söndag 27 mars 2011

Lördag på stan

Jag fyndade ett zinkhus igår, men husköpar tankar var inte anledningen till att sonen och jag åkte in till stan.
Sonen var i akut behov av nya jeans, eftersom han väntar högvatten i dom han har.
Men gå på stan när affärerna har långöppet och det är löningshelg är inget jag ropar yipiee åt.
Av erfarenhet vet jag dessutom att jeansköp till sonen den senaste tiden, inte har varit det lättaste.
Så med ett djupt andetag och med en bestämdhet att ha en stor portion tålamod var jag beredd att gå in och ut i varje affär och ändå komma tomhänt hem. Igen!!
Vi kan väl börja på "Jack & Jones" önskade sonen.
Visst tänkte jag, deras dyra (när man växer för varje dag och byxorna är för korta om några månader) jeans kan du nog ändå inte ha.
Men se det kunde han! Första paret han provade var han nöjd med och jag blev liksom chockad över hur snabbt och smidigt det gick, så dom fick det bli!
Jag vet att min lille goplutt till son vuxit kopiöst den senaste tiden och numera tittar ner på mig när vi kramas. Fatta va??
Jag är ändå 160 cm!! *host*
Och häromdagen tog jag hans lilla hand och kände mig som Rödluvan, "Vilka stora händer du har"
Det liksom slog mig att han har helt enkelt vuxit ifrån jeansen på barnavdelningen...
Sedan gick vi och fikade tillsammans och jag kände vilken ynnest att få "göra stan" tillsammans med junior, som växer så det knakar men fortfarande är min goaste lille son  

22 kommentarer:

  1. "Väntar högvatten"? Hmm..det har jag aldrig hört förut. Är det när man har korta byxor? Och så vårfin din blogg blivit! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att han hittade ett par byxor.
    Att dom kostade därefter....det är en värdslig sak ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Att shoppa en löningshelg är verkligen inte roligt... Tur att ni hittade byxorna så snabbt - kan vara värt pengarna att slippa leta mera :-)

    Så vårligt det har blivit här hos dig - nu har du ytterligare ett vårtecken :-)

    SvaraRadera
  4. Tiden går och sönerna blir män. Plötsligt inser man det. Nu är sonen 22 och handlar jeansen själv...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken vårfin blogg du har! =)
    Och vilken dag ni hade, sonen och du. Gäller att njuta av ögonblicken!
    Kram och go' söndag!

    SvaraRadera
  6. vad härligt men lille-store sonen :)
    ha en fin söndag nu - kramar

    SvaraRadera
  7. Ja, det är konstigt vad fort jeansen krymper!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint zinkhus! Ska man ha ljus i det?
    En sån mysig dag du fick med sonen! Det gäller att njuta av sådana stunder!
    Ha en fortsatt fin söndag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Å, det låter så mysigt, njut! Och han tycker om att vara med mamma, det är väl gulligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Plötsigt händer det:-)
    Att handla kläder med tonåringar är verkligen inte det lättaste.
    Kul att ni fick en fin fikastund tillsammans!

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Kan inte låta bli att fråga vad ditt fina zinkhus kostade?? Vi säljer likadana...säkert mycket dyrare, är jag rädd...Fast ändå bra mycket billigare - än ett RIKTIGT hus!! :)

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert zinkhus du har köpt... sådana är så fina ! Jag har inget själv men det skulle passa så fint i mitt hus i skärgården.

    Och så fick din son sig ett par jätte snygga jeans... toppen !

    Ha en fortsatt härlig söndag vännen !

    Kram

    SvaraRadera
  13. Att gå och shoppa kläder med barnen brukar inte vara så roligt här. Nu för tiden får dottern (17år) gå själv så slipper vi bli irriterade på varandra.
    Ha de

    SvaraRadera
  14. Ja, det är i den där åldern man får börja muta till sig små stunder ... eller helt enkelt hota ;-D

    SvaraRadera
  15. Nä fy så jobbigt det kan vara att handla jeans till en tonåring! Skönt att det gick så lätt den här gången!
    Kram

    SvaraRadera
  16. vad skönt att det gick snabbt att hitta byxor till sonen..visst är ens barn alltid ens barn, oavsett stora eller små...

    hoppas du får en go kommande vecka <3
    kramar maria

    SvaraRadera
  17. Ja jeans brukar ju inte vara det billigaste, men jag kan tänka mig att de både är snygga o hållbara.....innan han växer ur dom ;))
    Men fin kille ska fina byxor ha;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  18. Skönt att shoppingen gick smidigt!
    Ja, det är på barnen man ser att åren går, tycker jag. Vår storkille blir snart åtta! Känns helt overkligt... Redan åtta!!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  19. Härligt med lite kvalitetstid med sonen och att shoppingen gick så smärtfritt! Han börjar väl bli man nu då det är in-ut som gäller (i affärer då givetvis). ;)

    SvaraRadera
  20. Det där känner jag igen :D
    Min äldsta son är nu mer 13 år och han växte säkert 15 cm på bara några veckor! Vi är nu mer lika långa, eller nästan, jag är 170 och han 172...

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt att umgås med sonen. Min har vuxit om mig. Jag är också strax över 1.60. Han är över 1.90

    SvaraRadera