söndag 25 september 2011

Problem i sängen

Vi har det inte bra i sängen just nu, jag och Mr.
Han har gått och dragit på sig värsta förkylningen.
Han snörvlar och snarkar och lever om på nätterna så jag tror jag blir tokig!
 
I natt har han sovit på soffan. ”Var ska du”? undrade jag när han tog sin kudde och sitt täcke ”Jag lägger mig på soffan så du får sova”
Det kändes lite dumt tycker jag då jag ju gärna vill ha honom nära…
För jag älskar ju Mr footballer pictures 
...något mindre kanske, på nätterna när han lever "rövare" unhappy smileys

Dagens kloka…
Sparad kärlek ger ingen ränta

32 kommentarer:

  1. Så där är jag oxå. kan knappt sova utan maken. Hellre dåligt med honom än "bra" utan honom.
    Hoppas din älskling blir bättre snart och att du INTE smittats.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har samma problem.
    Eller rättare sagt...det är Gubben som har problem. Det är ju han som är förkyld.
    Hoppas att dom kryar på sig snart.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt när en är förkyld... Fast det blir ju ännu värre ju fler man är :-)

    SvaraRadera
  4. Inte lätt att ha en partner sovandes intill sej,som är förkyld. Tänk på det själv nästa gång det är din tur med förkylningen. ;-D. Fniss!!!

    Du har verkligen en vacker blogg med en tjusig bakgrund.

    Svar: Jag hittade tävlingen på ett annat håll och kunde inte hålla fingrarna i styr, för vinsten verkar ju vara jättefin.

    För att du ska förstå en sak, så måste jag berätta att Baloo inte är vår hund.

    Hans Matte är barnbarn till min Sambo och vi passade hennes tidigare Berner Sennen, Noack, när hon jobbade. Tyvärr så blev han sjuk och hon blev tvungen att låta honom komma till sällare jaktmarker.

    Baloo är hans efterträdare och bara fyra månader. Nu har han blivit vårt nya sällskap.

    Jag har berättat om hur det gick till med Noacks bortgång tidigare i min blogg.

    Om inte Baloos mat hade kommit till rätta, skulle jag kunnat hämta ny hemma hos Matte. vi har nycklarna dit.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  5. Men åh, vad omtänksamt! Tror bestämt att han ääälskar dig lika mycket! =)
    Hoppas att han snart kryar på sig så att ni kan få det bra i sängen igen! ;)
    Kram vännen!

    SvaraRadera
  6. vad snälla han är din man som tänker på dig
    kramar

    SvaraRadera
  7. Det finns gränser för vad kärleken kan uthärda ;-) Nattligt oljud är inte att leka med! Men förkylningar brukar vara snabbt övergående trots allt...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ojoj...stackars er båda. Det kan ju inte vara lätt för någon av er! Hoppas att gubben din tillfrisknar snart
    så ni kan sova gott om nätterna!!

    Stor kram:-)

    SvaraRadera
  9. Hi hi så jag känner igen detta!!! Här går soffan varm i perioder, särskitl som sömn är så viktig för mig då barnen ofta är vakna å härjar... Men jag älskar dem å gubben trots störd sömn *fniss* KRAMEN!

    SvaraRadera
  10. Hoppas gubben din är frisk snart så det blir ordning på torpet ;)
    För inte kan han sova på soffan inte...

    Kramar fina <3

    SvaraRadera
  11. I förkylningstider prövas kärleken. ;) Verkar som att ni båda visar varandra hänsyn i alla fall. :)

    Önskar dig en fortsatt skön helg.

    SvaraRadera
  12. Äsch, det är klart att man kan dela på sig. Det är inte många timmar Batman och jag delar säng, vi har ju helt olika dygnsrytmer. Man får ta igen kelet när man är vaken istället. :)

    SvaraRadera
  13. Så söta ni är! Hoppas han snart blir bra igen! Kram!

    SvaraRadera
  14. Tur att det bara var en förkylning.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Du är allt för "söt"...så härligt Inlägg. Gillar mycket!
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  16. Han är omtänksam din man.
    Men det visst jag ju redan :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  17. J har ALLTID problem, för jag är den som snarkar. Att vi fortfarande delar sovrum, det är för mig en gåta;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  18. men guuu va han är gooo som flyttar sig för din skull!Krya på sig till han nu, kram

    SvaraRadera
  19. Jag älskar min Mr något mindre VARJE natt....

    SvaraRadera
  20. Hihi! Min käresta snarkar.. men skyller på att han är förkyld.. jämt, haha!
    Tusen tack för din gratulation!!

    SvaraRadera
  21. Hej vännen, hihi, så var det hos oss nyss fast tvärt om!!
    Gubben sa att jag snarkade, tror jag inte på hihi...
    Men klart man flyttar ut i soffan om man stör.
    Inte ska du behöva flytta i alla fall ;)
    Jag gillar ditt förslag om mannens förstertvätt. Men då skulle jag få vänta en evighet innan det blev klart.
    Kramkram och sov gott <3 nettan

    SvaraRadera
  22. Det var roligt skrivet .
    Här är det samma , maken snarkar. Även om han inte är förkyld.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  23. Tycker han är otroligt omtänksam=D
    Förstår dina barn att de inte vill äta surströmming;) Lukten, säger jag bara;))
    Kram

    SvaraRadera
  24. Ja det var minsann riktigt omtänksamt av honom måste jag säga... även om det nu blev lite tomt i den stora sängen för dig.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  25. Ojoj för detta snarkande, men ajg har löst problemet......för här snarkas det o guben är INTE förkyld, men jag kör öronproppar o när han snarkar som värst så brukar jag hosta till o då blir det tyst ett tag;)))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  26. Och jag kan bara önska snabb bättring!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  27. Många har skilda sovrum just för att kunna sova bättre. Och de tycker det känns lite "spännande" att knacka på hos den andre när man vill krypa lite nära...
    Men det skulle jag aaldrig klara!! Måste ligga kloss-intill! ;o)

    SvaraRadera
  28. Här snarkas det för fullt i våran sängkammare med tyvärr!!
    Vilka härliga ordspråk du har vid varje inlägg jättehärliga!!!
    Ha de bra!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  29. Det är ju tur att det går över! Du får ta hand om honom, så när du blir dålig så är det han som måste ta hand om dig :) kram

    SvaraRadera
  30. NAW ... men det är ju precis det DÄR som ÄR ÄKTA kärlek ;-)
    Svar: Tack för gullig kommentar ... nu tar jag bort kniven under din strupe så nu får du tycka vad du vill, haha!
    Kram och jätteblöt puss i pannan tillbaka ;-D

    SvaraRadera