onsdag 7 september 2011

Ängelns trumpeter

Än blommar löken vissa blommor.
Änglatrumpeten blommar så vackert.
Såg ni solen som speglade sig så fint i fönstret?
Ja men titta igen då!
Där! under bladet ovanför blomman...
smiley emoticons
suck! ... att man måste vara så övertydlig...

Herrgårdsbegonian har blommat länge…
Liksom den här… eh… prästkragelavendeln.
(jo jag vet goa granne Marie att du har talat om vad blomman heter på riktigt men det var ju typ 100 år sen! *host host*)
Fina va?

Dagens kloka…
Livet är inte en fotbollsplan som man ska rusa fram över,
utan en trädgård som ska skötas

24 kommentarer:

  1. Hmm..nog för att jag har knoppar på min Änglatrumpet. Men frågan är om den hinner att blomma. Jag tror inte det :(
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha gröna fingrar! Det är så fint med blommor! Ha en lysande dag!

    SvaraRadera
  3. Det enda som blommar här är mina fejkljung på bron... lika så bra då det ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖSER ner regn :-/ KRAMIS

    SvaraRadera
  4. Den blomman är fin :)
    Ha en fin dag!
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  5. Om det fanns en minitrumpet skulle jag vilja ha en sån på balkongen! I natt blåste min fina rosenbegonia omkull :( Så nu har jag x antal skott på den...vill du ha kan jag skicka :)

    SvaraRadera
  6. Vackra blommor och änglatrumpeten speciellt och så var det roligt att bli påmind om hur solen ser ut.....Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så vacker den är! Men ack så giftig. Med Miss E i huset vågar jag inte...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Lavendlar är sååååå fina!
    :-)

    SvaraRadera
  9. Vi har minsann också änglatrumpeter som blommar, men dom är taniga och bladen gulnar på grund av allt regnet...
    Och sol har vi minsann också idag, så det så!
    (Så länge det nu varar...)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vad du är duktig med dina blommor!

    SvaraRadera
  11. Grrrr....och jag har inte ens en knopp på min trumpet.... :(
    Kram

    SvaraRadera
  12. vilka vackra blommor och JAG såg solen där i fönstret :) redan första gången :)
    kramar

    SvaraRadera
  13. Hej vännen!
    Jag har en liten sak åt dig inne hos mig, kika in! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vilka fina blommor, änglatrumpeter är min sommarfavorit, synd de ska blomma så sent bara.

    Hoppas du haft en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Oj, va fint det blommar hemma hos dig.

    SvaraRadera
  16. otroligt fina blommor!!!ha en gooo kväll

    SvaraRadera
  17. fin fina blommor :)

    må så gott fina du <3
    kramar

    SvaraRadera
  18. Trumpetblomman är ju bara fööööör vacker, den kan du vara stolt öer, de andra blommorna är också superfina;)

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  19. Gokväll i stugan!
    Så fina bilder på dina blommor...:-)
    Kika in på min blogg så finns där något till dig....
    Ha det underbart!
    Kramiz Anita K

    SvaraRadera
  20. Hallåsi. Så vackra blommor. Bra Dagens kloka. Det är så sant så.
    Kramelikram

    SvaraRadera