söndag 28 augusti 2011

Bambi på hal is…

… var det inte, men väl sonen som igår hade sin första isträning för säsongen. Eftersom vi inte har is i vår hall än, så höll dom till på självaste Fjällräven Center. Arenan för bästa hockeylaget ever!! Modo!!
Efter träningen träffade sonen på Daniel Sedin, inte på hockeyhallen utan i kön på OK. Eller om det var Henrik?... dom är ju ganska så lika….
Ni som inte vet vilka bröderna Sedin är, så säger jag bara illa illa , Markus Näslund, Peter ”foppa” Forsberg, bröderna Sedin from Foppaland, Örnsköldsvik Sweden. Vill ni veta mer får ni googla.
I kväll ska sonen ha träning på ”lyan” igen. Jag följer med!
Ja, man ska vara engagerad i barnens fritidsaktiviteter.
Det kan hända att jag irrar mig fel och råkar hamna där Elitseriespelarna håller till. Ja vadå?? Även om jag har bra lokalsinne så kan det ju hända… arenan är ju stor och… jag menar, konstigare saker har väl hänt…. Juh!! footballer pictures

Sa jag att jag gillar hockey?
Vinterns höjdpunkt om du frågar mig!

Dagens kloka…
Du får aldrig en andra chans,
att göra ett första intryck

31 kommentarer:

  1. Det är ju trevligt att du har något att se fram emot under den långa vintern. ;) Av de snubbarna du nämnde känner jag bara till Foppa, hans tofflor har jag... är han känd för nåt mer?

    Sv: Har varit hemma en timme... Surfar du inte på jobb? :) Gottegris att vara ledig så länge, jag är ledig max fyra dagar (en gång/mån). Natti natti

    SvaraRadera
  2. Jamen det är väl bra att du har något att göra när sonen tränar, något att titta på menar jag ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Foppa mfl har jag minsann partajat med en hel vecka på Cypern..dom killarna spottar inte i glaset;)kramis och ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  4. Hmm...är det verkligen hockey du är intresserad av?
    Jag tycker nämligen det låter som om det är helt annat ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hockeyträning... ja, då är det väl höst nu.

    SvaraRadera
  6. Ishockey är kul och när "vi" är bra är det ännu roligare. Den är fin Fjällrävens arena!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Klart man vet vilka det är i det gänget! Även om man håller till söderut ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. men hallå Carina du och din familj har missuppfattat allt för det är ju FÄRJESTAD som är laget så ni är helt enkelt ute och svävar bara så du vet;) men himla roligt att börja träningen på is måste kännas coolt att va i den arenan kan tänka mej att när han åker därinne så drömmer han nog om att bli en proffshockyspelare och bli uttagen till det bästa laget .....va sa du ..jo nu fattar du ju ......FÄRJESTAD:)
    ha en toppenkul dag och va roligt att träffa en kändis!!!

    SvaraRadera
  9. Ja det är väl bara att hålla tummen för att du ska irra bort dig.....eller vad sa jag.....inte irrar bort dig menade jag nog;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  10. Har ingen aning om vilka bröderna är!

    SvaraRadera
  11. Hockey hellre än fotboll helt klart!!! =) men sport i sig är jag lite tråkig med, dottern går på gympa och än så länge är det det ända =). Hoppas du får en bra söndag. kram

    SvaraRadera
  12. Vad bra att kunna kombinera två underbara saker; engagera dig i sonens aktiviteter samtidigt som du engagerar dig i hmmm...Foppalandets godsaker. :D Med mitt dåliga lokalsinne hade jag nog mest förirrat mig bland det sistnämnda...;)
    Kram och go' söndag!

    SvaraRadera
  13. Hihi...det där kom ju ut helt fel och lät mycket bättre då jag tänkte det...:D Det lät ju precis som om jag inte skulle bry mig om barnens aktiviteter alls. Och så är det ju inte. :) Men nog tror jag att jag hade förirrat mig bland elitspelarna. En stund. Ganska länge. Äh, vad fan, det här blev knappast bättre! :D Hihi!

    SvaraRadera
  14. Jag gillar inte hockey. Inte fotboll heller, för den delen (trots att alla 3 barnen spelat och äldsta och yngsta fortfarande spelar.) Men självklart kollar jag på barnens matcher!!

    Men! Jag vet vem bröderna Sedin är. *stolt*

    Kram å hej!
    (Jag hade DEFINITIVT "råkat" irra mej in till elitspelarnas omklädningsrum...ähum.) ;O)

    SvaraRadera
  15. Trots mitt ointresse för all idrott så vet jag faktiskt vilka de är... ;)
    Skit, Miss Juni tog min kommentar! Jag skulle skriva: bara du inte irrar bort dej rill omklädningsrummen... ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Visst kan man "råka" gå vilse, det kan ju ingen människa hjälpa...
    Och man vill ju gärna visa sig social och prata med dom man möter!
    Lycka till att irra bort dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Jaså, det är gamla ”nyheter” jag kommer med…ja, du vet att minnet är ju inte vad det har varit.
    (Fast ska jag va helt ärlig, så har det faktiskt aldrig varit nå´t vidare…)

    En kram?! Dina föräldrar vill inte ha fler kramar?? ;o)

    SvaraRadera
  18. Sv: Vi får nog inte lov att surfa heller, eller titta på tv, eller läsa, eller sticka om man frågar "någon". Men vad fasen ska man göra de timmarna då det ibland är lite lugnare?

    SvaraRadera
  19. Tyvärr så måste jag medge att jag är totalt VÄREDLÖS på namn och dessa killar som spelar.Foppa är väl den enda jag känner till inom hockeyvärlden.Ja,och Börje Salming förstås.

    SvaraRadera
  20. Så du ska nästla dig in i grabbarnas omklädningsrum, eller?
    :-D

    SvaraRadera
  21. Halloj goa Carina!

    Tack för din gulliga hälsning! Jodå, efter 8-årskalas vet man att man lever, hihi! ;)

    Visserligen är jag TOTALT ointresserad av hockey men lite grann hänger jag ändå med. =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Min dotters sambo är ett Modo-fans.
    (Dom flesta här håller ju på Luleå)

    Fina lådor du hittat hos föräldrarna.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Hihi klart det inte är lätt att hitta där. Nej du årets höjdpunkt är basket, hihi
    Skojar bara ;) Min kollega är hockeytokig. Åker hit och dit och håller på Leksand ???
    Min man är från Ängelholm och går omkring med ett armband : Älskar Rögle. Kan bara bli kattastrof, hiihi
    Ha det så gott
    kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  24. Nu måste jag lägga in en protest. Bästa hockeylaget är Djurgården!!!!
    Kramen

    SvaraRadera
  25. nog vet jag vilka bröderna Sedin är :) självklart vet jag det, jag gillar också hockey
    Sv: det låter bra med ljushuvud :D
    kramar

    SvaraRadera
  26. SV: himla tur att du inte kom bort hihi, o naturligtvis är det mysigast o viktigast att kika på go-sonen;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  27. MODO, nänä...nog för att ni klått oss alltför många ggr men eftersom jag bor i Linköping (och är relativt ointresserad av hockey) så håller jag förstås på LHC, hehehe.
    Bröderna Sedin, Foppa och Näslund, bah!
    Här kan vi skryta med Tage Danielsson, Lennart Ekdahl, Steffo Törnkvist, Mons Kallentoft, Lars Winnerbäck, A-C Rohlin etc. etc.
    Moahaha.
    *blink blink*
    Kram Milla

    SvaraRadera
  28. Eller är det killarna som är höjdpunkten ;) Busted !!!

    Ha en fin vecka fina du :)
    Kramar

    SvaraRadera
  29. Vill bara säga Hej, åsså Färjestad förståss!!!
    Kram

    SvaraRadera
  30. Klart jag vet vilka de är, gammal hockeymorsa som även jag är. Tycker dock att det är döskönt att den tiden är förbi, trots att det var roligt medans det höll på;)
    Kram

    SvaraRadera