söndag 20 mars 2011

Supermåne

Långpromenaden blev av igår. Jag behövde inte hota, inte ens muta, utan dottern och hennes pojkvän följde med helt frivilligt.
Joo det är säkert!!
Det var väl fikat hos Mormor och Morfar som lockade kan jag tänka...
Några pimplare satt ute på isen och mådde gott.
Om dom pimplade öl eller fisk, det har jag ingen aning om men fint väder hade dom i alla fall.
Månen var fullare än vanligt i går kväll.
Så här såg den ut hos oss.
Supermånen är ovanligt nära jorden just nu.
"Bara" drygt 35 000 mil bort.
Såg ni vår fina måne?

26 kommentarer:

  1. Nä, jag såg den inte - men det är i allafall uppenbart att vi inte krockade ;-D
    Gomorron

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att ni fick åka bil hem ;)
    Jo..jag knäppte också kort på månen.
    Men jag tyckte inte att den var så stor. Jag har sett större.
    God morgon,älskade vän.

    SvaraRadera
  3. Månen var helt otroligt vacker igår, följde den från det att den gick upp tills dess att jag somande. Hehe.
    Göd morgon!

    SvaraRadera
  4. Ja, här syntes nog supermånen:) Jättenära jorden nu...

    Ha en skön söndag! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag cyklade hem i månskenet igår...men den såg ju inte större ut än vanligt...men visst är det häftigt! Man kan säkert glo på den ikväll också! :)

    SvaraRadera
  6. Det var lite mulet när jag skulle fota den men innan jag skulle hoppa i säng så tittade jag ut men blev lite besviken! Större måne har jag sett. Den var inte alls så stor som jag trodde...
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jo, jag såg den. Den lyste upp hela sovrummet när jag gick och la mig.....

    SvaraRadera
  8. Den var lika stor och grann här konstaterade jag vid köksbordet. Glömde dock att fota...

    SvaraRadera
  9. hade ingen koll på månen för jag var såå trött...vilken skön promenad ni hade och avslutning med fika...

    ha nu en skön söndag <3
    kramar

    SvaraRadera
  10. Jodå,, den var lika stor, lysande och fin här söderöver! =) Men jag har kommit av mig lite i bloggandet och glömmer ständigt att ta bilder nu för tiden...ska jag ta det som ett tecken kanske...=)
    Kram och godmorgon min vän!

    SvaraRadera
  11. ja supermånen satt här och lyste på mig vid köksbordet innan jag gick upp och la mig! vacker :)
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  12. Ibland blir man förvånad då tonåringarna visar aktivitet:)
    Jo, tack månen var stor och rund även här och dessutom så nära att jag tog en kaffe med Gubben i månen !-)
    Ha en skön söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Nej, det missade jag! Får ta igen det ikväll!
    Bra gjort att få med ungdomarna på promenad ! Och på fika hos mormor och morfar!
    Ha en skön söndag!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  14. Ja, det var verkligen en maffig måne i går kväll! Vilka fina bilder! Ser jättehärligt ut! Ha en bra fortsättning på söndagen! Kram Maria på Tvättberget

    SvaraRadera
  15. Såg månen i natt man kan inte låta bli att titta. Den ser helt fantastisk ut. Nu har äntligen snön försvunnit här nere och hoppas våren kommer med språng. Kram Lena

    SvaraRadera
  16. Ska titta på månen i kväll och har i uppgift att fota en del.

    SvaraRadera
  17. Haha, ja de kan vara en konst att få med sig ungdomar på promenad!! Månen var fin, ja jag såg den, den var extra stor o klar, men NIx jag fotade den inte.
    Hoppas Du har lika skönt o varmt, soligt vårväder som vi här nere i söder.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  18. Här verkar det bara vara bra..

    Månen höll jag sällskap, han verkade vara så ensam där uppe! Men vilka här liga bilder, här i söderna är det bara grått och tråkigt!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  19. Det pimplas både på ena och andra sättet kanske och dessutom är månen full.....hmmmmm....så det kan bli!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  20. Jodå såg den vackra månen skymta bakom gardinen igår innan jag gick och nattade.. <3

    SV: Tack så mycket gumman! Ja nu vill jag inte ha mer sjuka här i huset.. =S

    Sköt om dig!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  21. Sv: Idag blir det rester till middag, stackars oss. Fast okej... det är oxfilé så man får väl inte klaga. Haha.

    SvaraRadera
  22. Hos oss var månen och skitfull. Nästintill aspackad :-)

    SvaraRadera
  23. Så nära? Bara 35,000 mil? Hihi! Joo, visst såg vi den, rund o fin.
    Fina vinterbilder från er promanad ;D
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  24. Nej här blev det inget måne-tittande;)

    Det är väl klart att ungdomarna ville hem till mormor o morfar o fika;))
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  25. Tar visst 18 år tills vi får se den så här grann igen....då är man......63 och kanske man har pension och man kan kolla på den hela natten! jisses...

    SvaraRadera