tisdag 6 september 2011

Ett telefonsamtal…

…En fråga och helt plötsligt blev det lite svårt.
Vill jag komma tillbaka på det jobb där jag "vickade" innan jag började min nattjänst? Som upphandlare/inköpare på kommunens upphandlingsenhet. Året ut. För att avlasta,
nu när dom har det körigt.

Ta tjänstledigt, dagtid mot natt, 100% mot 77%, bättre lön, pendling mot gångavstånd. Jag vände och vred för och emot.
Det blev emot. Jag stannar kvar som nattuggla. Jag värdesätter min fritid högt! Lediga dagar för återhämtning. Jag behöver det….
Ho hoo...

Dagens kloka…
Problem är inga stoppskyltar,
det är vägvisare

27 kommentarer:

  1. Ja man behöver sin tid också, pengar är inte allt inte.
    Eftersom de inte finns så mycket annat att göra på nätterna än att sova så är de ju bättre att jobba då och vara ledig på dagarna när de finna massa annat att göra :)

    Ha en sköööööööön dag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Låter som ett BRA beslut ;)
    Jag prioriterar Hemma ! Så har jag hus och hem att sköta och tok djuren hihihihi .
    Skulle aldrig byta bort det för slaveri ;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. MYCKET bra beslut, jag minns ju dina långa dagar senast! Nä, håll fast vid ditt jobb, i längden mår du mycket bättre!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. Härligt tycker jag att du tänkte på ditt egna befinnande i första hand. Pengar är jävligt bra att ha men är inte allt!

    SvaraRadera
  5. Bra gjort! Man ska tänka på sig själv och sitt eget välbefinnande.
    Det finns säkert nån annan som blev själaglad över att få det jobbet. Njut av din lediga tid!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Det var ett klokt beslut. Pengar är inte allt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad skoj i alla fall att du har gjort ett sånt bra intryck att dom vill ha dig tillbaka! Grattis för det!
    :-)

    SvaraRadera
  8. Men roligt att dom ringde :)

    SvaraRadera
  9. Ja, kan tro du vände för å emot, men tiden "du vinner" på natten förstår jag du skattar högt! Å tack för bröna nedan! KRAM

    SvaraRadera
  10. Jag vet ju inte, men jag hade nog också värdesatt fritiden mer.....bra val, alltså!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Det bästa är att ha bestämt sig!
    Ovissheten är alltid värst!
    Bra val!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Bara man känner att man gjort rätt val, så är alla val rätta. Ehh...förstod du det där??
    Jag tycker det låter som ett klokt beslut. Fritiden är värd MASSOR!
    Kram på dej, nattugglan!

    SvaraRadera
  13. Vilket bra beslut du gjorde, pengar betyder inte allt, fritiden är såååååå mycket värd;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  14. Det var säkert ett klokt beslut.

    SvaraRadera
  15. Bra val! Pengar är viktigt men har man så man klarar sig varför jaga efter mer? Meningen man ska njuta av livet inte bara jobba! Kram Maria

    SvaraRadera
  16. I mina nattöron så låter det som ett bra val! Men visst är det inte det lättaste... Jag hade nog aldrig kunnat gå tillbaka och jobba dag, såvidare inte kroppen strejkade eller jag hittade något som jag verkligen brann för.

    SvaraRadera
  17. Pengar är inte allt..men tyvärr väldigt mycket ialla fall i ens liv...
    Jag har också valt att värdesätta min fritid.. men ibland är det pest att inte tjäna några pengar... i princip..för så är det som egen företagare..säger dom iallafall dom första åren..
    KRAMISAR

    SvaraRadera
  18. Vad kul att du stannar. :)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Känns det rätt är det rätt!!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Vad kul att de ville ha tillbaka dig! Men förstår samtidigt att du tackade nej. Man ska göra det som känns bäst för en själv!
    Kram

    SvaraRadera
  21. tycker det var ett klokt beslut om du trivs med det du gör, kramen

    SvaraRadera
  22. K
    L
    O
    K
    T

    Fritiden är värt så mycket!

    Jag jobbar 80% och får en "massa" tusenlappar mindre i lön MEN DET ÄR DET VÄÄÄÄRT!!!!Jag NJUTER!!!

    Ho hoo...på dig mé!

    SvaraRadera
  23. det ska ju kännas bra så jag tror att du gjorde rätt
    kramar

    SvaraRadera
  24. Sv: Sover man som man ska så finns det ju inte sådär jättemycket tid till att göra annat. Mitt mål är att sova till fyra och då är det ju bara några timmar kvar tills det är dags att åka iväg igen!

    SvaraRadera
  25. Fritiden är viktig. Det är inte alltid som högre lön är det bästa. Ha det bäst.
    Kramen

    SvaraRadera
  26. Fritiden är mycket värd :)

    SvaraRadera
  27. Jag hade inte heller bytt ut min natttjänst som det ser ut för tillfället. Lediga dagar är bra dagar:-)

    Kram

    SvaraRadera