tisdag 30 augusti 2011

Tom & Jerry

Vissa måndagar är börjar bättre än andra! Så är det bara!
Och jo då, jag håller med! Tom Ben & Jerry´s glass är så god som alla säger. Mersmak faktiskt!
Ja, nu har jag iofs bara smakat den här sorten...
men den var god!
Ni har kanske smakat fler än jag. Vilken är er favorit?

Varm sol som värmer på benen, bra bok, god glass och…
…Jaha!! Vad skådar mitt norra högra öga
Långt gräs! Typiskt!
Ja men då så! Ingen kan anklaga mig för att bara ha latat mig igår…. Nä då…
jag klippte både gräs och plockade klippte svamp.

Dagens kloka…
Vi kan uträtta allt vi vill uträtta,
om vi ägnar oss åt det

28 kommentarer:

  1. Oj, den glass sorten har jag aldrig testat eller äns sett (:- men nog är de sköt o gott med glass i värmen, brukar slicka på en isglass de svalkar bra.
    Men kan ni fortfarande sitta så där bara uppe i Norrland? här funkar de men...
    Gräs..ja de borde sluta växa snart. Hade varit bra om reklamen från AMF vore verklighet..gräs som bara blir 3 cm ´högt. *ler*
    Kramiz o go tisdag

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig smakat den, men S&S säger den är jättegod! Synd bara att den är ganska dyr...
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Glass och gräsklippning. Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  4. Har smakat en sort som innehöll kakasmulor ... ingen hit för någon som varken tycker om glass, sötsaker eller kakor (jo, ibland är det gott med en hederlig mjukglass)
    Gomorron
    ... förrästen ... du är ju skitflitig du ;-)

    SvaraRadera
  5. Hittade dej hos emmas vita drömmar!!
    Va bara tvungen att titta in till dej en stund vilken mysig blogg du har på återseende!!!
    Lotta =0)

    SvaraRadera
  6. Denna Glass är UNDERBART god .Favvorit är med choklad som alla andra glassar :))
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu gillar ju inte jag glass...så Ben o Jerry har jag aldrig ätit! :P

    SvaraRadera
  8. Nu är jag ingen glassälskare men den där glassen går ner.
    Kram

    SvaraRadera
  9. God glass !!!
    Vilket mysigt väder ni har !
    Ta hand om dig
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag har aldrig testat den glassen. Ska nog låta bli - den verkar beroendeframkallande ;-)

    Oj vad jag INTE saknar min gräsmatta! (Som i och för sig mest var en mossmatta på slutet, men ändå!) :-)

    SvaraRadera
  11. Ni och er jävla sol... ;)
    Jag har bara testat två B&J, tyckte de var helt ok men inte värt priset. Haha!

    SvaraRadera
  12. Sitter du barbent i solen och äter glass.....vad har ni för klimat där du bor. Här spöregnar det, är svinkallt och man sitter inte ute längre. Tyvärr.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Glassoman som jag blivit har jag velat köpa den där men maken får mig att inse att den är för dyr ;).
    Fin liten hatt svampen hade.

    SvaraRadera
  14. Jag är ingen expert på glass och äter bara när jag blir bjuden.
    Skönt att inte ha någon gräsmatta. Men det börjar likna höst på balkongen men det är för tidigt med ljung. Ljungen är nu jättefin i skogen.
    Fint svampfoto men den ser giftig ut, dock inte helt vit så det är kanske en champinjon och inte vit flugsvamp.
    Här skiner solen idag - underbart med sensommar.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  15. Jag är ingen glass fantast!
    Jag har ätit en enda mjuglass i år.
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  16. Ben & Jerrys er nammenam!! Denne har jeg hverken sett før eller prøvd men den er nok minst like god som de andre. Min favoritt er Cherry Garcia.
    Fin blogg du har, her kommer jeg igjen.

    SvaraRadera
  17. Den är god men åt fanders för dyr...runt 50 lappen för ½ liter....

    SvaraRadera
  18. Näeh, Ben o Jerry har jag aldrig träffat!
    Och hade jag gjort det, hade jag fått gå in och äta, för här är det HÖST och blåser halv storm...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  19. Men det är ju helt sanslöst!! Menar du att den där avklädda bilden är tagen idag? Den 30 aug??
    Här är det höst & regnet står som spön i backen. Precis som vanligt.
    Varför ändra på det, liksom?

    Och nä, har aldrig smakat Ben & Jerrys. Tror inte jag ska göra det heller, eftersom jag blir så lät bereonde av godsaker...
    Och att bli beroende av Ben & Jerrys låter DYRT!!

    SvaraRadera
  20. Har aldrig testat glassen men min dotter gillar den .
    Vilka sommarbilder du har i dag.
    Våra svampar fick samma behandling i går när maken klippte gräset.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  21. Haha, nu blir jag full i skratt. Min äldsta son heter Tom och en av hans bästa vänner heter Jerry. Gissa om de får höra det många ggr;)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Åh, vad gött det såg ut!!! Har ni så varmt och SOL än...??!! *avis*
    Typiskt att gräset skulle visa sin fula nuna mitt i relaxen! =)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  23. Din måndag verkar ha varit kanoooon.

    SvaraRadera
  24. Regnet bara öser ner hos oss, så lite avis blir man både på vädret samt glassen. Kram

    SvaraRadera
  25. Mumsig glass det är Ben&Jerry :-)
    Tack för din söta kommentar på min blogg..... Det är inte så långt till Småland.... fast jag är född norrlänning... vi brukar åka upp till dina trakter ett par gånger om året, fast hockyn får vara för min del:-)
    Ha det gott!
    Anita K

    SvaraRadera
  26. Så varmt å skönt du ser ut å ha det då:)

    SvaraRadera
  27. Den där glassen är bara fööööör god, jag har testat en till o det är det med mörka chokladfiskar i o den är också supergod;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  28. Hallå igen!!!
    Angående etiketterna på mina saftflaskor så beställde jag dom på anskuskammare....du kan gå in på min blogg så kan du trycka på bilden på höger sida....

    Lycka Till!!!

    Ha de bra!!
    Lotta

    SvaraRadera