söndag 18 september 2011

Fredagsmys…

...på en lördag? Kan man ha det?
Ja, det kan man! Om Mr jobbar kvällen före får man ha det kvällen efter.
Goda kräftor med tillbehör och ett vitt vin som rekommenderades.
Jo då, vinet dög liksom resten av lördagkvällen.

Dagen spenderades på stan och ¾ av familjen har numera
nya jackor.
En röd Didrikson hänger nu och väntar på att värma mig
kalla vinterdagar.

Idag är det vilodag! Eller not! Många saker står på "göralistan"
Fast man kan ju slänga listan. Stryka över fast det inte är gjort. Glömma titta på den...
jo då... det kan man... om man vill... faktiskt! celebrity fashion gallery

Dagens kloka…
De flesta människor vill leva länge men de vill inte att det ska synas på dem att deras dröm gått i uppfyllelse

26 kommentarer:

  1. Jättesnygg jacka, kul med färg och inte bara svart jämt:)!
    Men oj vilka kloka ord, det stämmer ju SÅ bra!
    Jag har bara en sak på min lista idag, så det känns faktiskt rätt skönt.
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  2. ... och precis nu kom jag på att en Stattinsk vinterjacka är det ont om ;-)
    Gomorron

    SvaraRadera
  3. ... glömde säga ... SNYGG JACKA :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken SNYGG jacka! Färgen är helt underbar dessutom :-)

    SvaraRadera
  5. Japp, det kan man. En söndag gör man som man vill! :)
    Jättefin jacka vännen! :)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  6. Sv: Hahaha...så tokigt det blir när man börjar på ett utkast dagen innan. Då är det DEN tiden som visas för inläggets publicering...! Verkar ju helt förvirrat! Japp, ur led är tiden, tydligen! =)
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Din kommentar hos mig råkade försvinna då jag publicerade om inlägget. Bara så att du vet och inte tror att jag tagit bort din kommentar...=)

    SvaraRadera
  8. Sv: Tyckte att det var bra att du påpekade att tiden var ur led, "fröken ur"! =)

    SvaraRadera
  9. Snygg jacka och mycket klokt dagens kloka!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vad är det de sjunger...fredag hela veckan lång?! Klart man kan ha fredag på en lördag :))
    Det ser vi ju bildbevis på...

    Skönt att ha fixat vinterutstyrseln. Med min organisationsförmåga så kanske vi här hemma är klara med detta i mars,april? Eller så tar vi å schiter i dä.
    Ha en skön söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Visst, det funkar jättebra! Jag lovar. Jag vet!

    Snygg jacka. Jag har en sådan vit. =)

    Kram.

    SvaraRadera
  12. Lekker jakke! Det blir aldri feil å kose seg med litt vin, det gjørvi så vel på ukedagene som i helgen. Ha en fin uke!

    SvaraRadera
  13. Fredagsmys är ju ett begrepp numera, det kan man nog ha på söndagar också. Hoppas jag... :D

    SvaraRadera
  14. Den ser varm och skön ut! Kommer säkert att hålla dig varm i vinter. kram

    SvaraRadera
  15. Vad sött att du döpt din jacka! Sååå din heter Didriksson, vad ska min heta? Hrm, det ser ut att vara en Hedvig tror jag bestämt. ;)

    SvaraRadera
  16. Fyfan vad du är smart!!!!! haha =) det är ju som det där andra programet som alla i publiken sitter med ryggen i mot och sen väljer att vända sig emot artisten om dom gillar rösten =)...

    SvaraRadera
  17. fast du, gör inte ens listan så slipper du ju den :)
    kramar

    SvaraRadera
  18. å vilken snygg jacka ,jag ska med ha en röd har jag bestämt, hoppas din söndag varit bra hos mej har det spöregnat istort sett hela dagen:( kramen

    SvaraRadera
  19. Hur skulle skulle vi klara vintrarna utan en bra och supervram jacka?! Jättefin!

    Hoppas att du fick vara lite ledig på söndagen också!

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Härligt med en röd vinterjacka, den gör sig så bra mot snön!
    Jag har bara EN sak kvar på min "att- -göra-lista" och det är
    egentligen maken som ska göra den! Säger hon nöjt...jodå, s'att jag är klar...
    Söndagskram från mig!

    SvaraRadera
  21. Vi har snart opckså vinterkläder till hela gänget. Känns skönt att vara förberedd!

    SvaraRadera
  22. Snygg jacka!!!
    Sv: DIF spelade uruselt i lördags, hoppas att det inte spelar lika illa på tisdag då det är en av säsongens viktigaste match. På tisdag är det derby....

    SvaraRadera
  23. Vilken snygg jacka, o vad roligt med lite färg;))

    Att inte hitta listan tycker jag är bra, det hade nog funkat hos mig;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  24. Vad gott det lät!!
    Ursnygg jacka!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Nu efter promenaden tyckte förkylningen den skulle fästa sig mer ordentligt :(
    Men, den är än så länge, peppar peppar, inte sååå farlig ;)

    SvaraRadera