söndag 23 oktober 2011

24 timmar

Hrmpf! Det blev inte speciellt slött igår, som det var planerat.
Det blir inte alltid som man tänkt,
ibland kan det bli bättre.
För det blev en bra dag. Ändå!
½timme framför datorn, ”resterna” efter gårdagens tvätt togs omhand, långpromenad i det vackra vädret, något blåsigt, men skönt ändå. Otroligt vad vädret påverkar. Åtminstone mig. Jag riktigt kände hur livsandarna gjorde små skutt.
Hälsade på ”päronen”, gick till skogen och plockade lite enris. Kokade en jordärtskockssoppa till middagen och bakade brödpinnar till soppan. Hämtade hem dottern, åt middag och vips var klockan halv sju och då var det hockey-time på tv:n.

Idag ska jag ”jobba” i kafeterian på ishallen. Sonen har sin första seriematch för den här säsongen.Så håll gärna en tumme eller två för vinst.
Sedan hoppas jag hinna lata mig, hälsa på hos er och läsa lite i boken...

Har inte dygnet för få timmar va?

Dagens kloka…
Det bästa sättet att spara tid,
är att använda den

27 kommentarer:

  1. Klart jag håller tummarna! Och visst är det så, att en promenad i strålande solsken gör att humöret stiger några grader :-)
    Sv. Ditt förslag var TOPPEN! Och ja, jag älskar att laga mat. Synd att vi bor så långt ifrån varandra ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken toppendag. Önskade oxå att dygnet hade fler timmar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Självklart håller vi en tumme för sonen, och som du skriver ibland gör livsandarna små skutt! Tänk att väder och vind påverkar ens måeende så mycket som det gör!
    Din gissning var förresten inte så dum, nära men ändå inte liksom ;-D
    KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Men kvällen kunde väl ha slutat bättre, till exempel med vinst för MoDo?? Äsch bagateller, inget att hänga upp sig på;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med. För lite timmar, absolut.

    Heja Skellefteå AIK!!!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Låter som en go och lagom intensiv dag.
    Hoppas din söndag blir fylld av små skutt den med :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Usch jo, dygnet har alldeles för få timmar, liksom helgen...=/
    Håller tummar och tår! =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Instämmer..fler timmat på dygnet ;)kramis

    SvaraRadera
  9. herregud va du håller på hela tiden!!LAT? hahahaha den va rolig!!Klart jag håller tummarna för grabben!!Ha en fortsatt mysig helg min vän!!
    Kramkram Lotta

    SvaraRadera
  10. Dygnet har HELT klart för få timmar...
    Låter som om du nyttjat dem väldigt väl i alla fall.

    Hoppas nu att dit söndag också blir fin <3

    SvaraRadera
  11. Visst blir det bra också när det inte blir som man tänkt. Ibland.

    SvaraRadera
  12. Du verkar vara inne i ett sånt där energiflow som händer.....ibland. Jag blir avundsjuk för jag är seg....Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Du har min tumme! Hoppas söndagen blir bra. Helgerna har liksom en tendens till att bli fullmatade även om man tänkt tvärtom!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jooo, dygnet har absolut tre timmar för lite jämt!

    Väldigt bra Dagens kloka i detta sammanhang!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Tack-o-lov att mina ungar håller sig till dans, så jag slipper stå i en ishall!!
    (Hoppas de vann)
    Kramis!

    SvaraRadera
  16. Jo, dygnet har för få timmar... Idag har dagen bara försvunnit för mig. Du håller igång som bara den du, brödpinnar lät intressant... hur gör man det?
    Hoppas grabbarna vann och mamsen fick mycket sålt!

    SvaraRadera
  17. hoppas sonen vann:) å vilken bra dag du haft kramen

    SvaraRadera
  18. *fniss* Ja man måste ju ha småfåglarnas bästa för ögonen, undra just om jag kan övertyga maken om att våra fågla ska ha det finaste huset på gatan ;-P KRAMIS

    SvaraRadera
  19. Sv: Haha, ge och ta! Jag har värsta bloggtorkan (och besökstorkan) så jag tar allt jag kan få! ;)

    SvaraRadera
  20. Hoppas matcehn gick bra:)

    Själv har vi haft Cup .. gick dock inte såå bra men duktiga killa har vi :)

    Ha en bra SÖndag kväll och en bra Kommande Måndag!!

    SvaraRadera
  21. Nu kanske matchen är slut, men jag håller tummen ändå;)
    Helt klart att dygnet har för få timmar!
    Kram

    SvaraRadera
  22. Det är därför att du har så roliga dagar, som dom verkar så korta!
    Fortsätt att ha det bra!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  23. Kikar in här nu o har ju inte hållt tummen, men jag hoppas att det gick bra ändå;))

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  24. Jo!!! Jag är första man (kvinna) att hålla med! Visst faen har dygnet alldeles för få timmar!!
    Därför har jag oxå bara sovit 4½ timme i natt. Sova får jag göra på "himmet".
    Kram å go´natt!

    SvaraRadera
  25. Snacka om att du har varit effektiv, och jag hoppas verkligen att det gick bra för sonen. Nu är du nog värd lite vila och årets julglögg kanske.. Kram Lotta

    SvaraRadera
  26. Jo...dygnet har alldelses för få timmar. Jag hinner aldrig allt som jag vill:-)
    Hoppas matchen och kioskgörat gick bra!

    Kramar

    SvaraRadera