söndag 11 september 2011

Award

Jag har fått rosor!
Av goa bloggvännerna Emma med bloggen Emmas vita drömmar och Anita med bloggen Drömmar i vitt”.
Två underbara bloggar där jag njuter av att titta in. Inspirerande bilder och härlig inredning.
Ögongodis helt enkelt!

Med rosorna följde en motivering.

Emmas motivering: Superhärlig, go och gla' bloggerska som bjuder på sig själv... och dagens citat!
Anitas motivering: Go & gla kexchoklad...... Bjuder till många skratt, inspirerande bilder & kloka ord....

Tackar ödmjukast för de fina orden!

Med awarden kommer uppgiften att svara på fem frågor :
1. Varför började du blogga?
Det var min vän M och min dotters fel förtjänst. Det var dom som fick in mig i bloggvärlden och det tackar jag för! Det är 2½ år sedan… tänk vad tiden går fort när man har roligt!

2. Vilka bloggar följer du?
En brokig blandning mellan inredning (som jag älskar), humor (sätter piff på livet), och vardagen (som alltid är närvarande).

3. Favoritfärg?
vitt jag vet, så vet jag egentligen inte riktigt vilken färg jag föredrar. Det beror på vad det gäller.

4. Favoritfilm?
Jag ser sällan en film mer än en gång. Jo, Grease och Top Gun har jag sett flera gånger. Den gröna milen och Forrest Gump ska jag se igen. The stoning of Soraya M rekomenderar jag. Den berör verkligen! En sann historia om en Iransk kvinna som blir oskyldigt dömd till döden genom stening. Varje sten som träffade kom jag på mig själv att rycka till där jag satt med tårar i ögonen...

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Italien! På gatorna i Rom ska jag gå hand i hand med min man. Vi ska sitta i spanska trappan och äta Italiensk glass, besöka Fontana di Trevi och kasta ett mynt över axeln ner i fontänen, äta Italiensk pasta, sitta vid nån uteservering med ett glas vin, kanske se Colosseum, Peterskyrkan och beundra Michelangelos målningar i Sixtinska kapellet....

Jag skickar awarden vidare till fem andra bloggare:

Afrodite
Min kära namne som jag haft äran att träffa irl. Härlig, varm och godhjärtad Skånetös.

Ama de casa
Underbar norrlänning som numera är "ama de casa" (hemmafru) i Spanien. Bjuder på sig själv och en massa skratt.

Stattinskan
Norrlänning som bott i Skåne mer än halva sitt liv. Klok humanist som roar bara som hon kan :)

Decdia
En skånsk prinsessa, en rolig nattuggla som bor med sin Batman.

Lotta
Inredningsgalen norrlänning som bjuder på inspiration, ofta från hennes fina presentbod.

Märkligt?? det blev Norrland och Skåne i en härlig blandning som jag skickar mina rosor till. Egentligen vill jag skicka till alla som tittar in här, lämnar kommentarer (inte nödvändigtvis) och bara gör det här med bloggandet så skoj! Tack alla för inspiration och glädje, utan er besökare vore det naturligtvis inte lika skoj att blogga...
Puss på er och go' söndag!  

21 kommentarer:

  1. NAW, vad gullig du är - blev nästan lipfärdig ;-)
    Ska ta mig an den ikväll!
    TACK fina du!

    SvaraRadera
  2. Grattis till awarderna!
    Hoppas du får en härlig söndag, solen verkar vilja stanna hos oss:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Grattis till den välförtjänta Awarden!
    Och TACK för att jag får den, och dina fina ord! Att det sen är i ett sånt celebert sällskap gör ju verkligen inte saken sämre.
    Kram fina du!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Jag ser också att vi började blogga nästan samtidigt. Jag drog igång mitt dravvel i april 2009 :-D

    SvaraRadera
  5. TACK så mycket av hela mitt ♥, underbara vän! Nu blev jag alldeles rörd...Jag ska förvalta den väl, lovar!
    GRATTIS till DIN award, den var du verkligen värd! Och vilka braiga motiveringar! =)
    Kram och godmorgon, min sköna höna!

    SvaraRadera
  6. Rom ska ni åka till! Jag var där för några år sen och satt i Spanska trappan...gick på Colosseum...och en massa annat! Mycket sevärt! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Grattis till 2 fina AWARDER!!

    Rom är UNDERBART!! UNDERBART!! UNDERBART!! Såå romantiskt!!

    Jag hann med alla platserna du rabblade upp + en hel del till.
    Vatikanstaten bl a (fast du sa nog Peterskyrkan, va?)
    Åk dit!!

    SvaraRadera
  8. Grattis till din award!
    Jag tackar och bugar för min!

    SvaraRadera
  9. Grattis till dina fina awarder!

    SvaraRadera
  10. Gratulerar till Awarden, den var du värd! Och det var roligt att läsa lite mer om dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Grattis till Awarden, det var på tiden...
    Klok och rolig, det är du, det!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  12. grattis till awarden du är verkligen värd den och kul att få läsa lite mer om dej,kram

    SvaraRadera
  13. GRATTIS till awarderna, du är verkligen värd dem
    bamsekramar

    SvaraRadera
  14. Sv: Hihi, varför står du och håller handen på plattan stup i kvarten? ;)

    SvaraRadera
  15. Grattis till Awarderna!
    Och grattis till de som fick dem av dej....
    Kram

    SvaraRadera
  16. Grattis till awarden!!
    Klart du ska resa till Italien! Det bara måste du! Underbart!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. ja visst är det som ett gift. Tänk om man kunde få lite av dem, hihi.
    Kramkram <3 nettan

    SvaraRadera
  18. Grattis till awarden;))
    Till Italien ska eller rättare sagt vill jag också resa, o nu börjar jag få med guben på tåget;))
    kramizzzzzz

    SvaraRadera
  19. Såklart att du var värd lite rosor kramis

    SvaraRadera