onsdag 4 januari 2012

Glögg

Vi värmde lite glögg i micron...
"Glöggen är lite kall"
"Ja, den blir ju det om man väntar 5 minuter innan man dricker"...
"Det måste vara nåt fel med micron",
fortsatte jag, med glimten i ögat
"ibland måste jag värma mitt tevatten 3 gånger".
"Nähä?? Svarade Mr Vad märkligt"!!
Till saken hör att jag ibland ganska ofta nästan jämt, under tiden jag värmer tevattnet i micron,  gör en massa andra saker. Vattnar blommor, kollar mailen, viker tvätt o.s.v,
så tevattnet kallnar.
Det vet Mr om...

(Bilden har med inlägget att göra. Det är glöggen vi har hemma nu.
Fast innehållet har minskat, det är ett tag sedan jag tog bilden)

Dagens kloka…
Se på livet genom framrutan,
inte genom backspegeln

30 kommentarer:

  1. Hur är det man brukar säga? ... "var sak har sin tid" ... eller det är kanske nått dåligt skånskt uttryck ;-D
    God morgon

    SvaraRadera
  2. Är det typiskt oss kvinnor tro? Vi "ska bara".....;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Oj! Gör du ditt eget te? ;-)

    Det var en himla massa glögg det där. Vår Ikea-glögg tog slut på julafton...
    :-)

    SvaraRadera
  4. Tycker bara om det om det svalnat av, bränner mig i munnen när teet är för varmt! Så olika det kan vara!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Jamen såna saker är ju lätt hänt ;)
    Och glöggen ja - den skulle man kanske ta och dricka upp. Har en och en halv flaska kvar hemma!

    SvaraRadera
  6. Hihi... det där känns igen. Jag gör likadant :)

    SvaraRadera
  7. Många saker på en gång - det gör väl alla - kvinnor alltså...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Gott med glögg jag köpte choklad/chili och spetsa den lite så där lagom - YAMMI :)

    SvaraRadera
  9. Vår micro är opålitligheten själv numera så man får vakta glöggen med falkögon!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Haha, det händer att jag letar efter min värmda vetepåse....och så ligger den i mikron! och har svalnat ;) Fast nån glögg har vi INTE hemma!

    SvaraRadera
  11. Samma här hahahaha!!!Först när jag läste va du har skrivit så tänkte jag tvätt i micron hahahaha...Ha en bra onsdag min goa vän!!!
    Bamsekram Lotta

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!

    Du, jag har samma problem men jag tycker att det är konstigt att inte det finns nån micro som kan varmhålla det instoppade så att man hinner göra alla de femtioelva sakerna som man bara "måste" göra innan man kan dricka upp sin glögg! (Oj, detta var nog den längsta meningen idag!)

    Ha en bra dag
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  13. Hrm, ni gillar glögg va? :)
    Förra året satte jag personbästa i glöggdrickning, tre glas blev det totalt. Varav ett var nästan gott...

    SvaraRadera
  14. Jag vet hur du kan göra för att få varmt te.
    Låt Gubben göra den och låt honom servera den. För nog tror jag att oftast sitter du framför datorn ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  15. jag brukar värma vatten i vattenkokaren och sedan glömmer jag att hälla över det i termosen.....och så plötsligt är det ju kallt förstås :)
    kramar

    SvaraRadera
  16. Helt klart är det fel på micron!!! ;-)

    SvaraRadera
  17. fniss så där tycker min man att jag är jag gör massor av grejjer på en och samma gång men skillnaden med mej å min gubbe är att jag blir färdig med allt,:)

    SvaraRadera
  18. Känner igen det där med kalla saker i micron ;-D Å oj så sugen på glögg jag blev, får göra en skåprensning å se vilka slattar jag har i gömmorna :-D KRAM

    SvaraRadera
  19. Hi hi måste va fel på micron;) Har också ett antal halvfulla flaskor här hemma men nu är jag inte så sugen på glögg mer så det blir väl att hälla ut det sista...

    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Det finns en slatt kvar här hemma också. Inte för att ingen vill ha den utan för att den är så god så vi suger på sluttampen. Det är med blåbärssmak och är enligt mig den godaste i år
    Skål

    SvaraRadera
  21. Känns igen ;)) vi skulle ta efter karlarna lite mer! de gör bara en sak i taget hi hi.kramiz Jessica

    SvaraRadera
  22. Känner igen det där:-) Ibland glömmer jag bort det helt och hållet och hittar kallt te eller dyl i micron dagen efter...

    Kramar!!

    SvaraRadera
  23. Jag känner igen det där med tevattnet, men det värsta var när gubben hittade en tallrik med mikrad fiberhavregrynsgröt som jag hade glömt morgonen innan!?!?
    Mina 2 flaskor glögg har inte öppnats ännu, så det är nog hög tid nu.
    Kram och ha en fin trettondagsafton imorgon!

    SvaraRadera
  24. Men snälla Carina! Du ser väl till att inte glöggen kokar där i micron? Du vet väl om att "posenten" försvinner om den kokar!? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  25. Ja visst är det lustigt att man har så många bollar i luften hela tiden så det finns liksom ingen startpunkt kvar - allt går liksom i en cirkel. God fortsättning och hoppas glöggen blev varm någongång under kvällen ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  26. Hihi, tror nog att det är någrra stycken av oss som känner igen sig i detta........inte helt ovanligt att jag hittar en kopp....halvutdrucken, ståendes i något rum;))

    kramizzzz

    SvaraRadera