tisdag 3 januari 2012

Grattis

Min "lust" att promenera fick sig en törn redan andra dagen på året. Dumma väder! Men jag trotsade ful väré igår och tog en timmes promenad.
Eget beröm luktar illa, men ni kan ju … ja ni fattar va?

Sedan när ni ändå kommenterar kan ni ju passa på att gratta mannen i mitt liv. För att han står ut med mig, men främst för att han fyller år.
Som vanligt får han den här sången av mig.
Eftersom jag sjunger hellre än bra, så får någon annan stå för sången.
Jajamen! Jag är snäll! Hänsynsfull är jag också.
Nä men hörrni… nu börjar det lukta illa här…

Grattis älskling!

Dagens kloka…
Säga vad man vill om min man,
men tur i kärlek det har han


sorry... kunde inte låta bli...

26 kommentarer:

  1. Starkt att trotsa vädret och komma ut ändå! Måste ha känts bra när du kom hem igen! Det är så lätt att hitta anledningar till att sitta och kura inomhus istället för att motionera. Bra gjort!! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Får lyssna sen... hinner inte just nu.
    Grattis till mannen!
    Och visst är det härligt när man trotsar regnet och tar den där promenaden. Känns så skönt efteråt :)

    SvaraRadera
  3. Grattis till mannen! Vad får han i present, det han önskar sig eller det som du önskar att han önskade sig? ;)
    Duktig du var som promenerade, klapp klapp.

    SvaraRadera
  4. Du kan du!
    Grattis Ulf på RÄTT dag den här gången!

    SvaraRadera
  5. Grattis till mannen, både att han fyller år och att han har tur i kärlek!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. hihi dagens kloka var mycket bra, Grattis till din man,
    och tack för tipset om appen på stegräknaren nu har jag den jag med, kramen

    SvaraRadera
  7. Grattis till maken, och grattis till dig som klarade av att trotsa vädret :-)

    SvaraRadera
  8. Av mig får du stående ovationer !)
    Gratta mannen din gör jag med, Hurra, hurra, hurra, hurra!
    Hoppas att er dag blir toppen!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis till kusin vitamin.
    Hoppas han får många paket och tårta :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. Grattis till din man!
    Jag blir så imponerad av sådana som du som bara bestämmer sig och genomför!....men det finns ju inget dåligt väder har jag hört...så det är väl bara att hasa ut :/
    Idag skiner solen så man kanske skulle börja sitt nya liv nu då -pust stonk...!;)

    Ha de gott!
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  11. Grattis till mannen - och jag håller med - han HAR tur i kärlek!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. Grattis till mannen.
    MEN vadå "Eget beröm luktar illa"???
    Beröm dig själv så mycket du vill, var stolt och glad och tala om för hela världen att det är du! inget fel med att göra det så länge man också har förmågan att uppskatta och berömma andra för det de gör och det tror jag nog att du gör!!!
    Ha en fortsatt fin dag!!!
    Jättekramiz!

    SvaraRadera
  13. Nä men nu riktigt stinker det! ;)
    Grattis till mannen på hans födelsedag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Hi hi inte luktar det inte, jag bara myser å ler åt dig och din härliga humor <3 Även jag sjunger illa så jag får nog annamma din strategi i morgon då min mamma fyller år, får ta med mig telefonen å spela upp ett youtube klipp med någon som sjunger vackrare än vad jag gör...
    KRAAAM och grattis till din man!

    SvaraRadera
  15. Sv: Det är klart att han har fått dig, men du kan ju passa på att handla grejer du vill ha och ge till honom så kan han inte skälla på dig för att du shoppar. :)

    SvaraRadera
  16. GRATTIS till mannen
    jag tog också en regnpromenad idag på över en timme
    kramar

    SvaraRadera
  17. Hälsa Mannen, ge honom en grabbig kram ifrån mig och säg åt honom att börja blogga och hjälpa mig med att hålla stånd emot alla bångstyriga och underbara kvinnor som terroriserar mig sedan jag började blogga! (ler)
    Har ett aktuellt inlägg idag, på Twitter finns det en grupp där man kan ange vilken låt eller filmtitel som passar/anger tonens i ens sexliv!
    Din låt som du nu visar på i detta inlägg var vacker, men du har säkert något vildare alternativ! (ler)
    Ta inte illa upp! (ler)
    God fortsättning och kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  18. Sv: aha, ny tv är ju inte helt fel!

    SvaraRadera
  19. Nu fick jag tid att lyssna. Vilken underbar sång!

    Sv. Jag vet! Att ha nära till skog och natur = harmonin och att bo vid Höga kusten - det är en dröm som jag hoppas blir sann. Min man är från Sollefteå.

    Kram.

    SvaraRadera
  20. Det finns inget dåligt väder, bara fula kläder ;)
    Kramen

    SvaraRadera
  21. *fniss*...du är "bara" för härlig!
    Tack för att du bjuder på sååå mycket glädje! Klart att mannen ska få: hipp hipp hurra på hans stora dag.
    Var rädd om dig! Vink & kram från mig.

    SvaraRadera
  22. Visst kan han få ett GRATTIS !!
    Eller två : Han fyller år och har en toppenfru ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Grattis grattis till guben din o snacka om att han en gång tog världens vinstlott när han vann goa Carina.....ja du kanske känner henne förresten tihi tihi;))

    Kramizzzz på dig;)

    SvaraRadera
  24. Åhh, ääälskar den låten!!
    Fast jag har faktiskt aldrig hört den med Mr Stenmark förut!
    Kram å grattis gubben!! :)

    SvaraRadera