tisdag 1 december 2009

1:a December

Slut på tråkiga, regniga, mörka november.
Det måste vara den tråkigaste månaden på hela året.
Äntligen december!
I dag och varje dag fram till julafton har jag ett paket att öppna.
Jag är med i julswappen och det är några ( i år 26 st) bloggare som köper paket till varandra. Man är hemlig tomte till en person som man skickar 24 små paket till, och sen har man en hemlig tomte som man får paket av.
I mitt första paket fanns en choklad kalender. Mmmm...

Nu är det fullmåne.
Månen får ju tidvattnet att gå upp och ner. Påverkas även vi?
Vissa säger sig påverkas av att det är fullmåne medan vissa forskare anser att tror man t.ex att man ska sova sämre, då gör man det.
Blir du mer olycksdrabbad, sjukare eller tokigare (galnare) än vanligt?
Sover du sämre?
Påverkas du av att det är fullmåne?
Yyyyllllll... ähm kram menar jag....

10 kommentarer:

  1. Sover som en gud och slipar huggtänderna. Allt är som vanligt med andra ord.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar sova dåligt då det är fullmåne men i natt beror det nog på hostan.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag drömmer väldigt ofta när det är fullmåne...
    Och min dotter yrar alltid på de nätter det är fullmåne...
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja det var en mysig första advent =)

    Vad kul det låter med julswappen =)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har inte märkt nånting när det är fullmåne....tror jag....kanske ska kolla nästa gång...

    SvaraRadera
  6. Ja men usch ja, har börjat känna av fullmånen sista året mer och mer.
    Ligger sömnlös och vrider/vänder hela jäkla natten utan att kunna sova, jobbigt dagen efter! Swapen har jag läst om på fler bloggar, låter skojigt OCH spännande :-)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Jag sover stenhårt oavsett. Låter kul det där med paketen=D Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Ska kolla inatt...;) Kram och yyylll...eller jag menar god natt! =)

    SvaraRadera
  9. Vad kul! Det ska bli kul att se vad du får varje dag. kramisar

    SvaraRadera
  10. God morgon i stugan! hihi vet i tusan om jag blir påverkad eller ej, inte bra om jag blir tokigare än jag redan är, hahaha... ha en fin fin dag :) *tingeling*

    SvaraRadera