tisdag 15 december 2009

Beroende

Jag tycker verkligen inte om att vara tät i näsan.
Det är fruktansvärt!!
Jag skulle faktiskt kunna bli beroende av nässpray…
Jag är inte beroende av tobak eller andra droger,
tror inte jag skulle kunna bli beroende av alkohol.
Näe, för om jag dricker för mycket då kräks jag OCH som ni kanske vet så AVSKYR jag att kräkas!!
Men på nässpray skulle jag kunna trilla dit.
Jag känner en som blev beroende. Hon fick gå på avvänjning…
Det är sant!! Hon är ”nykter nässprayist” i dag men vägen dit var lång.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att hon skulle kunna återfalla i sitt beroende.
Det enda som behövs är ju en långdragen (längre än 10 dagar) nästäppa!!
Så det är en liten oro som gnager i mig för jag håller på med nässpray nu och har liksom tappat räkningen på dagarna…
Är det 5 eller 15 dagar??
Men det som är positivt är ju att jag inte smusslar utan är öppen om det och berättar. =)
Eller hur??
Tiden går ju fort…så det är nog 15….eller….nää….kanske bara 5…eller….joo…jo det är nog 5 !! Då kan jag ”köra” några dagar till…tror jag…

Jag vill bara förtydliga att det är INTE en näsapa på bilden, fast jag kan förstå om många tror det. Nä, bilden är från i fjol när jag hade ett nästäppe anfall (av värsta sort!!)

10 kommentarer:

  1. Ah, snygg bild!! ;)
    Ganska intressant det där...att man för samma resonemang med sig själv oavsett om det är nässpray eller tobak man är beroende av...=) Jag skulle ALDRIG kunna bli beroende av nässpray! Inte för att det är skönt med nästäppa, men den känslan en dusch av den där sprayen ger...usch! Känns som om man blir helt urblåst. Så ren i näsan att det liksom gör ont. Om du förstår hur jag menar...=)
    Kram och ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Jag kan ge dig ett alternativ till nässprayen, så du inte blir beroende. (innerst inne tycker jag det är lite småkomiskt... fy mig! =)
    Prova en neti-kanna och skölj näsan med svagt saltvatten. Visst går du på yoga, så du måste ha hört talas om det?

    Jag använder inte nässpray sedan jag köpte en sådan. Lycka till! kram

    SvaraRadera
  3. Fniss.... Jag har aldrig ens testat nässpray just pga att jag är rädd för att bli beroende då jag vet att många är det. :(

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  4. Visst känns det skönt att komma ut? ....Kylan biter i näsan,kinderna blir röda, o det ryker ur munnen. Där har du de tre mest vanliga drogerna.Kanske bra terapi vid avänjning att bara gå ut i kölden o få lite substitut. // kram

    SvaraRadera
  5. Usch ja, det är vidrigt att va täppt (minns på slutet av graviditeten) jag har alltid en flaska i väskan (nässpray alltså) hahaha i fall att. =)kramar

    SvaraRadera
  6. Vet du inte att jag varit nässpraysberoende? Flera gånger. Men jag har tagit mig ur det. Nu är det då nästa projekt. Drinkarna. :D
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har glömt att skriva det, men jag har sett att du fixat till texten. Det var jätte snygg text!

    SvaraRadera
  8. Jag har samma problem.
    Nu har jag nog använt sprayen några dagar för länge,men jag MÅSTE ta den till kvällen.
    Jag KAN inte lägga mig ner då näsan är täppt.
    Men det säger väl en alkohollist som inte erkänner sitt missbruk....
    -Jag tar ju BARA ett glas!
    Nä,det är inte samma va?
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  9. Jag har varit nässprayberoende i 7 år!!Skulle aldrig våga ta nezeril igen, för då faller jag nog dit igen.Mina slemhinnor i näsan är hlt förtörda=( Kram

    SvaraRadera
  10. Var försiktig! Jag har varit i träsket jag med...
    Men det finns alternativ till Nezeril.
    Kram

    SvaraRadera