torsdag 15 oktober 2009

Irriterad tant

Igår ringde en äldre kvinna hit och jag svarade.

Tant – Va vill du? *irriterat*
Jag – Ursäkta??
Tant – Ja vad vill du?? Du ringde!!
* irriterat*
Jag – Nää jag har inte ringt.
Tant – Jo men du la på!!! *jätte irriterat*
Jag – Nää jag har INTE ringt.
Tant – Jo det var ditt nummer på presentatören!! *fortfarande irriterat*
Jag – Vad var det för nummer?
Tant – Det var *****nånting!! Och då tänkte jag, vad vill nån från Husum mig??
Det var ganska likt mitt nummer men inte samma.
Jag – Det är inte mitt nummer.
Tant – Nähä!!
Säger hon med misstro i rösten.
Jag – Du kanske slog fel siffror. Du får väl försöka igen.
Tant – Det var då konstigt!! Ja hej då!!

Tur att man jobbat inom äldrevården och vet att alla gamla tanter inte är sura kärringar!!
Utan att det finns gulliga, charmiga gummor och gubbar.

En äldre gentleman på dryga 90 år, väldigt välklädd i en snygg kostym med blomma i knapphålet,
håret bakåtkammat och med en lätt doft av after shave, går in på exklusiv bar.

Där sitter en elegant kvinna i 80 plus. Den äldre mannen går fram till henne, slår sig ned,
beställer en drink och vänder sig mot henne och säger,
“Så berätta för mig, brukar jag ofta gå hit?”

7 kommentarer:

  1. Ååå,vad sött.
    Historien alltså.
    Sedan finns det ,som du säger, lite vresiga gamla tanter och farbröder också :)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Toka där, du är värre än Gert Fylking med dina historier, men dina är lite snällare får jag erkänna. // Kramar om

    SvaraRadera
  3. Ja du, äldre damer kan vara lite... jobbiga. Har själv en mamma på 85 år som är väldigt lynnig och skäller och har sig :-(
    Sv: Tack, jag hoppas också att vi slipper fler rivmärken nu. Det där med spökkatten låter ju som den rimligaste förklaringen. Även om det är väldigt konstigt.
    Kika gärna in på min blogg idag och säg vad du tror om bilden jag publicerat. Det är en annan bloggare som är lite orolig och vill ha råd från fler.

    SvaraRadera
  4. Vilket märkligt samtal. Stackars den personen som faktiskt sökte henne - det lär hon/han nog ångra.

    kramar

    SvaraRadera
  5. Tyvärr finns det även gnälliga 30 40 50 plussare:)

    SvaraRadera
  6. Haha, vilken gullig historia,
    Men gnälliga tanter finns det gott om i alla åldrar. Kram

    SvaraRadera