tisdag 23 augusti 2011

Bildemontering

Sonen har haft lite konstiga önskningar på jul och födelsedagar genom åren. Det första märkliga var julen när han var 4 (eller var det 5) år. Då var hans enda önskan ett par lila boxerkalsonger!?
Nu när han fyllde 14 önskade han sig en dag på skroten!?
Förutom det, är han helt normal. Faktiskt!
Sonen hade gjort en lång lista på bildelar han skulle vilja ha till sin Epa- traktor och igår fick han en stund på skroten tillsammans med sin far.
Vädret var inte det bästa så under tiden dom sökte bildelar så satt jag i bilen och läste en bra bok. Fast ibland skrivs det så mycket trams i böcker! Titta här vad det stod:
Fjortisar och psykfall... Hrmpf!!sign smileys
När dom äntligen hade hittat mojänger och allt vad det var, så var vi hungriga. Helst jag! Det är jobbig att vänta serru!
Filét mignon black and white en vanlig måndag i augusti är ju aldrig fel. Jag kan förresten inte komma på nån dag det vore fel…
Det var lika gott som det var fint och sedan satt det fint med ett besök hos goa vänner. Vi kom ju lite oväntat….
så dom bjöd på Gevalia....

Dagens kloka…
Uppträder du som nägon annan än den du är, får du inte veta hur du själv skulle ha blivit bemött

38 kommentarer:

  1. Det var det fräckast jag hört! Visserligen var gårdagen tuff men psykfall... Hmm!

    SvaraRadera
  2. En dag på skroten ! Det var en bra önskan tycker jag. Jag ska önska mig en dag på brädgår´n när jag fyller år :-)
    Snygg uppläggning av maten där....
    Ha ha ha....fjortis eller psykfall! Jag är lite för gammal för att kallas fjortis, så då får det väl bli psykfall då!
    Ha en bra dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Din son verkar ha helt klart för sig vad han vill här i livet. Han kommer gå (åka) långt!

    Det där med att lämna blogg- kommentarer, jag ser nog egentligen ut som ett psykfall men tror att jag är lika snygg som som en fjortis, det kanske stämmer in på mig ändå...;) Ha det så bra! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Jag tycker blogg är mindre fjortis än FB, faktiskt! Men allt är vad man gör det till.
    Hoppas sonen hittade finfina grejer på skroten!

    SvaraRadera
  5. OK?
    Både tant, psykfall & fjortis! Är det sån jag är då?! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dej en fin tisdag!Kram

    SvaraRadera
  7. Släng den boken, dom har fått det om bakfoten, det är synnerligen begåvade, mest kvinnor, som skriver kommentarer i bloggar....en upprättelse vore på sin plats.
    Den där maten såg ju rysligt god ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Tur att man inte ska tro på allt det man läser ;)
    Va! Var DU hungrig?
    Var du något mer också? ;)
    Mums! Du..det där såg inte dumt ut!
    Hoppas att era goda vänner hade en toalett. Då var ju din dag bara gjord,så att säga ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Mja... Jag tänker att en karaktär, om än så bara i en bok, som kvittrar kanske inte har så mycket bakom pannbenet. Jag har en 10-åring som nog mycket väl skulle kunna tänka sig en dag på skroten i present! Jag tyckte det var smart! Kram och ha en go dag!

    SvaraRadera
  10. En fjortis....haha.
    Ja där ser man. Men du, vilka bra grejer han önskar sonen. En dag på skroten tycker jag var en kanonönskan...hoppas den inte blev för dyr bara (:- antar de motortokiga pojkarna kan finna både de ena och de andra där.

    Kramiz

    SvaraRadera
  11. oväntade besök får alltid Gevalia :D
    kramar

    SvaraRadera
  12. Det hörs ju redan på den inledande repliken, vilken fånig bok det var; "kvittrade fram ett skratt"! Löjligt!

    Jag kan faktiskt tänka mig en dag när "Black and White" inte passar så bra: Julafton! Men annars, så! Mums!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Hihi, härliga önskningar;))

    Men den där boken, hmhm undra jag vem som är författaren;))

    kramizzzz

    SvaraRadera
  14. Åhh så gott!

    Hmmm jag är juingen fjortis, så då antar jag att jag får sålla mig till psykfallen då. Tur att vi är ganska många knäpisar som förstår varandra ;)

    Kram/Fina Frun

    SvaraRadera
  15. Skroten =/
    Tur att boken var så förnedrande rolig och att mutan, hrrm, maten efteråt var så god...En toppen måndag asså.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej vännen, tycker det låter som du har en helt normal son ;)
    Vilken bra idé, med annonsering. Det ska vi överväga !!
    Tusen tack !!
    kramkrma <3 nettan

    SvaraRadera
  17. Klart man är ett fall för psyket. Med eller utan blogg.

    SvaraRadera
  18. Vad mycket nonsens det stod i den boken ;) Man ska inte tro på allt man läser...

    Sv, jag är något utmattad just nu så därför är jag hemma några dagar från jobbet..Tack för din fina omtanke <3

    Kramar om dig fina du <3

    SvaraRadera
  19. Ungefär som Thomas Ledins gamla slagdänga:
    Det blir en dag på skroten, tralla la tralla laaa tralla laaaaaa!
    :-D

    SvaraRadera
  20. Nä, nu måste jag äta lunch! Tur dottra har lagat väldigt god sån! :)

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig sak han önskade sig, tänk om tjejer vore lika lätta att göra till lags;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  22. Sambon kan också tillbringa timmar på en bildskrot...
    Svar: Du är inte helt fel ute, jag ska bygga lite på höjden och naturligtvis ska det ner en och annan blomma.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  23. Hahahaah!!! Vad är det för FJORTIS-bok du läser???

    En dag på skroten! Vilken underbar present!! Ja, inte för att JAG skulle vilja ha det - gudbevars - men för en motorintresserad tonåring måste det ju va rena himmelriket!!

    Kram!

    SvaraRadera
  24. Vilka konstiga människor det finns!

    SvaraRadera
  25. Vad är det för konstig bok du läser??? Eller är vi alla fjortisar eller psykfall?? Take a pick.

    SvaraRadera
  26. En Macchiato från Gevalia då väl...? ;) Vilken dag för en motorintresserad och mycket fin ung herre! =) Och så fick morsan sin sig en god måltid efter tappert väntande. Boken hoppas jag, för övrigt, hamnade i den öppna spisen, där den hör hemma! =)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  27. fniss ok nån fjortis är jag ju inte men ett psykfall nä inte de heller som skriver kommentarer vad var det för nån som skrivit så,
    hoppas sonen fick det kul på skroten:)

    SvaraRadera
  28. Vad är det för märklig människa som har skrivit det?

    SvaraRadera
  29. Roligt med orginella önskningar .
    Min yngsta dotter fyller 14 nu på söndag , hon vet inte vad hon önskar sig . Det blir inte lätt .
    Vilken fin uppläggning på maten .Ser gott ut .
    Kram ♥

    SvaraRadera
  30. Haha ... Jag lite knäppa e vi ju haha ...
    Vad är det för bok ??

    Härligt med knasiga önskningar ... Tycker jag ... EPA traktor ... Är det en bil. Som inte går fortare än 30 och måste ha triangel ... Nada koll sorry ...;)
    Kram

    SvaraRadera
  31. Jag sällar mig väl också till skaran psykfall.
    Vädret hos er verkar vara av samma art som vårat....men det är väl bara att gilla läget.
    Väldigt fin uppläggning av maten....är så "impregnerad".
    Ha det gott

    SvaraRadera
  32. LÅter som en konstig bok det där ..hehe
    Tja en dag på skroten skulle jag oxå stå ut med den maten sen :)

    Kram

    SvaraRadera
  33. Älskar bara din planteringsbänk! Super mysig!
    Kul med dina kloka ord, de är verkligen tänkvärda.
    Bloggmänniskor är väldigt begåvade och absolut inga psykfall!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  34. Fjortisar????Pyttsan!
    Men nu blev jag nyfiken.Vad är det för bok?
    Haha,vilken rolig son du har.Mina ungar önskar sig bara spel,spel och åter spel....tråkmånsar.

    SvaraRadera
  35. Vad var det för bok??? Psykfall är vi väl ändå inte...eller??:-)

    Mmm...file mignon tillhör mina absoluta favoriter! Såå gott!

    Ha en fin onsdag!
    God morgon!

    SvaraRadera
  36. Vad var det för skitbok du läste ;-)
    Sonen verkar underbar tycker jag, tänk vad billigt ni har kommit undan under åren ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  37. Hi hi... ja den äldre guldklimpen här hemma hos mig hade nog också önskat sig en heldag på detta ställe. En guldgruva enligt honom.

    Men just nu har vi ett sönderskruvat projekt här på infarten som skulle behövas släpas TILL skroten. Det användbara har skruvats bort för att skruvas fast på en annan bil och där innefattar även däck och fälgar.

    Hi hi... fjortisar och psykfall... ja ha... det är det vi kallas... typ...

    Nä men vilken festmåltid ni fick i er igår... så otroligt gott det ser ut ! Här hemma serverades "bara" korvstroganoff tillsammans med ris.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  38. Ha ha...man kan läsa mycket konstigheter som inte har någon som helst anknytning till verkligheten.
    Hoppas jag!

    Kram

    SvaraRadera