måndag 28 mars 2011

Vårteckensutmaning del 5

I veckan som varit kom våren av sig lite. Lite kyligare i luften och det har blåst en hel del.
Man vill ju så gärna att våren ska explodera, fast det är ju faktiskt bara mars än.
Och här uppe i norr är ju mars inte direkt en vårmånad…
Veckans vårtecken får bli min änglatrumpet.
Den kommer med nya blad och om några månader blommar den förhoppningsvis så här igen
Det har i alla fall töat lite under veckan trots den kyliga luften. Så här såg det ut förra söndagen
Och så här såg det ut igår. Trädäcket börjar synas men...
...sov du lilla videung än så är det vinter.

29 kommentarer:

  1. Mycket snö kvar än... Vi ligger helt klart ordentligt före er!

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  2. Jo..OM man tittar noga så syns det att det har blivit mindre snö.
    Ja...tänk dig den dagen Trumpeterna blommar :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Nja att de kan vara sån skillnad på norr och söder. För här är ju vår, fick första vårregnet inatt.
    Du de ser mysigt ut där i uterummet, även om de är kallt o vinter o snart ser du nog soldäcket också.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  4. Sakta men säkert går det mot våern...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Då stämmer inte riktigt den där ramsan för er va? Vår mars, april, maj. Sommar juni, juli, augusti. Höst september, oktober, november. Vinter december, januari, februari.
    Det är liksom bra att ha ramsor så att man vet hur vädret är om man inte orkar titta ut genom fönstret. ;)

    SvaraRadera
  6. Ja du, här syns altangolvet, men mer är det inte, ingen trappa så långt ögat når;)

    Ojoj vad din trumpet ser fin ut, idag ska jag faktiskt ta o kika på mn, drar mig lite, hoppas hoppas att den är vid liv;)
    kramizzzzz

    SvaraRadera
  7. Blir lite bortskämd här nere, ingen snö att tala om. Hörde att det snöat mycket hemma, jäkla bakslag!!
    Hälsa och tacka U att han ställer upp och skjutsar trots nattjobb!
    Kram♥

    SvaraRadera
  8. Usch så mkt snö ni har kvar:( Men de två första bilderna ger hopp om en vår i antågande iaf=) Ha en trevlig måndag!

    SvaraRadera
  9. Oj vad med snö... Men när det väl sätter igång ordentligt så är den snart borta :-)

    SvaraRadera
  10. Hihi, jamen man får vara glad över det lilla. Det hade ju töat bort maaassor ;-). Men snart ska det väl töa mer hos er hoppas jag!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  11. Ni har mycket snö kvar.. ja här blev det bakslag igår, det kom lite snö. Den pudrar marken lite.. men i alla fall, mer vill vi inte ha. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
  12. Oj... vi har nästan ingen snö kvar här.
    Ha en fin dag!
    /Frogprincess

    SvaraRadera
  13. Åh vad skoj att även du har Änglatrumpeter som är på gång att växa till sig inför den härlig sommar som snart kommer. Dom är ju sååå vackra !

    Några Änglatrumpeter har jag dock inte själv... utan jag syftade på Camilla som också har Änglatrumpeter hemma hos sig.

    Tack så mycket för din gratulation på min födelsedag föresten. Det är ingen fara att du missade min födelsedag... det är ju inte så lätt att hålla reda på när alla bloggvänner fyller år.

    Nu får vi hoppas att denna vecka bjuder på mycket solsken och värme så vi får se mer av erat trädäck nästa vecka... hi hi ! Tänk... snart kan du nog sitta där ute och njuta.

    Ha en mysig måndag vännen !

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag tycker, att man ser en tydlig skillnad på snömängden framför ert uterum! Mycket snö är ju kvar, men det kan gå fort nu...
    Din änglatrumpet ser verkligen livskraftig ut!
    Vår har inte kommit längre, så där har våren kommit lika långt hos er!
    Hoppas att vårsolen lyser på dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Åh jösses va snö ni har. Men jag ska inte säga nåt för här har det snöat inatt. (WHAT??) Nu får väl vädergudarna ge sig! Grrr...
    Jag är så avis på Camillas o dina trumpeter för som jag skrev hos henne så hade jag en jäkel som jag gav ALLT! men blev det mer än ett blad? NEJ!!
    Han stod där hela sommaren o HÅNADE mig! sen dess hatar jag trumpeter...
    kram o Lennart hälsar ;)

    SvaraRadera
  16. Våren kommer med fler tecken för var dag som går...som idag t ex då vi åter hade snö på vår nyligen avklädda gräsmatta =D
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ja fy bubblan vad kyligt och snålt det var förra veckan - men nu ler vårsolen mot oss igen :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Skönt att snön börjar försvinna hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Den kommer till er snart..........här blommar scillan så fint och knoppas gör det i träden!

    Kram

    SvaraRadera
  20. Det finns alltså hopp! ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Först måste jag kommentera din nya sida: jätte vacker!!!!!
    Snön.....nja, men du ska se att snart är allt de vita borta.
    Änglatrumpeten, så livskraftig och den kommer säkert bjuda dig på många härliga sommarminnen.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  22. Här har metrolgerna pratat om att det kan bli 15 PLUSgrader till helgen. Och det vore väl underbart.
    Ha de

    SvaraRadera
  23. Jag tycker synd dig som inte får se gräset än och kunna sticka ner tårna i den gröna mattan. Snart lägger jag mina strumpor för sommarsäsongen. :)
    Kram

    SvaraRadera
  24. Så ska det se ut!
    Äntligen en snöig blogg!

    SvaraRadera
  25. wow vilket uterum ,men fy va snö ni har kvar men snart så ska väl värmen komma ,
    va fin den blomman är,
    kram

    SvaraRadera
  26. Oj, så mycket snö ni har kvar! Och vi som gnäller över den snön som la sig över barmarken i natt och som försvinner tills i morgon. Så bra att ni har ert fina uterum så ni kan njuta av våren ordentligt! Ha en fortsatt bra måndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  27. det var mycket snö ni har hos er...här är det nästan borta..så skönt..

    må så gott fina du !
    kramar

    SvaraRadera
  28. Ny design, snyggt!

    Sv: Nja, fullt så mycket hade jag inte riktigt tänkt mig att handla till henne. ;)

    SvaraRadera
  29. tänk vad mycket snö ni fortfarande har, vi fick ju en hel del igår men idag har det mesta redan smultit bort
    kramar

    SvaraRadera