fredag 7 oktober 2011

FF

Dottern frågade snällt häromdagen om vi inte kunde tänka oss att åka bort på fredagskväll.
Hon har planer på att fixa en middag och ha lite mys.
Och nä... vi hör inte till de bjudna! Hrmpf!
Så nu söker vi ett hem för en kväll. En god middag får gärna ingå och ett måste är att värden och värdinnan är sportintresserad! Jag vill ju absolut se Sveriges EM-kval i fotboll i kväll. Snacks och tilltugg till matchen är ett plus. Gärna lite vin till maten om ni kan fixa med skjuts hem.

Frivillig någon?

Dagens kloka…
Glädje är som ett ljus, tänder du det för andra faller skenet tillbaka på dig själv

27 kommentarer:

  1. Hmmm...ni kunde ju komma hit. Allt skulle jag kunna fixa. Allt utom det där med att se på EM-kvalet ;)
    Hoppas att det löser sig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, du Carina, det här är nog bara början. Du får nog införskaffa en Friggebod på tomten, så att ni kan "dra er tillbaka" när huset ockuperas. I vilket fall som helst, så tror jag att du kommer att få svårt att välja på vilka ni skall umgås med. Ni har säkert massor med vänner som gärna skulle vilja tillbringa en kväll med er.
    Telefonen kommer att "gå varm" idag skall du se.
    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Tänk om vi bott närmare varann :)

    SvaraRadera
  4. Kom till Karlskrona, mat, vin och fotboll. Ni tar hand om disken för jag går till jobbet kl 21.00, men ni har hela natten på er för jag återkommer inte förrän kl 7.

    Solsken vill vi också ha!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hello! Vill bara hoppa in o önska dej en underbar helg, får hoppas att ni kommer hemifrån så dottra får en myskväll. Låna ett av dina ordspråk o la ut på fb. Kram Madde

    SvaraRadera
  6. Vad du gör, så akta dig för Camillas inbjudan - då kommer ni säkert att åka på att tapetsera!
    ;-)

    SvaraRadera
  7. Hihi, bloggen är kanske fel forum att leta på? Här är det ju mest kvinnor och jag antar att det är mest karlar som vill se matchen... ;)
    Lycka till ikväll, jag hoppas ert hus står kvar imorgon!

    SvaraRadera
  8. Synd att vi inte bor grannar, då hade det varit lätt fixat.

    Vi har samma rubrik idag...men för mig innebär FF något helt annat!

    Ha en fin dag och så hoppas jag att du får en inbjudan!

    KRamar

    SvaraRadera
  9. Nä men vilken osis att inte någon av oss här hemma är sportintresserade...

    Jag hoppas i alla fall att det löser sig för er och att din dotter får en jätte mysig kväll där hemma utan sina föräldrar... hi hi !

    Det blir spännande att få höra sedan vad ni vuxna hittar på ikväll.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  10. Mat och vin och snacks är helt OK men gränsen går definitivt vid fotboll på TV!!! Så, tyvärr, det får bli en annan gång!
    Hoppas att du hittar en likasinnad...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  11. HIt är du välkommen och fotboll blir det definitivt! Och mat och dricka också, men sen är det stopp, transport tillbaka vet jag inte hur vi ska ordna...
    Vi ses?
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det sprack på det där med sportintresserade, annars hade ni varit himla välkomna hit även om det ju är en bit ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Om det inte vore för det där hiskeligt tråkiga kravet du ställer (sport på TV!) så hade du gärna fått kika in hos mej!
    Är gräsänka större delen av helgen, och ikväll ska sonen + ett helt regemente med grabbar LANA hemma hos oss...

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Du är välkommen till Dublin! men då "missar" du fotbollen...*fniss*...
    Trevlig Helg och kram från mig.

    SvaraRadera
  15. Vad synd att vi inte bor närmre. Här skall det hejas fram Sverige och FAN rent ut sagt om de inte vinner.

    SvaraRadera
  16. Antar att det är för långt till Skåne - sedan har jag inte tänkt se kvalet heller och nått vin finns det inte (fast det är ju lätt ordnat) :-)
    Nå? :-)

    SvaraRadera
  17. jadå ni hade vart varmt VÄLKOMNA!!!
    Hahahaha jag känner igen det där kan ni inte åka bort HELA helgen sa mina hahahaha ja snäll som man är fick man ju bara göra det!!!
    Ha nu en trevlig kväll vart ni nu hamnar och HEJA SVERIGE!!!!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Hej! Jag fick paketet igår, tack så jättemycket! Men jag har inte hunnit fota än... Ska göra det i helgen o visa upp sen på bloggen:)

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  19. Välkommen hit fast här blir det kanske idol, tacos och öl ikväll :)
    Transport blir ju förstås ett dilemma om ni ska hinna hit och hem igen på en kväll.
    Hoppas ni får en trevlig kväll, where ever you are :)
    Kram

    SvaraRadera
  20. Synd att avståndet är stort för annars hade ni kommit hit och vi till er i morgon. Då ska yngsta fröken ha lite middag här...

    Kram och hoppas kvällen blir bra var ni än är!

    SvaraRadera
  21. Hade vi bott närmare så hade ni fått hänga här :) "all inclusive"

    Tack för din gratulation fina du <3
    Jag bara njuter av min dag :)

    Ha en härligt skön helg !
    Kramar

    SvaraRadera
  22. Hoppas ni fick tak över huvudet i kväll .
    Vi har en husvagn till salu ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Jaha, kom ni iväg nu då? :-)

    SvaraRadera
  24. Till mig hade ni fått komma, men det hade blivit bökigt att skjutsa er hem;)
    Hoppas det löste sig!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Kom hit vet ja!:-)
    Lite långt kanske?
    Hm...jag antar att jag också hamnar där snart. Gäller att skaffa sig snälla grannar eller nåt:-)
    Hoppas du fick en god middag i alla fall!

    Kramar

    SvaraRadera
  26. Hit hade du/ni gärna fått komma. Men då utan mitt sällskap, dock. Jag blev nervisad eller kanske utvisad till sängkammaren när jag protesterade att det var idrott på TVn och önskade en annan kanal...
    Kram

    SvaraRadera
  27. Ja jösses, denna fotboll, här har guben suttit som klistrat framför fotbollen på en tv o Wille-killen o jag har myst framför den andra tv:N, men gissa vilka som hade godiset.......jo det var vi hihi;))

    Hoppas att det fixade sig för er;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera