torsdag 1 september 2011

Övningskörning

Dottern tycker att det är helt ok att övningsköra med mig.
Men när hon kör och Mr sitter fram och jag i baksätet är det visst inte lika ok… hrmpf!!
Så härmed lovar jag att sluta fråga "ser du cyklisterna?"
Hon har förmodligen bättre syn än jag.
Jag lovar (kanske) att sluta tjoa ” Ooo!! Ser du älgen??” för hon ser ju förmodligen den också.
Att jag vissa gånger tycker att pappan i framsätet säger till aaaaldeles på tok för sent om vissa saker,
det ska jag sluta tycka.
För grejen är att när jag sitter fram med henne,
då tycker jag att hon gör oftast allting i alldeles lagom tid.
 Ja, det är märkligt det där!

Dagens kloka…
Man ska inte stå ivägen för sina barn,
om de vill lära sig köra bil

25 kommentarer:

  1. Hihi...ja, det är verkligen märkligt! =) Håll dig till framsätet, för din, dotterns och mannens skull! ;) (känner igen det du berättar!)
    Kram och godmorgon vännen! ♥

    SvaraRadera
  2. Vojne, vojne, inte länge kvar till det är dags för oss igen. Iofs ÄR det ganska länge, men tiden går ju så jäkla fort!
    Hoppas du får en härlig dag i solen:)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  3. Hos oss övningskörde Husse och det gick vägen så att säga ;-)

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  4. Haha...ja de e ju en stor upplevelse att övningsköra med barnen o tro man ser o hör bra bättre. Mina ungar pratar fortfarande ibland om tiden med mamma i bilen..förstår inte..(:-

    Ha en skön torsdag
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Haha ja visst är det märkligt hur BRA det blir när vi får vara med och bestämma ;)

    sonen är 12 , blir 13 i Januari.
    Brynäs är de stora idolerna :)

    SvaraRadera
  6. Jag fasar för den dagen det ska börjas övningsköras här hemma. Med tvillingar - en kille & en tjej - känns det som att det är upplagt för bråk vem som ska köra och vem som ska sitta brevid. Kommer troligtvis att sluta med att vi får köra med TVÅ bilar alltid. Typ. Nu bråkas det varje dag om vems tur det är att sitta i framsätet hur ska det då bli när det ska köras....

    Hoppas det går bra med dina löften ;)

    SvaraRadera
  7. Vi ska ta i tu med det där.
    Nä...inte ditt beteende utan att gå på kursen så vi också kan övningsköra VÅR dotter :)
    Kan tänka mig att jag kommer att vara värre än du.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Mina barn har haft körkort ganska länge nu ... trots det måste jag sitta och hjälpköra ... eller jag TROR att jag måste ;-D
    Gomorron

    SvaraRadera
  9. Haha, ja, förmodligen ser hon lika bra som du, men det är inte lätt att vara tyst ;)

    SvaraRadera
  10. Det är nog en pärs för både föräldrar och barn med körkortsköringen! Bra att hon har föräldrar som kan ställa upp upp! Ju mer privatkörning hon får desto mer vana får hon. Det är inte Skriet din dotter ser när hon kikar i backspegeln;)? Ha det så bra! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Ha..haha.. Ni båda ska nog inte vara med när dottern övningskör, bättre med en förälder i taget. Kram Madde

    SvaraRadera
  12. Hos oss är det mest Ö som kör med sonen. Visst gör jag det i bland oxå, men sonen tycker att jag påpekar alldeles för mycket!
    Men att man är på hel spänd hela tiden det är det ingen fundering om!
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  13. Sådär har Anders det hela tiden, och vi har inte ens några övningkörande barn...
    :-D

    SvaraRadera
  14. Jamen dom unga är snabbare på alla sätt och vis, men gammal är äldst....lite kan man hjälpa till och mumla lite så där....Kram

    SvaraRadera
  15. Hmhm, glad att detta är över för oss, här var det guben som övningskörde med barnen;)
    Måste erkänna att jag har nog en benägenhet att vara som du....därför valde ajg att stanna hemma;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  16. Haha...det där ordspråket borde jag ta till mig:-) Jag vägrar nämligen övningsköra helt och hållet. Å andra sidan är det kanske tur...för jag hade nog inte kunnat hålla tyst en sekund.
    Jag tycker du är modig!

    Kramar

    SvaraRadera
  17. Hahaha som jeg kjenner igjen meg når jeg øvelsekjører med sønnen. "Ooo!! Ser du älgen?" :-)))))

    SvaraRadera
  18. Jag har aldrig klarat av att övningsköra med mina barn som tagit körkort . Tur maken har starkare nerver i det läget.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  19. Snacka om baksätesförare! :)
    Mamma var ovanligt lugn när jag övningskörde med henne, jag trodde hon skulle få knapra Prozac i resten av livet efterråt men icke! Inte ens när jag backade in i en annan bil... Hahaha!

    SvaraRadera
  20. står man ivägen då så kan man bli överkörd ;)

    SvaraRadera
  21. Jag gjorde det lätt för mej...eller för ungarna; jag blåvägrade att övningsköra med dem! Det överlät jag med varm hand till gubben!
    (jag VET hur jag skulle låta..)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag kanske ska berätta om hur det gick när jag körde bil första gången....eller kanske inte, jag vill ju inte skrämma dig =)

    SvaraRadera
  23. tycker du är modig som övningskör med dottern och som sitter bak ibland,jag har sagt ifrån allt detta då jag å dottern skulle ryka ihop som hund å katt:) kramen

    SvaraRadera
  24. Man ska nog inte ha någon passagerare när man övningskör...
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  25. nej, då ska man inte stå i vägen inte :)
    kramar

    SvaraRadera