torsdag 24 september 2009

Hockey

Det är höst på vår promenad stig. Kortet tog jag igår, idag har det inte blivit någon promenad.
Skola hela dagen och efter middagen var det yoga dags igen.
Ojojoj vad det kändes. Jag hade ju redan lite träningsvärk i benens gångjärn efter älgpasset igår.

När jag kom hem hade jag missat första perioden av hockeyn, illa illa.
Foppa spelade med Modo ikväll men tyvärr blev det förlust.
Så grattis till alla er som av någon konstig anledning hejar på Frölunda :)
För några år sedan när Tobias skulle gå och lägga sig en kväll så frågade han om det var hockey den kvällen.
Ja det är det svarade jag.
Åh nej!! sa han då. Jag som vill sova.
Kan du inte göra det om det är hockey på tv:n? frågade jag.
Nää!! för du sitter bara och tjoar, fick jag till svar.

Och när Foppa la den berömda straffen i OS -94 då var jag höggravid med Sandra.
Jag stod där framför tv:n, det var ju för spännande för att sitta,och var liksom med i matchen jag också när min mamma sa åt mig att lugna ner mig innan jag skulle föda på golvet.
Men herregud!! Är det spännande så är det.

3 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig du :-) Kan tänka mig att det var spännande, synd att man var en liten fjärt då så man inte var med och titta :P

    SvaraRadera
  2. Ännu en hockeygalning alltså, härligt!
    Min man är "indian" till min stora förtvivlan och själv är jag Brynäsare sen födseln!
    Riktiga hockeykrig när "våra" lag möts!
    Stefan kom hem från Gbg igår kväll MER än nöjd över vinsten.....jaja, sånt är livet :-)

    SvaraRadera
  3. Mycket har vi gemensamt men inte det där med hockey.

    SvaraRadera