söndag 7 augusti 2011

Varningstexter

Numera, när det finns varningstexter på cigarrettaskarna borde liknande varningstexter även sättas på öl- och ciderflaskorna, exempelvis följande:

VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du viskar, trots att du inte gör det.

VARNING: Alkoholförtäring har den verkan att du ser ut som en idiot när du dansar.
VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du kan sjunga.
VARNING: Alkoholförtäring är den största orsaken till annars oförklarbara asfaltmärken i ansiktet och på knäna.
VARNING: Alkoholanvändande kan orsaka fantasier om att du är hårdare, häftigare, snabbare och ser bättre ut än alla andra människor.
VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du är osynlig.

Nä men hörrni? Vad gjorde ni i går kväll? Lördagkväll och allt…
Själv var jag på jobbet...

Dagens (nåja) kloka…
Det man inte minns,
har inte hänt

24 kommentarer:

  1. Hahaha...är det då illa.
    Jag som trodde att allt det där var sant ;)
    Jag är så förkyld så jag lade mig klockan 21.30 i går.
    Hoppas att det gick bra att jobba i natt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ha ha dom va kul, men så det stämmer då!!
    Här blev det tidig kväll och idag ågren för att man ska börja jobba imorrn ;(

    SvaraRadera
  3. Hahaha!

    Jag var också på jobbet. Hemma, alltså :-)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha, ja det blev allt lite vin (& mat) hos goda vänner igår. Då var jag både mycket ung och mycket pigg. Idag är jag som vanligt igen, lite ung och lite mindre pigg;)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig blogg =)
    Och det därmed alkohol och viska *skrattar* Klockrent.
    Ha en toppen söndag.
    Kram Browneyedgirl
    www.blog.mama.nu/browneyedgirl

    SvaraRadera
  6. Hmmm... Säkrast att hålla sig till mineralvatten då ;-)

    SvaraRadera
  7. Hehe, jag satt och smuttade på ett gott glas vin... inga fyllefadäser här inte. :)

    SvaraRadera
  8. Hahaha, ooops, är det där sant;)
    Jag var på landet igår och njöt av värmen;)
    Kramen till dig!!

    SvaraRadera
  9. För min del blev det att dricka vatten till surströmmingen!
    Sv: har ju som mest ätit fem strömmingar, men den sjätte och sista åt jag för dig;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Hihi..det kommer nog såna varningar ska du se! Lördagkväll...jag satt hemma och längtade efter chips! :P

    SvaraRadera
  11. Här var det en härlig blogg!

    Haha fnissade gott åt det här inlägget=)

    Ha en fin dag och du vilken härlig planteringsbänk du fixade alldeles själv..imponerad.

    SvaraRadera
  12. Så sant! Jag tycker att du ska ta patent på den varningstexten.

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Så sant så!

    Jag drack kaffe och åt en god bulle till igår ;*)

    Kram ♥
    från Eva

    SvaraRadera
  14. Va?? På jobbet?? Och jag som trodde du var ute på värsta blöta festen igår!! Lät som du talade av egen erfarenhet, liksom... ;o)

    Kram å go´middag!

    SvaraRadera
  15. ahaha!
    Jag kan till mitt försvar säga att det inte är vi som namngett hunden.Han var 5 år när vi tog över honom osh tyckte väl att det skulle bli lite väl snurrigt för stackarn och döpa om honom.Fast i och för sig så har ju alla våra djur människonamn:Adam,Bea,Elsa,Selma o Nisse.

    SvaraRadera
  16. Hahaha! Jo, här somnade jag kl.22 av ren utmattning. En annan var ju på äventyr igår!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Men jag är både ung och vacker och dansar bra...hick...
    Söndagskram, Monica

    SvaraRadera
  18. Helt underbara :)
    Dom skulle absolut sitta på flskor om inte annat skulle man skratta gott ;)
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  19. VARNING! Alkoholförtäring kan göra så att du tror att du har mer semester kvar. SKÅL!
    Var bara tvungen att fylla i lite ;)
    Ha de

    SvaraRadera
  20. Här hittade jag en kul blogg, blev följare för att inte missa några av dina (o)kloka ord!
    Titta gärna in hos mig, jag gillar också betonggjutning!
    Barbro

    SvaraRadera
  21. Lugna puckar, jag svalde ner godiset o chipset o gokakan o moussen o.........med vatten;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  22. det skulle nog inte vara helt fel med sådana varningstexter
    kramar

    SvaraRadera