tisdag 16 augusti 2011

Ulvön

I veckan är sonen för tredje gången, på ett läger som skolidrottsförbundet anordnar på Ulvön.
Ulvön är en vacker ö i Örnsköldsviks skärgård.
Där har det bl.a. tillverkats surströmming i över 100 år.
Ni lustigkurrar som nu ska säga, ”så gammal strömming?, inte konstigt att det luktar
vill jag bara tala om för att denna delikatess DOFTAR. Bara så ni vet!

Regn kan vara ganska välkommet ibland. Som igår kväll, när man kände sig lite lat när det var dags att promenera iväg på jobbet...
Ja men wått dö häck! Det ska inte bli nån vana att ta bilen. Jag lovar... kanske…
Gomorron (gonatt) alla finingar!

Dagens kloka…
Alla vägar bär framåt,
oavsett åt vilket håll du går

22 kommentarer:

  1. Till ditt försvar ska ju också sägas att det var ett skitväder igår kväll!
    Så... nu är det sagt;)
    Kram♥ och sov gott

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ett sånt vältajmat regn *fnissar gott*

    Hoppas Din dag blir fin.
    Kram ♥
    från Eva

    SvaraRadera
  4. Klart att det DOFTAR - tycker att många överdriver det där med surströmming. Tänk vilken bra mat det är - redan halvsmält och skonsamt för magen. Sedan rapar man den i flera dagar efteråt så det känns som man inte behöver äta på flera dagar :-)
    Gomorron :-)

    SvaraRadera
  5. Klart det doftar om surströmming! Dom som säger nåt annat har fel på luktsinnet :-)

    SvaraRadera
  6. Den doftar inte! Den stinker ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, du Carina! Jag håller fullkomligt med dej om att surströmmingen DOFTAR! Och den doftar ljuvligt....*mums*
    Kram

    SvaraRadera
  8. Börja cykla. Det går lite fortare än att promenera när du e less på morgonen och vill hem. :)
    Ha de

    SvaraRadera
  9. Klart man får ta bilen ibland! För då känner man sig redig när man inte tar den. Allting är relativt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Hallå på dig själv din fining! Hoppas att du fick några timmars sömn nu på fm!
    Surströmming kan jag äta året om! Mandelpotatis, lök, tunnbröd(hårt)+mjölk! Sedan är dagen räddad! Kan du förklara för mig: varför det börjar "rinna" i munnen när man talar om surströmming??????????
    Må väl och ha det så gott!
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Jag tänker i alla fall ta bilen till jobbet :)
    Hoppas du sovit gott!
    Kramis vännen♥

    SvaraRadera
  12. Hoppas du sovit gott :)
    Imorgon ska jag träna ... Till en början med hela 1 sittupps och en armhävning det borde man ju klara ;)
    Har fått/tagit en utmaning så nu du hihi...
    Hoppas allt är bra med dig
    Kram

    SvaraRadera
  13. Du gjorde helt klart som tog bilen, i ett sånt skruttväder;)

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  14. Om nu surströmming doftar så gott så kan du ju ha en öppnad burk i troslådan istället för potpurri... ;)

    SvaraRadera
  15. Här har det inte kommit nå regn.. talade med dottern Annica i Docksta o hon sa att det hade regnat både igår o idag.. till ulvön ska nog vi åka nångång då vi kommer till Docksta på besök..men kanske det är vackrare på sommaren där...ha de bra..

    SvaraRadera
  16. Du menar att det luktar, eller snarare stinker;)
    Ulvön har jag läst mycket om faktiskt, verkar vara ett fantastiskt vackert ställe, skulle vilja se det själv nån gång=D
    Kram

    SvaraRadera
  17. Låter kul med läger för sonen.
    Surströmming har jag nog bara smakat en gång i mitt liv för länge sen . Men jag tror jag måste ge det en chans till nån gång, man kan ju ändra uppfattning när man blivit äldre . Men stinker det gör den .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. himla kloka ord,å va kul med läger,men hua luktar det jätteilla där då?kramen

    SvaraRadera
  19. G O M O R R O N - time to wake up ;-)

    SvaraRadera
  20. GodMorgon
    Önskar dig en underbar dag !!!
    Och ps dag 1 = 1 av varje ;)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Det är väl inte vårt dåliga väder, som har kommit upp till er? För nu har vi faktiskt ganska fint...
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  22. Så till dagens ära ska jag steka strömming, men inte sur! Den får du behålla för dig själv1

    Problem med att kommentera här har det varit Blogspot do not respond....
    Det konstiga är att datorn har börjat snacka engelska??!!

    Kram

    SvaraRadera