måndag 8 augusti 2011

Helgen som gått

Sonen och Mr har tillbringat helgen i garaget och "meckat".
Sådan far sådan son, äpplet faller inte långt från trädet…
ja ni fattar va? Dottern har huserat i en husvagn, tillsammans med grabben och hans familj.
För mig har det inte varit mycket till ”Carpe Diem” i helgen. Jobbar man natt måste man ju sova på dagen, that’s it!
Fast det har varit bra sovarväder i alla fall. Hur gott är det inte på en 10 gradig skala att krypa ner i sängen efter ett
10-timmars pass och höra regnet smattra mot taket?
Svar : 11
Men nu är det måndag och min tur att vara ledig. En hel vecka! Känns helt ok faktiskt, och jag ska Carpe Diem varje dag!

Dagens kloka…
Leendet du sänder ut,
vänder åter till dig

27 kommentarer:

  1. Och åtminstone hit har solen återvänt, hoppas den har det hos dig oxå nu när du ska vara ledig...
    Håller med om att somna till regn, magiskt....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förresten, idag har jag en tävling, du vill väl vara med?? ;-)
    Kram igen

    SvaraRadera
  3. Härligt, kanske får du fint väder hela långa veckan med!

    SvaraRadera
  4. Jag har Carpe Tvättstugan idag ... om bara den som bokat kan försova sig lite ;-)
    Gomorron

    SvaraRadera
  5. Härligt! Hoppas solenhar kommit tillbaka då, så du kan njuta ordentligt :-)

    SvaraRadera
  6. Ehhh...nu är ju inte jag ett matte-geni, men gick det där ihop egentligen...?! ;)
    Du gör sååå rätt i att Carpe Diem varendaste dag i en hel vecka nu! Jag med faktiskt, som suger på 2011-års sommarsemesters sista vecka! :) Och hoppas på en solig sådan (du vet, en sån som ni haft alla veckor där uppe i norr...)!
    Kram på dig vännen! ♥

    SvaraRadera
  7. Det märks att du är ledig, för solen verkar ha kommit tillbaka igen;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Ja jag hoppas att det blir bra med byggnationerna, jag längtar sååå tills man kan se resultatet :)
    Vi hade en kanooon dag i går på örtvandringen, och tur med vädret!! Idag ser det ut att bli solsken JIPPIE!!
    Ha en bra dag!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  9. Då hoppas jag du slipper höra regnet hela veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det är såna dagar som det är som mysigast att sova! Men kan ni ha dåligt väder där uppe? Wow! ;)
    Jag går på min femnättersvecka nu (inte på raken dock). Vi har ett ganska styckat schema så min längsta ledighet är på fyra nätter, men så är mitt längsta arbetspass tre. Fördelar och nackdelar.

    SvaraRadera
  11. Men sov inte bort hela dagen, Carina för nu har det slutat regna och solen är på väg att komma fram!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Skönt med en ledig augustivecka, det är lite extra trevligt tycker jag.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Jag gillar ditt dagens kloka, väldigt sant!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  14. Härligt att du får ha en ledig vecka.
    Ordspråket var bra.
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Att somna till regnsmatter är underbart!:) Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Jo tack, jag överlevde. Som tur var så blev det bara tre timmar på jobbet. Men hemma....gräsklippning och lite tillkapning av delar till bygget m.m.
    Jag har kommit på att det är roligast att jobba hemma på sitt eget. Synd bara att man inte får nån lön för sånt!
    Ha nu en jätteskön ledig vecka! Hoppas du hinner med att carpa många diemar. Ha ha ha....
    Ja ja...hur som helst...ha det bra!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  17. *fniss*...du är inte tråkig du heller....Har troligen också en räv bakom örat. Men håll med om att det är kul att vara lite "busig" ibland.
    Ha det nu så bra och var rädd om dig!
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  18. Det vore såå roligt om du ville titta in till presentboden. hittills är det ju bara skelleftebor ,men faktiskt har ett norskt par varit här...
    Du är varmt välkommen Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Hej du fina!

    Tack för din gulliga och uppmuntrande lilla hälsning hos mig! Hade ju glömt att lägga mig som följare... men nu har jag det! =)

    Ha en härlig dag!

    Kram Emma ♥

    SvaraRadera
  20. låter gôtt med en hel veckas ledighet
    kramar

    SvaraRadera
  21. Heej vad kul att du tittar in hos lilla mig, Så glad jag blir, hihi
    Jag återkommer till din fina blogg, jag lovar.
    HA det så skönt<3
    Kramkram / Nettan

    SvaraRadera
  22. Ha en underbar Carpe Diem vecka :)
    Du får njuta av stunden för mig med <3

    Må så gott vännen <3
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  23. härligt med en veckas ledighet för dej:) ha det bara såå underbart!å du de kloka orden stämmer verkligen ,kram

    SvaraRadera
  24. Här har det varit någorlunda väder på dagen, men nu ikväll kom regnet igen! SUCK!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  25. Skönt för dig att vara ledig en vecka, härligt härligt, nu får vi bara hålla lilla tummen på att det blir lite sol också;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  26. Det är imponerande. Att jobba natt hade absolut inte passat mej. För det första skulle jag aldrig klara hålla mej vaken hela natten (och det är väl nästan ett krav, va?) och för det andra hade jag aldrig kunnat gå & lägga mej på da´n! (Fast det hade jag väl förmodligen, om jag nu - mot förmodan - skulle klara hålla mej vaken en hel natt...)

    Vilken tur de finns de (ni! du!) som klarar jobba natt, för det behövs ju verkligen!!

    Kram!

    SvaraRadera
  27. Det är helt underbart att få krypa ner i sängen när det oväder ute. Då sover jag me som bäst.
    Nu skiner solen hos mig!

    Kram

    SvaraRadera