onsdag 28 september 2011

Halvfull

Jag gillar hösten!
Om den inte är kall, blåsig och regnig.
Igår var det sol, blåst och hyfsat varmt.
Så igår var den bra till 66.6666 %
Eller dålig till 33.3333%. Det beror på hur man ser på saken.
Är glaset halvfullt eller halvtomt om det är fyllt till hälften?
Vad säger ni?
Vet ni att ordet pessimism kommer från latinets pessimus
som betyder värst.
Nu är det ju så att ”läget ligger” inte alltid så att man ser ljust på saker och ting. Vissa dagar är bättre/sämre än andra,
så är det bara!

(Några dagar kvar att delta i min utlottning)

Dagens kloka…
Förmågan att idag tänka annorlunda än igår, skiljer den vise från den envise

25 kommentarer:

  1. Jag är pessimist och stolt över det, då kan man aldrig bli besviken... :)

    SvaraRadera
  2. Jag är en fullblodsoptimist! Även vad gäller tid...=) Och just nu inser jag (efter allt znoozande) att jag inte har tid att sitta vid bloggen längre. Dags att hoppa i duschen, om jag ska hinna med 6.18-tåget!
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  3. Idag är mitt glas halvfullt....

    SvaraRadera
  4. Visst kan hösten också var fin. Men då inifrån ;)
    Nä...tacka vet jag sommaren!
    Idag är mitt glas nog halvtomt ;)
    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  5. Är det verkligen bara jag som tycker om hösten, även när det regnar och är gråväder? Förmodligen.

    Glad onsdag! Kram

    Fin bild!!!

    SvaraRadera
  6. Halvfyllt eller halvtomt? Halvtomt!
    Bit ihop eller bryt ihop? Bryt ihop!
    Så kan man nog sammanfatta mig;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  7. Jag älskar hösten, även om den som i dag är både regnig å grå, så jag är en optimist som ser det bästa i allt, oftast iaf... :-D KRAM

    SvaraRadera
  8. HEJ! Alltid lika kul att kika in här! Så fint och stilfullt och sen har du såklart så kloka inlgg hela tiden, kloka och glada!!

    SvaraRadera
  9. Obotligt optimist!! Mitt glas är definitivt halvfullt!! För det mesta till och med fullt ;)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hösten är härlig:)
    Pessimist OCH optimist beror helt på dagsformen. I dag är det tummen upp:)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mitt motto: "Det kommer aldrig att gå!" säger väl det mesta...
    :-)

    SvaraRadera
  12. Tror jag är lite visare idag :)
    (ja, datorn funkar lite bättre *ler*)

    SvaraRadera
  13. För mig är glaset halvfullt. Din fina höstbild gör mig helnöjd.
    Men va tusen är solen idag då?

    Tack för grattiset hos mig, jag hade en toppen dag :-)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Halvfullt, säger den obotlige optimisten i mig!

    Pussa nu inte för mkt utan se till att han kryar på sig!

    Kramkram

    SvaraRadera
  15. Ja..så är det bara!!
    Här i skåne har vi alla fall fint väder till 100 procent. Synd bara att jag inte har tid att vara ute och njuta av det!

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Just nu är jag inne i en pessimistperiod så allt är i gråskala och glaset är heltomt! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Underbar bild!
    Sv, hon ligger stilla med benet högt! Smärtan börjar bli lite mindre.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Klart glaset är halvfullt=D
    I morgon kommer sommaren tillbaka till stockholm!
    Kram

    SvaraRadera
  19. jag är som du gillar bara hösten när det är sol varmt å ej blåser;) kul med orden du berättar om,ha det toppen å glaset är såklart halvfullt:)

    SvaraRadera
  20. Ibland befarar jag det värsta och då kan det nästan bara bli bättre. Hoppas jag i alla fall...

    Kram

    SvaraRadera
  21. Jag är absolut en optimist och det lär behövas mycket positivt tänkande nu när vi går mot kallare och mörkare tider, för det är jag inte så värst förtjust i... Sommar är mer min grej... :)

    SvaraRadera
  22. ett glas är definitivt halvfullt :)
    kramar

    SvaraRadera
  23. Glaset är halvfullt säger jag;))

    Påsen är också halvfull, men den kan ju också bli nästan tom..........men nu blev det nog lite rörigt;)
    kramizzzz

    SvaraRadera