkar=D
    Kram

    SvaraRadera
  26. Jättefina burkar. Jag har några i förrådet så man borde kanske ta in dem...

    Kram

    SvaraRadera
  27. Du är rolig du............

    Burkarna är ju riktigt fina och smått antika! De måste du låta pryda sin plats1

    Sussa sött

    Kramkram

    SvaraRadera
  28. Nu har jag scrollat flera gånger, o det är bara för att jag tycker att burkarna är såååååå fina;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  29. Jag jobbar 72%, var 3:e helg, och max 3 nätter i rad! Funkar riktigt bra...

    SvaraRadera