lördag 20 augusti 2011

Yesterday...

… var solig och varm. Som en sommardag footballer pictures
Jag tappade några timmar (hade en skön lång sovmorgon)
Blev av med lite hår och pengar (klippte mig)
Blev av med lite mer pengar (shoppade)
Fick hem en son som varit på läger på Ulvön och fick en massa goa efterlängtade kramar 
Blev av med lite mer pengar
(sonen behövde lite kläder innan skolstart)
Fick en god tacomiddag, när sonen och jag kom hem
(av Mr och dotter)
Fick huset invaderat av en massa tonåringar och kvällen avslutades med en trevlig filmkväll celebrity fashion gallery
Japp! Det var den dagen det!
Jo, jag gjorde lite höstfint i krukorna också…
... fast för det behöver ju inte hösten komma. Nä, jag kan gott vänta ett tag.
Vem har bråttom liksom?.... 
Idag blir det en lat lördag tror jag…
Vad hittar ni på idag?

Dagens kloka…
Bästa sättet att spara tid,
är att använda den

26 kommentarer:

  1. Här ska njutas!
    Dels av "S" baby och dels av sommaren. För visst är den fortfarande här. Oj,så varmt det var i går. Hoppas att det blir lika varmt idag.
    Vad fint du gjort. Jag påtade också i trädgården igår....japp...igen :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Drar snart ner till Sundsvall för att fira Line. Hon fyller egentligen tre år på måndag, men det är kalas idag:)
    Sen ska jag försöka lirka med mig J till IKEA, wish me luck;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Vad fint du gjort.
    Tänkte på ditt kloka om tid. Min tid idag ska jag verkligen använda. Om det inte är alldeles för blött så ska jag börja skörda kryddor. Har jätte många beställningar på Örtsalt och te. Sedan ska väl tvättmaskinen få gå hela dagen. Har fått hem min Skorpion 1994 efter rockfestival i Rejmyre.....så det är väl en del som behöver tvättas innan skolstart. Ska även plantera lite och placera ut min skyltar som jag gjort av drivved från älven. Bilder kommer i bloggen sen.
    Ha en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du fick till det! Tycker just dom färgerna är så himla fina tillsammans! Grått - lila - rosa.

    Här har vi haft höst i en månad nu, och idag är inget undantag...

    Kram på dej & njuut av solen!! För mej oxå! :)

    SvaraRadera
  5. Här var det en regnig dag igår! Skyfall om man säger så...men nu spricker det upp och ikväll blir det kräftskiva! :) Ha det gott!! (Ska köpa lite höstblommor till balkongen...när det blir höst!) ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag du hade igår... till och med solen sken. Här hos mig är det konstant regn. Usch !

    Åh så jätte vackert du har gjort i dina höstkrukor vännen. Jag tror nästan det är dags även för mig att ta tag i mina krukor för snart har alla sommarblommor gjort sitt.

    Jag önskar dig en mysig lördag Carina !

    Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Idag blir det storkalas med en massa gamla kompisar. Ja, varken dom eller vi är ju särskilt gamla, men vi har känt varann sen gammalt :-)

    SvaraRadera
  8. Fint har du gjort, ja! Promenad står som vanligt högst på listan annars ... lata mig? kanske lite annat med :) :)

    SvaraRadera
  9. Du har det bra du... sovmorgon, skönhetsfix och shopping. Och som grädde på moset kommer du hem till ett dukat bort. Ojoj. ;)

    SvaraRadera
  10. Glömde ju (jag glömmer massa idag). Kanske blir det svampplockning för vår del idag, om vi lyckas hitta en skog... inte det lättaste i skåne ska du veta.

    SvaraRadera
  11. Vilken underbart perfekt dag! =) Och vad fint du fick i dina (höst)krukor! Som sagt, här är det ju redan höst (och har varit hela sommaren), men jag hoppas att du kan få njuta av sommaren ett tag till (jag hade önskat att jag fick det oxå!).
    Idag blir det Malmöfestivalen för hela slanten (du kan läsa om den på mina länkar i dgens inlägg).
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Har datorproblem och har inte kunnat kika in här så ofta som jag velat. *suck!*

    Kikar in för att önska dig en härlig helg! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  13. God förmiddag! Än har inte hösten kommit, måste ju suga på sen sommaren lite till. Jätte fina blommor. Kram Madde

    SvaraRadera
  14. Stor fest på gång men tack för påminnelsen. Finns krukor som behöver göras höstfina...

    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  15. nejdå, jag kan också vänta, vänta riktigt länge om det behövs :D
    du hann med riktigt mycket igår och vackert blev det med alla växterna
    en fin lat lördag till dig - kramar

    SvaraRadera
  16. Ja, som sagt .... jag tappade ju också bort lite timmar av lördagen men inte fasiken är jag piggare för det - tvärt om ... Är betydligt mer alert när jag kliver upp i vanlig tid (vid fem) Latlördag här också ;-D

    SvaraRadera
  17. Hej hej!
    Fint med lite nya blommor.
    Skönt med en lat-lördag.
    Kram.

    SvaraRadera
  18. nu verkar solen komma hit så jag ska ge mej ut i skogen några timmar,
    va vackra blommor,ha en gooo lördag

    SvaraRadera
  19. Så mycket du hann med i alla fall!
    Här ska njutas idag, solen skiner, den gör faktiskt det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Visst är det ett härligt väder i dag, och jag är ledig :)
    Du skulle ha följt med mig och L när vi var på skogspromenad. Där stötte vi på två huggormar :(
    Snabb som attan var vi på att vända om till bilarna!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  21. Så fint det blev i krukorna och hur blev håret då?

    Jag gjorde det lätt för mig köpte två stora krysantemum, det var bara att dra av plasten!

    Här bara njuter vi av att det inte regnar och tar det lungt.

    En fin kväll önskas er!
    Kram

    SvaraRadera
  22. så fint du fick i krukorna.. Kul att ha hem sonen igen.. Jag bakar bulla..o stickar.. ha de bra

    SvaraRadera
  23. Hmm, jag har fortfarande pelargoner och petunior i min kruka på terrassen - kanske dags att göra något åt det...
    Ännu en solig dag här i Skåneland och vi har varit iväg och plockat mer salmbär!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  24. Vill inte heller att det ska bli höst, men att göra lite höstfint i krukorna är helt OK. Att göra höstfint i krukorna ska jag ägna söndagen åt.

    SvaraRadera
  25. Min dag har gått i umgängets tecken, med föräldrar, barn och svärson :)

    Vilka fina krukor du har gjort, härliga färger men sommaren får gärna vara ett tag till :)

    Må så gott fina du <3
    Kramar

    SvaraRadera
  26. Så fint det blev..dina höstplanteringar!!!
    Ja det är bara att konstatea att sommaren snart är ett minne blott...men ett HÄRLIGT MINNE!!!
    Kram!!!!

    SvaraRadera