söndag 9 oktober 2011

Köp ett rosa band!

Nu har jag köpt årets rosa band. Jag köper ett varje år för att stödja kampen mot denna hemska sjukdom som vi nog alla blivit drabbade av på ett eller annat sätt.
Så här står det på cancerfondens hemsida:
Årets designers Per Holknekt och Lena Philipsson har skapat sex olika omfamnande rosa band, och så här säger de själva om arbetet med att formge banden.
"Rosa Bandet handlar om att bry sig om. Och vad kan symbolisera det bättre än en omfamning? Vi lät bandets korsande ändar bli till två armar som håller om någon, en gest av värme och omtanke”.

Så visa ditt stöd för kampen mot bröstcancer genom att bära ett rosa band.
Cancerfondens rosa band kostar 25 kronor, varav 23 kronor går till kampen mot bröstcancer.

Kramar till er 

Dagens kloka…
Den friske har många önskningar,
den sjuke bara en

34 kommentarer:

  1. Det ska inköpas! Tydligen sålde Lindex några jättefina armband i år, men de sålde slut direkt... Buhu!!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle köpa ett armband, men som Diana skriver så fanns de inte kvar länge. De var riktigt snygga!!
    Ha en härlig söndag/kram♥

    SvaraRadera
  3. Hmmm...är det nu man ska få dåligt samvete?
    Jaja...jag SKA köpa!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Dom säljs inte här :-(

    SvaraRadera
  5. Köper alltid bandet. Har kommit i kontakt med två tjejer som drabbats nyligen och som kämpar på för att bli friska. Ena tjejen har skrivit en blogg och det gav mig en insikt om vad det innebär och hur det är att drabbas.

    http://teastankar.bloggplatsen.se/

    Ovanför är länken till Tea som berättar om sitt kämpande. Tea och jag jobbade ihop för drygt 20 år sedan på samma företag.

    Så, kläm på tuttarna tjejer! Det kan rädda liv! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Underbart! Har inte köpt än men ska...=)
    Kram vännen! ♥

    SvaraRadera
  7. Ja, forskningen behöver mer pengar för att lösa gåtan om cancer och pengar till upplysning vad vi kvinnor ska tänka på så vi upptäcker knölarna i tid.
    Jag har två väninnor som för 5 år sedan opererat bort ett bröst och idag är de friska men går på kontroller.
    Dagens kloka - sååå sant.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  8. Hej vännen, ja du jag har tid över. Men du kan väl skicka hit lite att göra saker till mig så lättar ditt tryck, hihi.
    Klart man ska köpa ett / flera, rosa band. Sååå mpnga runt om kring oss som drabbas. Vi har en hand full kunder på jobbet om gått igenom prossesen. Och ALLA är på väg att bli friska idag <3<3<3<3<3Det är en så härlig känsla när de kommer till salongen och msn ser att de mår bättre och bättre:)!!!
    Ditt ordspråk är så klockrent. Jag vet av egen erfarenhet. Just nu vill jag bara bli frisk;):):)
    Men det är kanske minst fem år till det... Bara bita ihop och önska;)
    ha en skön dag!!
    kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  9. Självklart ska det stödjas :-)

    SvaraRadera
  10. Sv: Nope, men hon har samma goda smak som sin svägerska, visst...=)

    SvaraRadera
  11. Jag köpte Rosa bandet på KappAhl förra veckan. Sitter på min väska.
    Ha en skön söndag och kram!

    SvaraRadera
  12. Jag har köpt ett och jag tycker att de var riktigt snygga i år.

    SvaraRadera
  13. Jag brukar tänka varje år att jag ska köpa ett, men än har det liksom inte blivit av. Vet inte varför! Armbanden är snygga! Låter som du har haft en härlig helg, så fortsätt med det! Kram

    SvaraRadera
  14. Fint inlägg! Vi måste verkligen alla ställa upp och göra allt vi kan för forskningen kring denna hemska sjukdom. Jag är så glad för mitt rosa armband och bär det varje dag.

    kram

    SvaraRadera
  15. Självklart skall det stödas.

    SvaraRadera
  16. ja, jag har två väninnor, som har drabbats, så det är klart att man är med och hjälper till!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  17. jag ska köpa, jag brukar också köpa varje år
    kramar

    SvaraRadera
  18. Jag har inte kommit till skott ännu, men visst ska det köpas ett rosa band!

    Två av mina närmaste har drabbats av bröstcancer, nämnligen min dotter och min syster. Men de är mer eller mindre friskförklarade.

    Senast idag fick jag ett samtal från en väninna, som opererades för cancer i vintras. Med gråten i halsen berättade hon att hon hade hittat en knöl till, men att den visst inte var farlig. Det kanske inte händer dej, men en närstående.

    Svar: Kappan är verkligen varm och skön och den är JAG.

    Som jag skrev, så har det blivit en vana att min dotter köper en ny orkidé varje gång hon kommer på besök från Stockholm. Jag håller med dej att vita är fina, men i somras fick jag en röd, som var fantastiskt vacker också. Den vilar för tillfället.

    Baloo har stulit vårt hjärta ordentligt.

    Ha det allra bäst.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  19. Sv: Du ska tro att jag har sniffat, föräldrarna var snälla nog att låna ut honom massor till mig!

    SvaraRadera
  20. Jag brukar med köpa varje år men packar inte upp den. Utan den tillsammans med majblommanspins och några andra för cancerbidrag sätts upp på ramen runt min anslagstavla på jobbet. Tar nog några år innan jag gått varvet runt. kram

    SvaraRadera
  21. Hmhm, har inte varit nere på stan ännu, men men, förhoppningsvis finns det nåt kvar till mig;))

    Toppen med dessa band tycker jag;)

    Tack snälla goa för att du korrektur-läser mina inlägg hihihihi, snacka om att det hade blivit pannkaka om vi grillat maränger;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  22. Så klart jag köper. Har köpt både ett band och en reflex . Det finns många fina saker att köpa som stödjer Rosa Bandet .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Jag brukar självklart också köpa ett Rosa band. Det minsta man kan göra.
    //Lena

    SvaraRadera
  24. jag ska med köpa ett eller två för det är kul iår att det är flera olika, kramen

    SvaraRadera
  25. Tanken att köpa har ramlat över mig varje år, men måste tyvärr såga att det inte har blivit någon handling ännu.. Men i år kanske jag slår till, för vem vill inte stödja denna hemska sjukdom.

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  26. "Köpe å köpe...denna komers" Nåväl, detta är ju till en bra sak.
    Kram

    SvaraRadera
  27. Ska absolut inhandlas!!
    Så klart!

    Hoppas du haft en riktigt skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  28. Visst har Lena och Per gjort ett fint jobb med designen?

    SvaraRadera
  29. Det ska man absolut stödja :)

    Önskar dig en underbar dag fina du :)

    Kramar Maria <3

    SvaraRadera
  30. Klart jag ska köpa det! Säger dom Diana, så himla synd att Lindex armband tog slut för det hade jag oxå köpt direkt!
    Kram

    SvaraRadera
  31. Ja nått lindexarmband tycks jag itne få tag på så jag får nog satsa på ett sådant här... Önskar dig en fin dag! KRAM

    SvaraRadera