måndag 26 september 2011

Höst

I fredags var det höstdagjämningen.
Igår tog trädgårdsmästaren jag ett varv runt ägorna huset. Konstaterade att det inte var mycket kvar som blommade.
Kärleksörten såg i alla fall ganska trevlig ut.
Men för övrigt… nä…
Vi har fått mycket regn på sistone. Det regn som inte föll
i somras, det har definitivt ramlat ner nu.
Men i helgen har vi haft fint höstväder.
Man får som sagt vara glad för det lilla, som pigan sa när hon satte sig på nappen.
Häpp!free smileys

Häv ö najs wiik evryhopa!

Dagens kloka…
Vänd ansiktet mot solen,
så ser du inte skuggorna

28 kommentarer:

  1. Godmorgon på dej så här i början av veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jojo...nog har vi fått regn så det räcker. Men du vet...vädrets makter rår vi inte på.
    Det finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder.
    Det är bra för pärern.
    Det är bara tacka och ta emot.
    Ja...och allt annat skit man säger ;)
    För nog är det trevligare då solen är framme.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kärlkesört vacker blomma, vackert namn.

    Häv ö najs dej to jo åckså!

    Kram.

    SvaraRadera
  4. God morgon, solstråle =D
    Det är ganska grått i trädgården lite söderut med...asså här. I Östergötland men jag antar att det mest beror på att jag inte har några planteringar.
    Men löven är vackra och än sitter de där de ska och lyser upp tillvaron.
    Hoppas att du får en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
  5. Häpp....den var bra! skrattar gott!
    Ha en bra måndag och kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Ha ha, ja man får verkligen vara tacksam för det lilla ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kärleksört måste jag ta å plantera nästa år... så vacker! Å ha en fin start på vekcan själv <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Glad för det lilla, ja...
    :-)

    Snygg lavendel, förresten!

    SvaraRadera
  9. En sån tur tog jag också och upptäckte att vi numera har en svampodling av obestämda sorter!

    Sv....Den spar jag tills det blir riktigt akut!

    Krampårej

    SvaraRadera
  10. Låter som en härlig helg !!
    Ha en bra måndag.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  11. otroligt vad vacker din kärleksört är, Brr nu är verkligen hösten här för att stanna hua om det bara är sol är det ok för mej men nu är den på rymmen igen hos mej är det dimma:( kram

    SvaraRadera
  12. Här är det inte mycket som blommar känns det som, däremot så har vi haft en underbar helg med en massa sol. Inget regn i sikte, men det kommer väl ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Det är ombytta roller nu, kan man säga. Tänker på sommaren...då var det NI som hade sol, varmt och skönt och VI som hade regn!
    Å andra sidan får man inte samma värme såhär års...Men skönt är det!

    Har ni inte höstanemoner i trädgården? Det rekommenderar jag! De är såå vackra!!

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  14. Verkligen höstkänsla här också. Älskar hösten så länge et inte regnar :-)
    Kram

    SvaraRadera
  15. hahaha...pigan hade så rätt! Underbart väder hos mig nu efter dimman som var tätare än mossan i min gräsmatta och det säger inte lite.

    Hoppas du får en solig dag du mé!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Och här har vi äntligen fått sommarväder... och vi som ska flyga söderut imorgon...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  17. Se det så här: nu kommer svampen!

    SvaraRadera
  18. Haha, den med pigan och nappen har jag inte hört förr.

    SvaraRadera
  19. Fniss, ja du traditioner är till för att hållas på å jag tror det är mååånga som likt dig har stått d'r kvällen före å insett att det itne går lägga ner linnet mer, iaf så minns jag det frrån min barsom ;-D KRAM

    SvaraRadera
  20. Kärleksört är vackert, både till namn och utseende. Önskar dig också en finfin vecka!

    SvaraRadera
  21. Nog har vi fått regn så vi är riktigt nöjda.
    Men vet du... då blir det lite snö säger dom bättre vetande :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  22. Jag vill inte höra er norrlänningar klaga på vädret förrän ni haft fem meter snö i åtta månader! ;)

    SvaraRadera
  23. jo, lite blommor finns det ju kvar ännu och dem får vi ju glädjas åt :) visst har vi fått regn så det räcker men just nu regnar det här igen
    kramar

    SvaraRadera
  24. Kärleksört är ju sååå vackert!

    SvaraRadera
  25. Ja nu går det fort mot höst. Fast idag har varit varmt och vackert :-)

    SvaraRadera
  26. HAHAHA!!! Ja, den där pigan fick minsann nöja sig med det lilla! :D
    Vi, som inte hade någon sommar, har plötsligt fått det. Nu när det SKA vara höst. 20-25 grader i helgen!
    Kram vännen och häv ö najs wiiik U 2!!! ♥

    SvaraRadera
  27. Kärleksört har vi här också, det är en tacksam blomma som gärna tar över hela rabatten;)))

    Kramizzzz

    SvaraRadera