söndag 6 december 2009

Vilodag

Söndag. Vilodag. Japp det ska jag anamma heeela dagen.
Kanske…
Eventuellt…
Vi får se…
Man skulle ha haft en hund.
Då hade man varit tvungen att gå ut.
Jag går gärna ut , men inte gärna i dåligt väder.
Jaja, jag vet!!…det finns inget dåligt väder, bara bla, bla, bla osv.
Jag är lite dålig på att tvinga mig själv.
Kanske jag ska be barnen säga åt mig på skarpen
- ”Nu går du ut en stund mamma och får lite frisk luft
Näe….det skulle inte funka. Jag skulle nog inte lyssna…
Mannen är på jobbet så han kan ju inte heller säga till mig.
Det är ju synd, för jag kanske skulle lyssna på honom…eller …
Nä, det blir lite Ferdinand i dag också...
Samvetet: - Varför går du inte ut i det fula vädret?
Jag: - Nää, jag sitter hellre här, i soffan och har det skönt

8 kommentarer:

  1. Som sagt...söndag är en vilo dag.
    Så ligg där i soffan du med gott samvete.
    Ha det bra och kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Finns ingen anledning att gå ut, ta det lugnt du!

    SvaraRadera
  3. Ha, nu kommer en sån där kommentar som du kommer sitta där i soffan och hata:

    Jag har varit ute på tvåtimmarspromenad idag. Jätteskönt.

    SvaraRadera
  4. Ibland kan jag verkligen läsa tokigt!
    Jag läste att du skulle AMMA hela dagen! :D :D :D Det var ett tag sedan du gjorde det!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  5. Jag har hunnit både med en prommenad och en slummer i soffan. Det gäller att planera!
    Kram
    Susanne P

    SvaraRadera
  6. Hallå Carina! Grattis du vann i min tävling!
    Vilken låda vill du ha och vilken färg? Du kan väl maila mig det plus din adress
    kram Carina
    carina@adoravi.se

    SvaraRadera
  7. skönt att bara slappa ibland/Kram

    SvaraRadera
  8. Jag säger som Nilla: Jag ska ut och jogga sen... fniss. tror jag i alla fall...

    SvaraRadera