lördag 12 december 2009

Dagens recept

Det lönar sig att ryta till om vädret :)
I dag är det pytte, pytte liiiite vitt på backen.
Och det ser ut som det blir en ganska klar dag.
Dagens recept:
En stor sovmorgon.
Besök av favorit kusin med familj.
Lite julmarknad.
En nypa hockey.
En skön kväll.
Hur ser ert recept ut för dagen?
Kanske en liten historia? Jag bjuder :)

En man går till doktorn och beklagar sig att hans fru har börjat höra så dåligt.
”Vad ska jag göra?” frågar han,
"Prova att göra så här” svarar doktorn. ”När din fru håller på att duka till middag, ställ dig 5 meter bakom henne och ställ en fråga till henne för att kolla att hon svarar. Om hon inte gör det, ta ett steg närmare ända till dess att hon hör dig”.
Mannen går hem och ser att hans fru håller på att förbereda middagen. Han ställer sig 5 meter bakom och frågar: ”Vad blir det till middag, älskling?” Inget svar. Han går närmare, upprepar frågan. Inget svar.
En ny fråga, men inget svar.
Till slut står han precis bakom henne och frågar: ”Vad blir det till middag, älskling?”
”För fjärde gången, KYCKLING, sa jag!”

4 kommentarer:

  1. Jag har hela huset för mej själv denna helg och nu är klockan slagen filmdags!
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  2. Besök på IOGT med bl a Luciatåg, sedan läsa en bok jag håller på med. Det blir en lugn och skön lördag/kram
    PS tack för erbjudande om hjälp, kanske kommer förbi ngn dag!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha!
    Den var bra!
    Jag kom in oanmäld på IOGT så vår eftermiddag har vi tillbringat där :)
    Puss på dig!

    SvaraRadera