tisdag 15 mars 2011

Den som väntar på nåt gott...

...väntar alltid för länge.
Men väntar man på nåt dåligt kan man vänta huuur länge som helst. Det gör liksom inget! Jag syftar på magsjuka! Vi har inte haft magsjuka på över 7-8 år. Men nu har Mr i huset spytt för alla dessa år.
Satan i gatan vad han har spytt!!
Så nu går man ju nästan och väntar...
att vi andra också ska trilla dit...
Men oj! Sorry!! Ni går väl och väntar på något annat?
Ok! Då kör vi!
Mr i huset får vara domare, på behörigt avstånd på grund av att han behandlas som spetälsk av oss övriga familjemedlemmar...
Dottern blandar lottera i hjärtskålen och...
...drar en lott.
Och vinnaren av mitt hjärta är
*
*
*
*
*
*
*
Jag önskar att jag filmat dragningen...
Nu utspelar sig följande dialog:
Jag: Men herregud!! Nu kommer dom tro att jag har fuskat!!
Det blev Camilla!
Mr : Vi är ju dina vittnen att det inte var fusk!
Dotter : Precis! Drar vi en till lott DÅ har vi ju fuskat.
Och ni som känner mig vet att jag är ärligheten själv. 
Så helt ärligt! Mitt hjärta vann min älskade vän Camilla!
Men hon ska fasiken få bjuda på hennes goda drömmar, hallongrottor och bullar när jag kommer med vinsten
Grattis vännen!

31 kommentarer:

  1. Grattis till Camilla - de är hon värd. Nu blir hon glad när hon vaknar idag...kanske vaken redan..hiho
    Inte kul med magsjuka...man spryr nästan bara man tänker på det...bläää.

    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  2. Grattis till vinnaren! Klart att ni inte fuskade. Hoppas ni slipper magsjukn bara. Fy bubblan...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Nä...min kommentar försvann :(
    Jag sa: Jag VET att du inte fuskade. Det skulle du aldrig klara av.
    Och hälsa Gubben nu att han snart ska krya på sig så ni kan komma med vinsten. Jag menar....komma på fika :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Stackars, stackars U, har vår egen magsjuka i färskt minne. HUVVA!!
    Naturligtvis fuskar inte du.......eller;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  5. Nja....nu tycker jag att det luktar fusk!!!
    Hmmmmmmm......men grattis då till henne... ;) ;)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Klart ni inte fuskade, grattis till henne! Själv lyckades jag vinna en fotobok på ett annat ställe :)

    SvaraRadera
  7. Haha - en ångermanlänning fuskar aldrig, svär aldrig, dricker inte hembränt och ljuger aldrig ... så det så ;-)... och det är sant - om man ser mellan tummen och pekfingret ;-D

    SvaraRadera
  8. Grattis till Camilla! Men usch för magsjuka;( Sköt om er ! Kramar

    SvaraRadera
  9. Såklart det var fusk! Du ville väl bara spara in på portokostnaden... Det hade blivit JÄTTEDYRT att skicka priset till Spanien, som nog var den första lappen ni drog... :-D

    Nejdå - GRATTIS till Camilla!

    SvaraRadera
  10. Hoppas också att ni andra slipper, och att Mr har blivit av med magsjukan.

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hi hi så kan det bli, grattis till henne! Å stackars din karl, här är Luran just åter på benen efter åres andra magsjuka... Blääää! Håller tummarna att alla andra klarar sig både hos er och oss! KRAM

    SvaraRadera
  12. Stort grattis till vinnaren Camilla!
    Hoppas verkligen att ni andra slipper maginfluensan!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Nej så jobbigt med magsjuka:(
    Här har jag gått och missat en tävling:(
    Men det kanske kommer fler:)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Nä så trist med magsjuka !

    Nu får vi verkligen hålla tummarna att ni andra inte ska bli sjuka... och absolut inte lika sjuk som mannen i huset. Usch !

    Men vad skoj att just Camilla vann för nu kan du ta en promenad till henne och bli bjuden på ett underbart gott fika ! Dubbel glädje liksom och det är ju skoj !

    Stort grattis till Cammilla !

    Ha en fortsatt härlig dag och hoppas solen skiner lika fint hos dig som hos mig.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Vad komiskt! Grattis!
    Hälsa Mr att krya på sig

    SvaraRadera
  16. Fy sjuttan för magsjuka. Hoppas ni andra blir förskonade. Mr får krya på sig. Kram

    SvaraRadera
  17. Jepp, jag är helt övertygad om att lottningen var riggad... du får dra om lotten (gärna tills en viss Decdia dyker upp). :)
    Hoppas herren i huset kryar på sig och att ni slipper skiten (höhö)!

    SvaraRadera
  18. Grattis till Camilla. Hoppas att ni resten av familjen klarar er.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Åh... är det vinterkräksjukan som härjar hos er? :-(

    Sv: Jo, det var en häftig upplevelse när vi såg UFOt. Första två gångerna var med min bror och vi blev båda lika exalterade. Man visste ju inte vad man skulle tro, vi hade ju aldrig sett något liknande. Men när det hände tredje gången, i samband med spökerierna i min lägenhet, då kändes det otäckare eftersom man började undra om det fanns ett samband. Men det är en sak att se ett UFO, något helt annat att se en utomjording... fy usch...

    SvaraRadera
  20. Vinterkräksjuka, inte kul.
    Hoppas du klarar dig!
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Usch Magsjuka är verkligen inte roligt att ha.. Stackare hoppas Ni andra klarar Er..

    Här har huvudvärken lanat i alla fall och det är skönt...Underbart vår väder har vi haft utanför dörren..

    Ha en riktigt bra tisdagskväll.. kram kram

    SvaraRadera
  22. Kanske inte fuskat, men jag är övertygad om att hon mutat din gubbe.......=)

    SvaraRadera
  23. Ok då...får väl tro på dig då...=)
    Och gratulerar naturligtvis bådas vår vän Camilla till vinsten! ♥
    Kram och godkväll!

    SvaraRadera
  24. Hoppas din man kryar på sig!
    Grattis till Camilla, hon är väl värd ett hjärta=D
    Kram

    SvaraRadera
  25. Hej
    Var ju tvungen att titta in, för att se vad Camilla vunnit ;-) Jättefint!
    Allt gott
    Susanne

    SvaraRadera
  26. grattis till Camilla
    hoppas att ni andra slipper få magsjukan
    kramar

    SvaraRadera
  27. Vad kul att Camilla vann, men så trist att guben din åkt på magsjuka, Hoppas verkligen att resten av er goa familj slipper eländet.
    kramizzzzz o krya på guben;)

    SvaraRadera
  28. Men va??? Fast jag hade bestämt att JAG skulle vinna?? Hur kunde detta hända??

    Aja, som den fantastiskt tålmode förloraren jag är, så...Grattis då, för faen!! ;o)

    SvaraRadera
  29. Men...Jag då? Det är ooorättviiist. Men grattis till Camill i alla fall :)

    SvaraRadera