söndag 12 juli 2009

Inredning. Tema blommor

Jag har inte gröna fingrar men jag gillar blommor. Inte plastblommor eller torkade blommor(rostade sa S när hon var liten). Döda blommor ger negativ energi.
Feng Shui, som betyder vind och vatten, är en österlänsk lära om hur vi påverkas av vår omvärld, t.ex färger, former och material och om energi som finns i all materia och vilka vägar enegin tar.
Nu är jag ingen aktiv utövare av detta men jag tror absolut att vi påverkas av t.ex färger. Gul t.ex är välkomnande och bra att ha i en hall medan grön främjar hälsa och välmående. Rött är en intensiv färg och därför bör man inte ha det i sovrummet. Det är heller inte bra att ha tv, bokhyllor och sin arbetsplats där. I sovrummet ska det vara ett lugn.

Passionsblomman är lite rolig. Den är full med knoppar men när en knopp slår ut så blommar den ungefär en dag.



























Jag ska erkänna att dom här fyra små här ovan är plastblommor (med tillhörande krukor)köpt på elektrolux home.
Ampeln, som är dubbel och i korg, är köpt på IKEA och dom här blommorna hänger jämt ute på altanen på sommaren.

1 kommentar: