fredag 11 december 2009

Mammakunskaps pris

Tänk, jag fick ett Nobelpris ändå! Men det var inte fredspriset, utan något mycket bättre...Man brukar säga att bakom varje framgångsrik man, finns där en kvinna. Vilket är sant, utan tvekan! Men ännu sannare är att bakom varje trygg liten Guldklimp (barn) finns en mamma! En mamma som lägger ner hela sin själ i att fostra, trygga och skapa kärleksfulla förutsättningar för sina barn.

En mamma som så ofta får dubbeljobba med att få vardagen att gå ihop. Som först efter en lång dag på jobbet, kommer hem, lagar middag, läsor läxor, tvättar, stryker, städar, handlar och inte minst ger sina barn kvalitetstid! När väl kvällen och natten närmar sig, stupar hon i säng av ren utmattning, för att få ork att ta sig igenom ännu en ny dag. En dag som hon möter med ett leende på läpparna!

Vi alla Mammor som lyckas med den här bedriften är u n i k a! Utan tvekan är vi värda ett Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Det är med en stor ära jag tilldelar Dig det här Nobelpriset! Jag beundrar Dig för Din styrka, för Din glöd och för Ditt engagemang! Var s t o l t över Dig själv!

Jag har fått det här Nobelpriset av Camilla. Nu är det med en stor Ära som jag tilldelar priset till följande mammor:
Helene
Jenny
Afrodite

Självklart går detta pris till alla kvinnor :)

7 kommentarer:

  1. God morgon i stugan! Ja nog är vi värda en sånt pris alltid :) Ha en fin fin dag :) *tingeling*

    SvaraRadera
  2. sanna ord vill jag lova, det är ni väl värda ni mammor som finns där för era barn :-)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Ha en underbar dag så ringer jag sedan.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  4. VA!!!!
    Håller du på Calle?
    Då kommer vi inte ;)
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  5. Åhh TACK,,,så gulligt av dig .
    Jahhaa visst är det ett jobb att fostra de småliven till skapliga människor !
    Kunde inte kommit lägligare,vi har 3 som bråkar just nu ,och innan JUL....Vad ska tomten säga då ???;)
    Tack goa du .
    Kram och ha en trevlig helg.
    Jenny

    SvaraRadera
  6. Men TACK vännen! Vad glad jag blir! =) Ja, vi har verkligen ett snärjigt liv vi mammor och kan vara värda ett pris för vår insats! Tack igen! Vad det värmer!
    Stor kram till dig - en av de goa och värdefulla mammorna! =)
    Ha en trevlig kväll! Heja Calle! =)

    SvaraRadera
  7. Ser du...du fick ett "riktigt" Nobel-pris trots allt!
    Grattis!
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera