torsdag 25 augusti 2011

Änligen...

...kom den! Som ett brev på posten låg den där i brevlådan. Bibeln 2012
Fram med pralinerna. Parkera ändan i nån skön fåtölj och...
...eh... nu blev det inte så. Det kom nåt (?) annat i vägen.
Jag har inte ens så mycket som tjuvkikat i katalogen!
Ibland går vissa dagar utan att man egentligen vet vad man gjort av tiden.
Ja, jag får skärpa till mig!!
Själv då? har ni gjort nåt vettigt av tiden?
Typ kollat in nya Ikea katalogen?

Dagens kloka…
Optimisten har lika ofta fel som pessimisten,
men han har roligare

29 kommentarer:

  1. Jo men visst har jag ögnat igenom Ikea katalogen! Och jag kan säga att önskelistan blev väldigt, väldigt lång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Har inte ens fått den än! Skandal!

    SvaraRadera
  3. Tänkte väl jag också...har Du hunnit med att njuta av den så ;*)
    Sen förstod jag ju att det blev samma som härhemma...min ligger på bokhyllan här bredvid skrivbordet, och väntar :-)

    Kram
    från Eva

    SvaraRadera
  4. Konstigt egentligen...
    Man går och väntar och längtar till den kommer i lådan, sen har man "inte tid" att titta i den. Som du förstår har jag inte heller kollat;)

    Psst: har du köpt steghyllan??
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  5. Även jag har fiskat upp den tjocka efterlängtade IKEA katalogen ur brevlådan och jag har faktiskt hunnit bläddra igenom den som hastigast och jag hann hitta jätte mycket fint som jag verkligen behöver.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  6. Den kom igår!! Men nix, jag har inte kollat den ännu, tror inte äns jag brukar de, jag har så nära till IKEA så jag åker hellre dit, går omkring o fluktar på alla prylar. Fick min hästtidning så ja den bläddrade jag faktiskt i. Ska nog bläddra lite i jallafall...kanske..blev lite sugen..du lockade mig (:-
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Jag åker dit på tisdag ...
    då ska det fikas och tittas på massa fina saker..
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Jag vill också ha! Min har inte kommit ännu...

    SvaraRadera
  9. Man ska inte ta ut saker och ting i förskott. Det är fortfarande 2011ett tag till, så jag väntar.

    Jag utnyttjade tiden till att umgås i glada vänners lag istället :-)

    SvaraRadera
  10. Ja, den kom häromdagen och det är samma här, jag har inte börjat titta i den ännu......men det kommer, måste bara hitta rätt tillfälle.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Jag blev "snuvad" på att börja jobba igen efter semestern och är hemma och vabbar istället. Har hunnit baka bröd, organisera min klädkammare, fylla frysen med färdiglagade portioner att ta med till jobbet och massa mer. IKEA-katalogen hade jag däremot glömt...Tack för påminnelsen - nu blir det inte mer gjort idag i alla fall ;)

    SvaraRadera
  12. Gah, jag haade hoppats att du tittat i den och kunde komma med tips. Jag tycker Ikea gått ner sig de senaste åren, hoppas de tar upp den gamla stilen igen utan massa färgglada plastmöbler...

    SvaraRadera
  13. Ikeakatalogen!! Jag fick Biltema.........

    Så sant så sant med dagen kloka och mycket roligare!

    KRamkram

    Fin bukett i förra och kloka ord av dig!

    SvaraRadera
  14. Naaww, när kommer den tillmoi ??
    Väntar, väntar...
    Kram

    SvaraRadera
  15. Nope, det har jag verkligen inte hunnit med än! =) Men det kommer, det kommer...=)
    Kram och njut av...ja, whatever you do! =)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  16. Jag kikade lite i den...och jag har ju cykelavstånd dit, så jag ska cykla dit nån dag och ..tja, köpa korv? ;)

    SvaraRadera
  17. Jag måste erkänna... att jag tittar aldrig i den!
    Och inte åker jag dit så ofta heller, om det någongång skulle bli av tar det 20 minuter att gå genom hela affären ( det är när jag har min Ö med).
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  18. Jag såg dig imorse. Hos sköterskorna.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jomenvisst, men men av någon anledning så hmnade katalogen i korgen, men det är ju en kväll i kväll också;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  20. Klart att jag sett i den. Jag satt ute i solskenet med en vaniljlatte och bibeln ,så klart :)
    HA...jag har också sju knoppar nu :)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Har inte heller hunnit titta i den men det kommer säkert tillfällen i höst. Dessutom är ettbesök redan inplanerat så jag kanske nöjer mig med live!

    Kram

    SvaraRadera
  22. Jo, jag har tittat. Men det var inget speciellt jag fastande för direkt.

    SvaraRadera
  23. hi hi va bra klokord, å IKEA katalogen fick mej att vilja göra om massor här hemma:)kram

    SvaraRadera
  24. Sv: Maila du på! Du kan ju mitt för- och efternamn... och bild är bara att plocka från bloggen. ;)

    SvaraRadera
  25. Städat!!
    Jag har tjuvkikat i katalogen, dessutom;)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Det finns ett ställa där man får vara ifred på och där ligger min bibel så jag kan säga att min ända varit placerad där flera gånger än vanligt sedan den kom.

    ha ha ha...du är ju för rolig :-)

    Kram

    SvaraRadera
  27. I går fick jag IKEA katalogen .Posten kom lämpligt precis när jag skulle vila så jag har kollat i den .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  28. Goa du, ja ajg har inte hunnit botanisera i den jag heller,,, men
    snart så , hihi Finns lite jag letar efter som Jag tror de kan ha!!
    Sov gott <3 nettan

    SvaraRadera
  29. Nej, som pensionär ha man inte tid med sånt...
    Kram, Monica

    SvaraRadera