lördag 19 december 2009

Klappvakt

Nu ligger alla klapparna under granen, och vaktas av tomtarna :)
Tomten som står på golvet har hängt med ett tag. Han har jag haft sedan jag var liten.
Igår var jag på jobbet och hälsade på och sedan var jag till en "kobbarjompis", drack kaffe och surrade bort en stund. På kvällen tittade kusin M och hennes P förbi. Trevligt!
Idag visar termometern "bara" -8 grader, men det blåser så det är "grinigt" som bara den. Sticker nog ut näsan en stund ändå idag. Vad hittar ni på en sån här lördag?
5 dagar kvar till julafton.

8 kommentarer:

  1. Gomorron, Carita! Ja viulket vinterväder vi har...i hela landet. Här i Kolsva (1 mil från Köping) så var det - 21,8 i natt. - 20 i morse..men vackert är det!
    Tomten ja...den är väl från 70 talet...jag har flera sådana tomtar. Ilone,( f 1975) min yngsta dotter fick 1 av sin pappa när hon var liten.Sedan har jag köpt flera på second hand.. under åren. Vet att på Antikaffär, för flera år sedan så kostade dom då...ca 300 kronor., Så var rädd om den!! Mycket värd och fin också!
    va duktig du varit som satt upp röda kulor på den där kvisten som lossnat från trädet!!
    Kramen!!Margit

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin tomte! (tror vi hade en sån när jag var liten) Och vilka fina julklappar som passade till granen. Här slås det in på löpande band nu...pust...granen kläs i morgon ;) längtar. Ikväll blir det dansbandskampen-finalen för "mini" o mig. Vi önskar er en härlig lördagkväll!!!! KRAM

    SvaraRadera
  3. Va!? ALLA julklappar? Och så långt innan...får de verkligen ligga i fred så länge?
    Och har ni redan fixat julgranen? Och ALLA julklappar? *misstänksam*

    SvaraRadera
  4. Idag har jag gjort köttbullar... och inget mer. Men imorgon blir det städning och klä julgranen. Ha en bra kväll/kram

    SvaraRadera
  5. Ni får gärna titta in på en kaffekopp nångång innan nästa år ifall ni har tid.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag har haft min "järnkeps" på mej i dag så här har det varit horrisontell läge.
    Ha en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. bra med tomtevakt, en sån ska jag införskaffa, här klämmer barnen på varenda paket!

    SvaraRadera